'NAŠA KUĆA'

Jugoistočna Europa iz perspektive fotografa Davora Konjikušića: Emotivno snažno viđenje našeg svijeta

05.12.2019 u 12:00

Bionic
Reading

Najavljena kao 'emotivno snažno umjetničko viđenje svijeta koji nas okružuje', knjiga fotografa Davora Konjikušića 'Naša kuća' donosi fotografije snimljene na području jugoistočne Europe, s kojima su kombinirani dnevnički zapisi. Knjigu, objavljenu u izdanju Ureda za fotografiju, autor će predstaviti 6. prosinca u zagrebačkom Botaničaru, a pridružit će mu se izvršna urednica Jelena Pašić, pjesnik i kritičar Marko Pogačar te dizajner Hrvoje Živčić, koji potpisuje oblikovanje publikacije i tipografiju

Davor Konjikušić posljednjih sedam godina vodi dnevnik u formi teksta i fotografija, a u 'Našoj kući' mogu se naći one koje je snimio u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Albaniji, Grčkoj, Turskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Ukrajini i Moldaviji.

'U knjizi prvi put kombiniram fotografije proizašle iz klasičnog fotografskog prikaza', kaže autor. 'One su fragmentirane, kao i naše misli, ali istovremeno – zajedno s kratkim tekstualnim formama, za koje smatram da jednakopravno koegzistiraju s fotografskim medijem – čine jednu cjelinu u kojoj čitatelj, nadam se, može pronaći snažna značenja i motive. Tekst stoga nije puka pratnja ili nadopuna fotografiji, nego joj se suprotstavlja, propituje njezin sadržaj i rastače u nju upisana sjećanja, uspostavljajući nove narative', objašnjava Konjikušić koji odvajanjem fotografija od originalnog konteksta i serijalnosti te pridodavanjem teksta, stvara polifoniju, zaobilazi linearnu strukturu i gradi nove odnose, propitujući koncept jezika danas, kada ga zamjenjuju milijarde digitalno posredovanih slika.

Naša kuća
  • Naša kuća
  • Naša kuća
  • Naša kuća
  • Naša kuća
Naša kuća, Davor Konjikušić Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Davor Konjikušić

'U svojem radu pokušavam se obračunati s istim tim slikama – prepuštajući se njihovoj kontroli, prateći ih tekstom i polemizirajući kroz dvije semantičke forme sa svijetom, mjestima i sjećanjima. Imajući u vidu da je digitalni medij fotografije dosegao gotovo neograničenu mogućnost multipliciranja slika, iznova ih želim smiriti, fiksirati i, suprotstavljajući ih dnevničkom zapisu, promijeniti njihovo značenje', kaže.

Konjikušić je na Akademiji dramske umjetnosti završio preddiplomski studij snimanja i diplomski studij fotografije, na kojem je magistrirao s temom 'Fotografija i moć'. U svojoj umjetničkoj praksi služi se fotografijom kao primarnim medijem za artikulaciju autorskog koncepta u kojem propituje odnose između osobnog i javnog, intimnog i društveno-političkog. Fotografiju povezuje s tekstom, arhivom, nađenim predmetima i videom. Zanima ga uloga fotografskog medija u uspostavljanju odnosa moći i kontrole. Autor je i snimatelj nekoliko nagrađivanih dokumentarnih filmova, 'Trajno nastanjeni stranac', 'Izbrisani' i 'Povratak'. Radio je kao novinar i snimatelj za produkcijsku kuću Fade In. Osnivač je i voditelj fotografske radionice Drugi Kadar.

Za svoj rad je, između ostalog, 2013. nagrađen u kategoriji profesionalnog koncepta na festivalu Rovinj Photodays. Na istom festivalu je i 2016. nagrađen prvom nagradom u kategoriji umjetničkog koncepta. Dvaput je izlagao na godišnjoj izložbi HT-ove Nagrade za hrvatsku suvremenu umjetnost. Na Slavonskom bijenalu za rad 'Sveti ljudi' osvojio je nagradu Ex Aequo. Radovi mu se nalaze u fundusu Muzeja grada Zagreba i Muzeja za umjetnost i obrt. Nominiran je za Nagradu Radoslav Putar za najboljeg hrvatskog mladog umjetnika 2018. Ove godine izlagao je na jednom od najvećih svjetskih fotografskih festivala, The Rencontres d'Arles u Francuskoj. Trenutno kao umjetnički asistent surađuje na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu, a ove godine objavio je sveobuhvatnu studiju 'Crveno svjetlo: Jugoslavenska partizanska fotografija i društveni pokret', povodom čega je dao veliki intervju za tportal.

Davor Konjikušić
  • Davor Konjikušić
  • Davor Konjikušić
  • Davor Konjikušić
  • Davor Konjikušić
  • Davor Konjikušić
    +5
Davor Konjikušić Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić