REŽIRA BORIS LIJEŠEVIĆ

Kerempuh sezonu otvara predstavom 'Blue Moon' prema romanu Damira Karakaša

20.08.2018 u 11:52

Bionic
Reading

Nova sezona 2018./19. zagrebačkog Satiričkog kazališta Kerempuh bavit će se potragom pojedinca za svojim mjestom u suvremenoj stvarnosti, koristeći pozornicu kao poligon humornog i kreativnog potencijala gdje se satira isprepliće sa stand-upom, slapstickom, apsurdom i crnim humorom, a kao prvi premijerni naslov najavljena je, 28. listopada, praizvedba predstave 'Blue Moon' po istoimenu romanu nagrađivanog književnika Damira Karakaša

Roman tog u hrvatskim kazalištima sve češće izvođenog pisca zaživjet će na sceni u režiji Borisa Liješevića, kojemu je to prva suradnja sa Satiričkim kazalištem Kerempuh.

Karakašev slojevit, humorističan i autentičan tekst presjek je predratnog stanja promatranog iz vizure Čarlija, propalog studenta i rockabillyja koji u gradskom životu, glazbi i hedonizmu traži bijeg iz surove ličke provincije i zamršenih odnosa s ocem i djedom.

Damir Karakaš Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Damir Karakaš/Privatni arhiv

'Karakaševo pismo i Liješevićeva režija, objedinjeni u kazališnoj suradnji, dotiču se osjetljivih i relevantnih pitanja hrvatske svakodnevice, pritom zadržavajući lakoću, humor i jednostavnost umjetničkog izraza', stoji u najavi.

Njegove junake igrat će Rakan Rushaidat, Filip Detelić, Vilim Matula, Jerko Marčić, Branka Trlin Matula, Mirela Videk Hranjec i Marko Makovičić.

Dirljiva priča o društvenim autsajderima

Sljedeća Kerempuhova premijera bit će, u prosincu, predstava 'Elling' britanskog dramatičara Simona Benta, dramska adaptacija istoimenih poznatih romana, tetralogije norveškog pisca Ingvara Ambjørnsena, prema čijim je djelima snimljen i film 2001. godine, nominiran za Oscara za najbolji strani film.

U režiji mladog i perspektivnog redatelja Hrvoja Korbara, 'Elling' je najavljen kao duhovita, dirljiva, beketovski pomaknuta priča o tandemu društvenih autsajdera, osjetljivom i labilnom Ellingu i njegovu, posve oprečnom, djetinjastom i seksualno ugroženom prijatelju Kjellu, koji se nakon zajedničkog boravka u mentalnoj ustanovi suočavaju s izazovima stvarnoga života.

'Uz suptilan crni humor kojim se oživljava tragika svakodnevice, 'Elling' je prepoznatljiva, bliska i humana drama kojom se otvara aktualno pitanje – (ne)prilagođavanja okolini', stoji u najavi.

Igraju Filip Detelić, Marko Makovičić, Csilla Barath Bastaić, Luka Petrušić i Velimir Čokljat.

Predstava koja ponire u opću katastrofu

Drugi dio sezone, u siječnju 2019., otvara premijera komedije 'Raspad sistema' koju su napisali glumci i dramatičari britanske kazališne kompanije Mischief Theatre specijalizirane za komediju, Henry Shields, Jonathan Sayer i Henry Lewi, a režirat će ju Borko Perić.

Praizveden na West Endu 2014., tekst je 2017. uspješno postavljen i na Broadwayu, te je igran u više od 20 zemalja, uz osvojene brojne nagrade, uključujući nagradu Olivier za najbolju komediju 2015.

Kako se ističe u najavi, priča je to o kazališnom ansamblu, u ovom slučaju ansamblu Kerempuha, koji igraju ozbiljan krimić, svojevrsnu posvetu Agathi Christie i njezinoj 'Mišolovki', koja je najduže igrana drama svih vremena u povijesti kazališta, ali se unutar igre počinje doslovno događati raspad sistema.

'Kao u slavnom Murphyjevom zakonu, sve ono što može poći po zlu, definitivno polazi. Glumci nastoje održati iluziju i nastaviti s predstavom, ali ponor u opću katastrofu jednostavno je neizbježan. U formi teatra u teatru, u jednoj večeri, kroz aristotelovsko jedinstvo u voajerskoj poziciji pratimo propast jedne predstave i komičnu dekonstrukciju kazališnog čina', stoji u najavi. 'Koliko je raskošan u dijalogu, ovaj tekst sadrži i bogatstvo neverbalne komike te brojne mogućnosti za glumačke bravure, elemente stand upa, ironije i autoironije te posvete Buster Keatonu i njegovoj slapstick komediji. Kao takav predstavlja izvrstan poligon za sav humorni i kreativni potencijal sjajnog Kerempuhovog ansambla', dodaje se.

Igraju Josip Brakus, Nikša Butijer, Hrvoje Kečkeš, Ana Maras Harmander, Anita Matić Delić, Damir Poljičak, Filip Sertić i Matija Šakoronja.

Kakvi smo kad se 'zapalimo' oko svojih uvjerenja

U veljači iduće godine glumci Ivan Đuričić i Vilim Matula premijerno će na sceni Kerempuha, u režiji Mislava Brečića, oživjeti komediju 'Smijeh', koju je po tekstu suvremenog japanskog dramatičara, scenarista, glumca i redatelja Kokija Mitanija za britansku publiku adaptirao Britanac Richard Harris.

'Što se događa kad kazališni pisac treba odobrenje od vojnog službenika koji ne ide u teatar i nema smisla za humor? Upravo je to zaplet ove komedije koja, kroz sudar dva suprotna pogleda na svijet, progovara o slobodi, ulozi kazališta i smijeha u našim životima, o domoljublju, o onom najboljem i najgorem za što smo kao vrsta sposobni', stoji u najavi.

'Možemo li se, usprkos svojim stavovima i uvjerenjima, sporazumjeti s onim drugim koji misli suprotno? Velike su to teme o kojima ovaj tekst progovara ljudski jednostavno, dirljivo i beskrajno duhovito. Jer, kad se najviše 'zapalimo' zbog svojih uvjerenja, postajemo i najsmješniji', napominje se.

Bezimeni muškarci svedeni na brojeve

Posljednja premijera Kerempuha u novoj sezoni bit će, u ožujku 2019., praizvedba dramskog teksta nagrađivane dramatičarke i spisateljice Une Vizek 'Ja od jutra nisam stao', u režiji Nane Šojlev.

U tekstu za koji je 2017. dobila Nagradu Marin Držić, Vizek progovara o rodnoj problematici, ali uz bitan sadržajni zaokret – stereotipizirane muške i ženske rodne uloge obrću se na duhovit, apsurdan i nekonvencionalan način, dok uvriježeni klišeji o dinamici muško-ženskih odnosa podliježu satiričkoj oštrici.

'U ozračju ženske dominacije i muške submisivnosti, bezimeni muškarci, svedeni tek na brojeve, vrte se u zatvorenim, cikličkim dijalozima i situacijama u okviru opuštenog netipičnog muškog druženja gdje propitkuju svoj položaj u intimnim vezama i na širem društvenom planu, a pritom čeznu za promjenama i afirmacijom', najavljeno je.

Glumački ansambl čine Jerko Marčić, Marko Makovičić, Filip Sertić, Hrvoje Kečkeš, Linda Begonja i Ornela Vištica.