OČI OTVORENE, NOVČANICI ZATVORENI

Kriza je natjerala potrošače da počnu čitati sitna slova

24.09.2010 u 17:38

Bionic
Reading

Umjesto brendova na koje su naviknuti, potrošači sada razmišljaju racionalno i traže što veću kvalitetu za što manje novca, a složeni odnosi između marketinških agencija i njihovih (velikih) klijenata u tu se shemu još trebaju uklopiti, zaključak je panela 'Oči otvorene – novčanici zatvoreni', održanog u petak u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju

O tome kako je recesija promijenila ponašanje potrošača, marketinških kompanija, ali i njihovih klijenata debatirali su operativna direktorica marketinga T-HT-a Nataša Rapaić, direktor grupacije Makedonskog telekoma Dimitar Kovačevski, direktorica Sektora korporativnih komunikacija INE Žana Goić, potom Nataša Pucar, direktorica odnosa s javnošću Studen Group, tvrtke iz BiH koja trguje prehrambenim proizvodima. Raspravu su u duhovitom smjeru okrenula dvojica iskusnih marketinških lisaca – Ivo Laurenčić, kreativni direktor agencije Idea Plus iz Makedonije te Ivan Stanković, legenda srpskog marketinga i osnivač grupe Saatch & Saatchi, trenutačno čelnik komunikacijske skupine Communis. Moderatorica je bila Kristina Laco, direktorica Digitel komunikacija.

Komentirajući trend da potrošači odustaju od tradicionalnih oblika društvenog ponašanja (izlasci) te sve više ostaju kod kuće i zabavljaju se uz sadržaje s interneta i IP televizije, Nataša Rapaić se našalila kako je T-HT-ov slogan 'Sve u mojoj kući' u tom smislu bio ptica zlosutnica. Ipak, zaključila da su se zbog krize ADSL i IP televizija uspjele izdići iznad krize i donijeti profit, nasuprot fiksnoj telefoniji koju je kriza ponajviše pogodila. Njezin kolega Kovačevski iz makedonskog telekoma nadodao je kako je kriza stvorila racionalnijeg i svjesnijeg potrošača, koji teži što manjoj cijeni usluga. 'Nula mora biti iskrena i iza nje se ne smiju kriti sitna slova', rekao je.

Nataša Pucar iz Studen grupe proširila je temu na prehrambene proizvode ustvrdivši da potrošač danas traži pravu vrijednost umjesto proizvoda, no isto tako i dosljednost kompanija, ilustrirajući to primjerom nedavne nestašice mlijeka u Srbiji zbog koje su potrošači izgubili povjerenje u proizvođače. Ivo Laurenčić se u tom smislu pohvalio kako je makedonskom Tikvešu kriza dala vjetar u leđa da razmišljaju kreativno, pa su uspjeli sačuvati brend, ali i potrošače, jednostavnim postupcima poput sužavanja stakla na boci, koje smanjuje cijenu proizvoda.

Za ironiju, katkad i cinizam, bio je zadužen Ivan Stanković, koji je rekao da se njegova marketinška agencija 'prilagodila bezobraznim klijentima tako što je ponudila više usluga za manje pare', na što je Pucar uzvratila 'Bezobrazni ćemo ostati, jer želimo da potrošač osjeti rad agencije', a Rapaić zaključila da tvrtke ne mogu priuštiti ulaganje u kampanje koje se neće vratiti.

Žana Goić iz INA-e se pohvalila korporativnim sponzorstvom nedavnog prvenstva u vaterpolu koje je u sebi uključivalo i humanitarni aspekt (donaciju SOS Dječjem selu Lekenik) i prodaju karata na benzinskim pumpama. Stanković je na to cinično prokomentirao kako se 'topi od sreće' i naveo na zaključak da marketinške tvrtke i njihovi financijeri još uvijek traže model suživota u kriznom vremenu.