U Shakespeareovoj 'Zimskoj priči', najnovijoj predstavi zagrebačkog HNK, ulogu Perdite, kćeri sicilijskog kralja Leonta i njegove supruge Hermine, igra mlada kazališna zvijezda Luca Anić, dobitnica Nagrade hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina, koja je u posljednjih godinu, dvije kao stipendistica HNK impresionirala talentom, samosvjesnom glumom i ljepotom
'Zimska priča' je jedno od posljednjih Shakespeareovih djela, koje ima vrlo kompleksnu fabulu, a zagrebački HNK tom se izvedbom pridružuje obilježavanju 400. obljetnice smrti velikog pisca. U priči se isprepliću ljubavne i životne peripetije kralja Sicilije Leonta, njegove supruge Hermione i kralja Bohemije Poliksena, i postavljaju se pitanja o uvijek aktualnim temama kao što su ljubav i bračna vjernost, prijateljstvo i oprost, okrutnosti i osveta. To se sve kasnije odražava na njihove potomke, posebno na princezu Perditu, koja zbog očevog nepovjerenja i nemilosrdnosti završava kao pastirica u Češkoj.
Taj Shakespeareov tekst režirala je mlada engleska redateljica Polly Tritschler, koja od provokativne postave Sofoklove 'Antigone' kontinuirano radi u engleskim kazalištima, a u naslovnim ulogama pojavljuju se Dragan Despot i Alma Prica te Livijo Badurina. Premijera je zakazana za nedjelju, 12. veljače.
'Igram Perditu, Leontovu i Hermioninu kći koja je zapravo i pastirova kći s obzirom na činjenicu da ju je pastir pronašao i odgojio. Zanimljivo mi je bilo to da je ona pastirica i princeza u isto vrijeme. Perdita je mlada, zaljubljena, svojeglava, s usađenim moralnim načelima. Njezina 'kraljevska krv' često zna progovoriti iz nje. Dio u predstavi gdje se pojavljuju Florizel i Perdita je pastoralni dio, tako da se i jezik u njemu razlikuje od jezika u prvome dijelu predstave. To mi je također bio zanimljiv glumački zadatak kojim sam se bavila u procesu rada. Polly Tritschler je perspektivna, mlada redateljica. Jedno se vrijeme bavila glumom, tako da nam je ponekad, uz redateljsku uputu, znala dati i neku dobru glumačku. Raditi Shakespearea s engleskom redateljicom poseban je doživljaj', ispričala je Luca Anić.
Luca Anić je ne petoj godini Zagrebačke Akademije dramskih umjetnosti u glumačkoj klasi Krešimira Dolenčića. Prvi put je zabljesnula u studentskoj predstavi 'Ilijada', gdje je na vrlo originalan, pomalo komičan način interpretirala ulogu Helene kao pijanice pogana jezika, bez klasične ženstvenosti, opterećene osjećajem krivnje i nemoći. Zatim je sudjelovala u međunarodnom kazališnom projektu 'Kapital' Ivice Buljana, koji je nastao prema slavnoj knjizi Thomasa Pikettyja 'Kapital u 21. stoljeću'. U tom izvanrednom istraživačkom projektu, izvedenom na Sceni F22, sudjelovala je 20 glumaca iz cijelog svijeta, a s hrvatske strane, osim Luce, još troje mladih zagrebačkih glumaca Ivan Colarić, Petra Svrtan i Silvio Mumelaš, koji su također stipendisti HNK-a. Uslijedile su uloge u 'Dalekoj zemlji' Anice Tomić, u hitu 'Tri zime' Ivice Buljana, te u 'Tartuffeu' Eduarda Millera, gdje je igrala Orgonovu kćer Mariane, koja se nevoljko pokorava očevoj volji, koji je želi udati za Tartuffea.
Premda je i prethodnim ulogama pokazala snagu na sceni, tek je s ulogom Lucije Kos, mlađe, drske kćeri obitelji Kos, predstavnice nove, nesentimentalne generacije, u hit predstavi 'Tri zime' Tene Štivičić, pokazala svu raskoš svog talenta. U toj ulozi, a pogotovo u ključnom monologu uoči vjenčanja, kada razrješava situaciju, Luca Anić je pokazala sigurnost i prirodnost na sceni, te uvjerljivu interpretaciju, tako da je u nekoliko navrata izmamila pljesak na sceni. Nakon te uloge mediji su je proglasili apsolutnom junakinjom predstave i novom glumačkom zvijezdom hrvatskog teatra. Neki su je počeli proglašavati drugom Almom Pricom, drugi pak Editom Majić, a treći su pisali da je scenski markantna Luca Anić biser kojeg pametni redatelji trebaju iskoristiti. Njen talent prepoznao je i žiri 24. Nagrade hrvatskog glumišta gdje je nagrađena za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina, dok je autorica drame Tena Štivičić dobila nagradu za najbolji praizvedeni suvremeni dramski tekst.
Je li imala pripremajući tu ulogu neke dvojbe, ili strahove, s obzirom na to da je uloga kompleksna, a u predstavi igra velik dio ansambla HNK-a, redom vrsni glumci? Je li imala tremu?
'Lucija je predivna uloga', kaže Luca Anić, dodajući da joj je sa svojom kompleksnošću bila veliki izazov. 'Imala sam neke dvojbe, ali strahove ne. U procesu rada na ulozi zabavljala sam se karakterima dok sam tražila mjeru za malu Luciju, curicu od deset godina. Trema je uvijek tu, ali prije bih to nazvala adrenalinom. Neke kolege sam već poznavala iz rada na predstavi 'Daleka zemlja', a ostale sam upoznavala kroz rad. Svi su jako susretljivi i prihvatili su nas stipendiste kao ravnopravne', kaže mlada glumica.
S obzirom na to da glumi samouvjereno, sigurno, uvjerljivo, kao da je već dugo na sceni, a ima tek 28 godina, pitamo je da li radi neke posebne duhovne ili sportske vježbe, ili joj je to prirodno?
'Prije predstave uvijek napravim par govornih vježbi da zagrijem glas, par tjelesnih vježbi, prekrižim se prije izlaska na scenu i to je to', kaže Luca Anić.
Luca Anić je prvo upisala studij stomatologiju, jer je tjera, kako je jednom izjavila, ljubav prema ljudima, pa joj se čini da ljudima liječi dušu glumom, a tijelo stomatologijom. I taj studij namjerava završiti. Međutim, kako je u zagrebačkom HNK-u od malih nogu, gdje su joj roditelji imali pretplatu, u njoj se javila i ljubav prema kazalištu pa je odgledala sve predstave. 'Tada sam više voljela baletne predstave, 'Ščelkunčika' i 'Labuđe jezero', kaže. Završila je i glazbenu školu, svira klavir i gitaru, zna pjevati. Njeni roditelji – otac kirurg, a majka odvjetnica – u početku su bili protiv toga da upiše glumu na Akademiji, jer su bili zabrinuti za njenu egzistenciju, međutim, kasnije su prihvatili njenu odluku. Za prijamni ispit na Akademiji pripremale su je Ana Karić, diva hrvatskog teatra, i zadarska glumica Jasna Ančić, a nakon što je prošla nezaustavljivo niže dobre uloge u HNK-u.
Pitamo je za kraj hoće li pokušati proboj i na međunarodnoj sceni, kazališnoj ili filmskoj, a Luca Anić odgovara potvrdno, ističući da je zanima i kazalište i film, i ovdje i izvan granica Lijepe Naše.