DODIJELJENE NAGRADE

'Medeja' Olivera Frljića najbolja predstava 32. Gavellinih večeri

21.10.2017 u 22:08

Bionic
Reading

Najboljom predstavom 32. Gavellinih večeri proglašena je u subotu u Zagrebu predstava 'Medeja' u produkciji Slovenskog narodnog gledališča Maribor iz Slovenije u režiji Olivera Frljića, dok je glumici Nataši Matjašec Rošker za naslovnu ulogu u tome komadu pripala nagrada za najbolju glumicu.

Najboljim glumcem 32. izdanja festivala koji svake jeseni u Zagrebu predstavlja ponajbolja recentna kazališta ostvarenja iz Hrvatske i regije proglašen je Siniša Popović, za ulogu Nikole u drugom dijelu dramskog triptiha 'Ljudi od voska' HNK-a Zagreb u režiji Janusza Kice, a nagrada za najbolju režiju dodijeljena je Dori Ruždjak Podolski za predstavu 'Črna mati zemla' Zagrebačkog kazališta mladih.

Od ukupno jedanaest predstava 32. Gavellinih večeri, u službenoj ih je konkurenciji od 11. do 21. listopada prikazano deset, i to iz Šibenika, Splita, Rijeke, Zagreba, Beograda i Maribora, u odabiru programskog vijeća koje su činili ravnatelj Gavelle Boris Svrtan, izvršna producentica festivala Sonja Kovačić i glumac Hrvoje Klobučar.

O nagradama za najbolju predstavu festivala, najbolju režiju, te mušku i žensku ulogu odlučivalo je tročlano prosudbeno povjerenstvo koje su ove godine činili glumica Ivana Buljan Legati, redatelj Sebastijan Horvat i književnik Damir Karakaš.

Nagrada 'Dr. Branko Gavella' za najbolju predstavu 32. Gavellinih večeri pripala je predstavi 'Medeja', suvremenoj verziji klasične Europidove drame, koju je prosudbeno povjerenstvo ocijenilo kao 'brutalnu kazališnu interpretaciju koja izaziva trnce, visokokvalitetni proizvod suvremenog kazališnog pisma gdje se poetičnost izjave prikazuje više kroz vizualno-osjetilno suživljenje kazališnih elemenata'.

'Cijeli ples ritmiziranog govora i koreografiranih tijela, zvučnih i ostalih vizualnih segmenata, usprkos brzim rezovima i estetskim te glumačkim prebacivanjima, pretvara se u koherentnu predstavu koja gledatelja s lakoćom zavede', stoji u obrazloženju prosudbenog povjerenstva pročitanog na dodjeli.

Nagradu su zajednički primili redatelj Oliver Frljić i intendant SNG-a Maribor Danilo Rošker.

Rošker je zahvalio organizatorima na pozivu te žiriju koji je prepoznao odličnu režiju i glumu, a posebno redatelju Frljiću, koji je prvi put surađivao s tim teatrom "i odmah dobio nagradu".

Frljić je Roškeru i ekipi SNG-a Maribor zahvalio što je dobio priliku raditi na tome projektu, što mu je bio poseban užitak, budući da uglavnom radi vlastite autorske projekte, kao i publici 'koja dolazi gledati to što radim'.

Nataša Matjašec Rosker dobila je nagradu za najbolju glumicu u predstavi Olivera Frljića Medeja
  • Danilo Rosker, Oliver Frljić, Siniša Popović, Nataša Matjašec Rosker, Adrian Pezdirc
  • Adrian Pezdirc primio je nagradu za Doru Ruzdjak
  • Siniša Popović, Nataša Matjašec Rosker
  • Sinisa Popović dobio je nagradu za najboljeg glumca u predstavi Ljudi od voska
  • Oliver Frljić dobio je nagradu za reziju najbolje predstave Medeje
    +7
Dodjela nagrada 32. Gavellinih večeri Izvor: Pixsell / Autor: Davor Visnjic/PIXSELL

Medeja Matjašec Rošker najbolja ženska uloga

Uloga Medeje glumici Nataši Matjašec Rošker priskrbila je nagradu za najbolju žensku ulogu koju '"iscrtava, oživljava i utjelovljuje kroz njezinu moguću mušku revolucionarnu i strastvenu prirodu', ulogu 'koja je ujedno koncept i funkcija koja je svjesna estetskog okvira same predstave ali i srce i strast koja se bez oklopa i oružja naginje ljudima'.

'Usprkos snažnim obratima njenog točno strukturiranog govora, koji se s lakoćom prelijeva u tijelo, ili mu se suprotstavlja, njeno utonuće u senzibilnost uzrokuje potresno otrežnjenje. Medeja postaje lik koji sve prožima, za kojeg neprestano imamo osjećaj da je istovremeno strastan iznutra i radikalno izvanjski – ona sebe gleda izvana i cinično se smije naporima glumice', stoji u obrazloženju žirija.

Glumica je zahvalila redatelju Frljiću, svojem kazalištu i kolegama, ali u prvom redu publici, 'jer bez publike predstave ne žive'.

'Tu nagradu posebno mi je uzbuđenje, čast i privilegij primiti, znajući u kojoj sam je konkurenciji dobila', poručila je Matjašec Rošker.

'Črna mati zemla' najbolje režirana predstava

Nagrada za najbolju režiju ove je godine pripala Dori Ruždjak Podolski za 'složeno i osebujno scensko uprizorenje opsežnoga i jezično zahtjevnoga istoimenog romana Kristijana Novaka'.

'U priči o primordijalnim silama i mračnim ljudskim tajnama, ljudskome prokletstvu, črnoj zemli koja nas strpljivo nosi na svojim plećima, neizvjesnosti, nasilju, izopćenosti, izopaćenosti, pečatima koji ostaju za cijeli život, ali i ljubavi, nižu se prizori nesretnih sudbina, bizarni događaji izmiješani s idiličnim motivima djetinjstva u tranzicijskom Međimurju', ocjena je žirija.

'U tom mračnome, zamršenom orkestru ljudskih tajni redateljica Dora Ruždjak Podolski postiže istovremeno dinamičnost i suptilnost scena u kojima se u pravoj mjeri i po dubokoj unutarnjoj potrebi otvaraju točni i izrazito emotivni glumački odnosi, a glazba,  koja se u predstavi izvodi u živo, teče linijom međimurskog dijalekta naglašavajući suptilne vibracije ljudskih osjećaja', mišljenje je prosudbenog povjerenstva.

Nagradu je umjesto Ruždjak Podolski primio glavni glumac predstave Adrian Pezdirc koji je pročitao zahvalu redateljice u kojoj se ističe uloga glumačkoga ansambla i autorskoga tima u realizaciji toga komada.

Siniši Popoviću nagrada za ulogu u 'Ljudima od voska'

Glumac Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu Siniša Popović ovogodišnji je dobitnik nagrade za najbolju mušku ulogu, i to za 'izvrsnu, izuzetno precizno vođenu igru' u ulozi Nikole u središnjem dijelu dramskog triptiha 'Ljudi od voska' Mate Matišića, u kojoj  'žestoko, potresno, neposredno, s punim žarom i iz čvrstoga, zrelog glumačkog uporišta igra problem oca zlostavljača koji nadživi nesreću vlastitog djeteta'.

'Igra Siniše Popovića u ulozi Nikole slika je razočaranoga, ranjenog čovjeka uhvaćenog u stupicu unutarnjeg mraka koji se besciljno okreće na vrtuljku laži, obmana i predrasuda. Sukob unutar lica Popović oslobađa poetičnim i gnjevnim praskovima, ne opredjeljujući se do kraja ni za jednu od tih kvaliteta, u vrlo širokome interpretativnom planu, i uz zadržavanje jednake energetske razine', ocijenilo je prosudbeno povjerenstvo.

Popović je zahvalio žiriju na nagradi, istaknuvši da je ona posebno zadovoljstvo i čast s obzirom na festivalsku konkurenciju, Mati Matišiću što je tu dramu napisao, te Januszu Kici što ga je odabrao za ulogu u njoj.

Nagrade - skulpturu u bronci za najbolju predstavu i brončane reljefe s likom dr. Branka Gavelle za najbolju režiju, te mušku i žensku ulogu, sve rad akademskog kipara Miljenka Sekulića – laureatima je uručio ravnatelj kazališta Boris Svrtan.

Svrtan je zahvalio svima koji su omogućili realizaciju festivala, i svojim ga kreativnim sudjelovanjem obogatili, te ocijenio kako je 'listopad u kazalištu Gavelli ponovo bio mjesec kazališnog druženja s kolegama i publikom, ogledavanja, razmjene iskustava, polemičnih i živih razgovora, a pune dvorane svih festivalskih večeri i ove su godine pokazale da kvalitetno, dinamično, iskreno, maštovito i zainteresirano dramsko kazalište zanima mnoge'.

Publika je snažnim pljeskom i ovacijama pozdravila izlazak na pozornicu Gavelle svih nagrađenih, a nakon proglašenja i dodjele nagrada na zatvaranju je izvan konkurencije izvedena predstava '2:14h'Kazališta Virovitica u režiji Roberta Raponje.