Danijel Dragojević, kojega kolege nerijetko prozivaju najznačajnijim živućim hrvatskim pjesnikom, objavio je novu zbirku pjesama 'Kasno ljeto' u izdanju Frakture. U njoj su, prema riječima izdavača, 'pjesnikove teme i njegovo svjetlo, njegovi gradovi i njegov otok, njegov Mediteran, kornjača s početka i drugi predjeli kojima nas je vodio' te 'napokon, i zrno mraka'
Za 'Kasno ljeto' Danijela Dragojevića (Vela Luka, 1934.) izdavač Fraktura poručuje da je 'knjiga koja u svojem kasnom čuva esenciju jednog bavljenja svijetom i poezijom'.
'U njoj su pjesnikove teme i njegovo svjetlo, njegovi gradovi i njegov otok, njegov Mediteran, kornjača s početka i drugi predjeli kojima nas je vodio. U njoj je, napokon, i zrno mraka. Kao protutežu i kao sjeme, Dragojević ga upisuje u prozračnost i eter ljetnog dana (Malo mraka / u pupoljku / Malo mraka. / Ne mnogo. / Malo. / Toliko / da procvjeta.). Od sviju Dragojevićevih knjiga, ova je zato možda i najnemogućija, sačinjena od onog toplog, neuhvatljivog i hlapljivog, nevidljivog, a dragocjenog – od srži kasnoga ljeta. Trenutka u kojem ljeto (još) traje i vječno je', stoji u opisu knjige.
Ona će, kao i sve dosadašnje autorove knjige biti objavljena samo u prvoj, izvornoj nakladi budući da Danijel Dragojević ne pristaje na nova izdanja.
'Četvrtak'
Kada sam bio živ, bilo je lijepo čekati četvrtak, /moj najdraži dan. Tri dana s jedne, tri s druge / strane, vrijedilo je prelaziti šest postaja / do pouzdane sredine i obradovati se: četvrtak, / četvrtak, malo sunce na bilo čemu, na svačemu. (iz 'Kasnog ljeta')
Danijel Dragojević napisao je, pored spomenute 'Kornjače' iz 1961., desetke knjiga pjesama i proze, među ostalima 'U tom stvarnom tijelu' (1964.), 'Četvrta životinja' (1972.), 'Prirodopis' (1974.), 'Razdoblje karbona (1981.), 'Zvjezdarnica' (1994.), 'Žamor' (2004.), 'Negdje' (2013.), 'Izmišljotine' (1976.), 'Rasuti teret' (1985.), 'Cvjetni trg' (1994.).
Autor je čuven i po svojoj samozatajnosti na kojoj inzistira od početka karijere. Nije član nijednog književnog udruženja, nagrade redovito odbija, kao i intervjue, a čak se i njegovi poznanici ustručavaju o njemu govoriti pošto znaju koliko mu je to mrsko.