Odnosom prema domaćoj dramskoj baštini bavio se okrugli stol pod nazivom 'Što je nama baština i što smo mi njoj - Krleža i Marinković za publike 21. stoljeća', a koji se održavao u sklopu Marulićevih dana. Hrvatski teatrolozi složili su se danas da klasici hrvatske dramske baštine funkcioniraju u svakom vremenu, ali su istaknuli i potrebu njihova prilagođavanja publici 21. stoljeća
Ravnatelj Drame splitsklog HNK-a Jasen Boko rekao je da dramsku baštinu ne treba smatrati spomeničkom literaturom, već nečim što može biti vrlo živo u kazalištu.
Po njemu, klasici su klasici zato što funkcioniraju u svakom vremenu.
'Kako ovaj put imamo klasike na Marulićevim danima, a to su Miroslav Krleža i Ranko Marinković, a večeras imamo i predstavu Glembajevi, tako smo se odlučili na okrugli stol na kojem sudjeluju stručnjaci iz različitih vrsta kazališnih zanimanja', rekao je.
Bivša intendantica splitskog HNK, kritičarka, dramaturginja i teatrologinja Mani Gotovac smatra da ako želimo dokazati, pokazati te pokrenuti pisce koji su unutar hrvatske dramske književnosti klasici, a to su prije svega Krleža i Marinković, ne treba ih igrati onako kako su ih već svi igrali niti se ponavljati.
'Ne trebamo slaviti predstave iz 19. stoljeća, jer sada živimo u 21. stoljeću', rekla je.
Ustvrdila je kako 'moramo čitati ta djela sve dotle dok ih ne stavimo u današnje vrijeme, u 21. stoljeće u Hrvatskoj', te da 'moramo promisliti što bi oni sada napisali, kako bi složili tu svoju priču iz današnjeg pogleda na svijet'.
'Time ih ne izdajemo, nego ih činimo našim suvremenicima i prijateljima, kritičarima nas samih. Doći do toga da oni budu naši kritičari, to je naš cilj', rekla je Gotovac.
Kazališni redatelj Ivica Buljan je krenuo od pretpostavke filozofa Slavoja Žižeka o tome da je danas klasična umjetnost subverzivnija od avangardne.
'Nakon što se u postmoderno doba eksperimentiralo te se obavile dekonstrukcije tekstova velikih mitova, čini mi se da se u današnje vrijeme snažne nesigurnosti u svijetu ekonomske, duhovne i filozofske krize
potrebno vratiti izvorima tih kriza. I Krleža u 'Glembajevima' fantastično to dijagnosticira krajem dvadesetih godina prošlog stoljeća. On već tada govori o Europi koja je iščezla', smatra Buljan.
Okrugli stol je moderirao izbornik 23. Marulićevih dana Darko Lukić, a na njemu su, uz spomenute, sudjelovali teatrolozi, dramatičari, dramaturzi i redatelji Viktorija Tomić-Franić, Željka Udovičić, Hazim Begagić, Nenni Delmestre, Ivan Plazibat, Goran Golovko, Tomislav Zajec, Ivor Martinić i Kristina Gavran