Hrvatski paviljon na 56. venecijanskom bijenalu, međunarodnoj izložbi vizualne umjetnosti, službeno je otvoren u četvrtak navečer u Palači Pisani S. Marina predstavljanjem projekta 'Studije drhtanja: Treći stupanj' multimedijalnog umjetnika Damira Očka koji predstavlja Hrvatsku na toj uglednoj međunarodnoj izložbi
Projektom 'Studije drhtanja: Treći stupanj' Očko nastavlja svoje istraživanje ljudskoga tijela kao društvenoga i političkoga subjekta, a kako je umjetnik potvrdio Hini u telefonskom razgovoru, posjetiteljima je projekt predstavljen na doista primjeren način na oko pola tisuće četvornih metara izložbenog prostora.
Očko je napomenuo kako je paviljon za posjetitelje otvoren već od ponedjeljak te da je većini dobro poznat jer je Palača Pisani dugi niz godina bila škotski paviljon na Venecijanskom bijenalu.
Otvarajući hrvatski paviljon, pomoćnica ministra kulture Tamara Perišić zahvalila je svima koji su strpljivo i predano radili na projektu 'Studije drhtanja: Treći stupanj', koji kustoski potpisuje francuski kritičar i kustos Marc Bembekoff.
Očkov projekt čine videoradovi koji tematiziraju odnos prema kontroli, a za kustosa Bembekoffa važna je njihova tenzija između poetike i politike. Projekt čine eksperimentalni filmovi: 'TK', premijerno predstavljen u Grazu, te 'Treći stupanj', koji se nadovezuje na prvi i nastao je posebno za hrvatski paviljon u Veneciji.
Po riječima umjetnika, ti radovi rezultat su njegova zanimanja i razmišljanja o ljudskome tijelu kao političkom subjektu te o tome što danas znači biti tijelo u društvenom kontekstu. Tako, objasnio je Očko, film 'TK' propituje naš odnos prema kontroli i što kontrola znači u društvenom kontekstu, kroz prikaz drhtanja tijela zbog Parkinsonove bolesti i izloženosti ekstremno hladnim uvjetima koji traže potpuno zadržavanje kontrole, dok se 'Treći stupanj' bavi ulogom umjetnika u samom procesu stvaranja tih radova.
Kustos Bembekoff istaknuo je pak snažni subjektivni pristup koji karakterizira način rada Damira Očka čija poetska vizija, smatra, daje drukčiji pogled na složena vremena u kojima živimo. Podsjetio je da je njegova suradnja s Očkom počela 2012. godine tijekom Festivala hrvatske kulture u Francuskoj i Očkove samostalne izložbe u Palais de Tokyo.
Umjetnički direktor 56. venecijanskog bijenala Okwui Enwezor (Nigerija, 1963.) umjetnički je kritičar, urednik i pisac, a od 2011. direktor Haus der Kunst u Muenchenu nakon odluke da Očko predstavlja Hrvatsku izrazio je zadovoljstvo tim odabirom rekavši kako su Očkovi radovi relevantni i u kontekstu koncepta kojega je kao umjetnički direktor razvio za Bijenale pod nazivom 'Sve budućnosti svijeta'.
Damir Očko rođen je 1977. godine u Zagrebu. Posljednjih se deset godina afirmirao na domaćoj i inozemnoj sceni, njegovi video radovi, filmovi, poezija i djela na papiru nedavno su bili izloženi u Dublinu, Grazu, Parizu, Salernu, Duesseldorfu. Sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama s institucijama, a djela mu se nalaze u mnogim svjetskim javnim i privatnim zbirkama. Njegov projekt odabran je između petnaest kandidata koji su se prijavili na javni poziv za sudjelovanje na 56. Venecijanskom bijenalu.