Festival alternative i ljevice Šibenik (FALIŠ) danas je pokrenuo crowdfunding kampanju 'Nemoj da fališ' (Don't Fail) kako bi prikupili sredstva za organizaciju petog po redu festivala, nakon što su odbili simboličnih 10 tisuća kuna koje im je krajem prošle godine dodijelilo Ministarstvo kulture. Festivalu FALIŠ financijska potpora od ministarstva se prepolovila, iako je i posljednje tri godine bila simbolična, objasnili su danas na konferenciji za medije čelni ljudi festivala Emir Imamović Pirke i Kruno Lokotar
U svoju borbu za opstanak krenuo je danas Festival alternative i ljevice Šibenik FALIŠ pokrenuvši crowdfunding-kampanju za prikupljanje 15 tisuća dolara kojima bi se pokrilo održavanje petog izdanja festivala čija je središnja tema '100 godina Oktobarske revolucije', a podtema '500 godina reformacije Crkve'. Naime, festival je posljednje tri godine od Ministarstva kulture dobivao potporu od 20 do 25 tisuća kuna, što je pokrilo tek sedminu troškova. Nakon što su mu ove godine sredstva prepolovljena, FALIŠ je potporu odbio uz otvoreno pismo obrazloženja ministrici kulture, a onda je odlučio potražiti drugi način financiranja festivala.
Kampanju 'Nemoj da fališ' u Zagrebu na konferenciji za novinare u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića predstavili su direktor FALIŠ-a Emir Imamović Pirke i umjetnički direktor Festivala Kruno Lokotar.
'Kad smo 2013. pokrenuli festival, organizirali smo ga bez proračunskih sredstava. Smatrali smo da je nemoralno tražiti novac za nešto za što niste sigurni da će uspjeti i opstati. No već prve godine postigli smo uspjeh koji nismo mogli ni zamisliti. Od pedesetak ljudi koliko smo ih očekivali u publici prvog dana došlo je njih nekoliko stotina.
Rastom festivala rasla je i financijska potpora koju smo uživali od Grada Šibenika, turističke zajednice Nacionalnog parka Krka i Ministarstva kulture koje je prepoznalo naš rad kao kvalitetan te smo time očekivali kako će uz određeni vremenski pomak festival biti podržan na adekvatan način.
Nikad nismo od Ministarstva kulture dobili više od sedmine sredstava, ali smo bilježili kontinuitet i mali rast potpore. Zadnja odluka ministarstva je bila ta da se festivalu FALIŠ dodjeljuje deset tisuća kuna za nekih 18 programa u četiri dana i goste koji dolaze iz cijele Europe. Da smo ih prihvatili u tišini, sljedećih godina dobili bismo još manje. Novac smo odlučili vratiti Ministarstvu kulture, a naše je rješenje ova kampanja kojom bismo prikupili sredstva kojom bi se pokrile dvije trećine troškova festivala, a ostali dio pokrili bismo od sponzora i prijatelja festivala', objasnio je direktor FALIŠ-a Emir Imamović Pirke.
'Bilo bi poštenije da su odlučili kako nismo zadovoljili kriterije ove godine, jer novac koji smo dobili uvreda je za sve ljude koji rade festival FALIŠ', zaključio je Imamović Pirke.
U posljednje četiri godine na šibenskom festivalu alternative i ljevice gostovali su mnogi zanimljivi sudionici iz hrvatskog, regionalnog i europskog javnog života, a posjećenost svakog događanja bila je uvijek odlična i upravo zbog uspjeha koji su postigli kod publike, odlučili su se za kampanju za opstanak kojom žele prikupiti 15 tisuća dolara.
'FALIŠ bi se mogao organizirati pa skoro i bez novca, no to bi na neki način bilo nepošteno prema svim ljudima koji rade na festivalu, a time bismo i srozali programsku kvalitetu', zaključio je direktor festivala.
Umjetnički direktor festivala Kruno Lokotar podsjetio je na uspjeh festivalskog programa proteklih godina.
'Festival alternative i ljevice Šibenik politički je profiliran i jasno, imenom, ideološki određen Festival, kakvih je malo u Jugoistočnoj Europi. Tijekom četiri godine Festivala održano je oko 50 različitih programa: osim predavanja, debata, javnih intervjua, retrospektiva i premijernih prikazivanja filmova, na FALIŠ-u je predstavljeno 20-ak knjiga domaćih i stranih autora, održana su tri koncerta, producirana četiri performansa i instalacija posvećena deindustrijalizaciji Hrvatske, ali i antifašizmu i njegovu položaju u suvremenom društvu. Možda idealno društvo ne postoji, ali smatramo da je svako slobodno, socijalno uravnoteženo, mirno i tolerantno vrijedno napora. Cilj nam je te vrijednosti promovirati kroz sve festivalske segmente, od predavanja do kulturnih programa', rečeno je danas na predstavljanju kampanje.