U Zagrebu je preminula Ana Lendvaj, likovna i modna kritičarka, istaknuta ULUPUH-ova članica. Kao rijetko tko u našoj sredini Ana Lendvaj posvetila je najveći dio svojega profesionalnoga života proučavanju i popularizaciji mode na svim razinama te je njen odlazak nenadoknadiv gubitak za hrvatsku modnu i kulturnu scenu, priopćeno je iz ULUPUH-a
Ana Lendvaj (rođena 1949.) apsolvirala je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studij jugoslavistike i komparativne književnosti, te studij biotehnologije na BTO u Zagrebu. Od 1979. zaposlena je u kulturnoj rubrici Večernjeg lista gdje prati novu umjetničku praksu. Od 1985. posvećena je modnoj i tekstilnoj sceni (motivacija: dizajn kao umjetnost).
Redovito u Večernjem listu objavljuje informativne, kritičke i kolumnističke tekstove o modnom i tekstilnom dizajnu.
Priredila je niz izložbi i programa vezanih za dizajn i suvremenu umjetnost. U MM-centru kod Ladislava Galete uprogramu "Modni kazetofon - izgled ili stil" 1985. okupila je dizajnere, antropologe, sociologe, filozofe i dr. oko te teme. Njihova su izlaganja objavljena u posebnom broju časopisa Republika 1986. Slijedili su programi "Modni dossier sentiment" u Centru za kulturu Novi Zagreb (zajedno sa slovenskim Irvinom i drugima), te niz modnih izložbi u centrima za kulturu i pogodnim urbanim prostorima za konceptualne programe. Autorica je nebrojenih kataloških tekstova i kustosica brojnim izložbama vezanim za tekstil i oblikovanje odijevanja, poglavito u Galeriji ULUPUH. Koautorica je knjige Feđe Vukića (i Ivana Rogića) "Zagreb - modernost i grad" AGM, 2003. U nakladničkoj kući Altagama pokrenula je modnu/dizajnersku biblioteku Modus u kojoj je 2008. objavila i uredila knjigu sociologa dr. Žarka Paića "Vrtoglavica u modi - prema vizualnoj semiotici tijela" koja je prva hrvatska fashionology, tj. sveobuhvatna, interdisciplinarna studija o modi. Na doktorskom studiju Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu bila je predavač na kolegiju "Moda i mediji".
"Kao rijetko tko u našoj sredini Ana Lendvaj posvetila je najveći dio svojega profesionalnoga života proučavanju i popularizaciji mode na svim razinama. (...) Kao članica Studijske sekcije ULUPUH-a angažirala se kao izbornica, kustosica okružena kreativcima i umjetnicima, te je tako formirala određeni „modni genotip“ hrvatske dizajnerske i modne scene. To je prepoznavanje one dimenzije modnoga dizajna koja pripada umjetnosti koliko i modi, kako je to rekla Ana Lendvaj. (...) Ana Lendvaj mogla je biti odlična pjesnikinja, no znatiželjna i sistematična, u svojoj skromnosti, pronašla je smisao profesionalnoga života u informiranju drugih kroz medije i medijsko djelovanje i samostalne projekte. Uporna i organizirana, Ana je na najbolji mogući način spojila u svojim tekstovima svoje izuzetno poznavanje književnosti i jezika s izvrsnom jezičnom stilistikom u čitkom pisanju, te pred nas postavila najviše kriterija ukusa u modnom odabiru." (iz teksta Dorotee Jendrić)