U nedjelju, 13. studenoga u 12 sati, točno na tridesetu godišnjicu legendarnog performansa 'Zagreb, volim te!' Tomislava Gotovca u Galeriji Klovićevi dvori otvara se izložba fotografija Borisa Turkovića i dokumenata vezanih uz akciju, održanu 1981. godine
Istoga dana u kinu Tuškanac s početkom u 19 sati bit će prikazan film 'Živjeti art 77' autora Željka Radivoja, u kojem je zabilježen razgovor s Tomislavom Gotovcem i njegove reminiscencije te tumačenje same akcije. Obljetnica se obilježava na inicijativu Hrvatskog filmskog saveza i u suradnji s Galerijom Klovićevi dvori te umjetnikovom obitelji.
Prije trideset godina, u petak, 13. studenoga 1981. godine, točno u podne, Tomislav Gotovac započeo je u centru Zagreba akciju 'Zagreb, volim te!'. Potpuno gol, umjetnik je na znak gričkog topa izašao iz haustora u Ilici 8 i praćen začuđenim pogledima brojnih građana uputio se u smjeru središnjeg gradskog trga. Uzdignutih ruku izvikivao je 'Zagreb, volim te!', povremeno bi legao na asfalt i ljubio ga. Na početku Trga Republike, sedam minuta nakon početka, zaustavio ga je milicajac i time završio umjetnikovu akciju. Iz današnje perspektive taj se umjetnički događaj smatra jednim od temeljnih djela radikalne umjetničke prakse i vjerojatno najpoznatijim umjetnikovim radom.
Tomislav Gotovac je umjetnik čiji rad je od početka šezdesetih godina pa sve do njegove smrti 2010. godine snažno obilježio kulturnu scenu i definitivno proširio pojam vizualne umjetnosti. Teško je precizno odrediti i klasificirati njegov multimedijski rad i provokativno ponašanje: bio je filmski režiser, glumac, scenarist, pisac; radio je kolaže, fotografije, objekte i instalacije; sakupljao obične ili bizarne predmete; izvodio akcije i performanse; provocirao pojavom, govorom i ponašanjem; pasionirano gledao filmove i neprekidno govorio: o filmu, o životu i o svemu onome što mu se činilo važnim ispričati.
Gotovac je među prvim umjetnicima kod nas problematizirao odnos umjetnosti i svakodnevnog života postavljajući naoko banalne životne situacije poput zaposlenja, udisanja zraka ili vlastitog izgleda u dotad strogo ograničen prostor umjetnosti. Idealni medij izražavanja pronašao je u vlastitom tijelu, u svakodnevnom životu i neposrednoj gradskoj sredini. Djelovati je mogao nenajavljeno, brzo i direktno, a prvotni efekt iznenađenja pojačan je kasnijim interpretacijama u javnim medijima i nepredvidivim tijekom usmene predaje.
Upravo su svi nabrojani elementi, karakteristični za njegov umjetnički rad, uključeni i u akciju 'Zagreb, volim te!'.
Akcija je ostala zabilježena kamerama trojice fotografa. I dok su crno-bijele fotografije Ivana Posavca i Mije Vesovića često publicirane i izlagane, serija od 13 fotografija u boji filmskog snimatelja, pokojnog Borisa Turkovića dosad nije javno prezentirana. Izložba će pružiti uvid u ekskluzivni vizualni materijal, nadopunjen dokumenatima (liječnički nalaz, presude, žalbe, račun plaćene kazne) vezanim uz reakciju službenih organa na ovu provokativnu umjetničku akciju. Izložene fotografije i dokumenti dio su privatnog Arhiva Tomislava Gotovca. Na inicijativu umjetnikove kćerke Sarah Gotovac i supruge Zore Cazi-Gotovac, zalaganjem i uz pomoć umjetnikovih prijatelja i poznanika, u tijeku je stručna obrada ostavštine koja će omogućiti njezinu dostupnost i kvalitetnu prezentaciju kroz izložbe, projekcije, publikacije i ostale projekte.