S tog festivala dokumentarnog filma kažu kako su žene u 21. stoljeću u intenzivnijoj borbi no ikad, za opću ravnopravnost, za ekonomsku emancipaciju i ravnopravnost (jednake plaće i jednak pristup tržištima rada), za priznanje neplaćenog ženskog rada, za samosvijest i mogućnost da kažu 'ne' bilo kojoj rodno uvjetovanoj situaciji koja im ne odgovara
Međunarodni filmski festival ZagrebDox objavio je u utorak, u povodu Međunarodnog dana žena, dio programa s filmovima koji žene predstavljaju kao borkinje, u raznim aspektima života.
S tog festivala dokumentarnog filma kažu kako su žene u 21. stoljeću u intenzivnijoj borbi no ikad, za opću ravnopravnost, za ekonomsku emancipaciju i ravnopravnost (jednake plaće i jednak pristup tržištima rada), za priznanje neplaćenog ženskog rada, za samosvijest i mogućnost da kažu "ne" bilo kojoj rodno uvjetovanoj situaciji koja im ne odgovara, za institucionalnu potporu i podršku u borbi protiv nasilja ili pri skrbi nad djecom, za izlazak iz ugnjetavačkih sistema zasnovanih na ideologiji, ali i u borbi za ljubav prema sebi, za prihvaćanje života u tijelu žene, za seksualnost, za pravo na krhkost i "ženstvenost".
Portret dviju mladih žena koje se bore s ovisnošću
Švedski film "Julija i ja" Nine Hobert (Međunarodna konkurencija) bavi se identitetskimm problemima, kroz portret dviju mladih žena - prijateljica - od kojih je jedna redateljica, a druga umjetnica i pjesnikinja. Obje se bore s ovisnošću, mržnjom prema sebi i krizom identiteta.
Dvadesetogodišnjakinje koje satima mogu pričati o odjeći ili profilnim slikama
U mađarskom filmu "Dive" Mátéa Kőrösija (Regionalna konkurencija) mladi redatelj "ljušti slojeve šminke" s triju dvadesetogodišnjakinja koje satima mogu pričati o odjeći ili profilnim slikama, dok tijekom nastanka filma svi oni jednako koračaju prema odrasloj dobi, sa svim njenim zadatostima.
Tri tinejdžerice na pragu zrelosti koje pratimo tijekom jednog lijenog teksaškog ljeta
I američki film "Na razmeđu" Parkera Hilla i Isabel Bethencourt (Teen Dox) kao glavne protagonistice ima mlade žene, tri tinejdžerice na pragu zrelosti, koje pratimo tijekom lijenog teksaškog ljeta, u okruženju kojim prevladava toksična maskulinost.
Bivša učiteljica koja želi prevladati samoću
Identitetom i slikom sebe bavi se i gruzijski "Sunny" Keti Machavariani, (Stanje stvari) o bivšoj učiteljici koja sada za život zarađuje kao anketarka za sociološke studije, što je trenutno jedini način da prevlada samoću i ostvari društveni život.
"Dok nas Sunny upoznaje s ulicama Tbilisija, njegovim stanovnicima i njihovim pogledima na politička i građanska pitanja, i sama Sunny postepeno preuzima ulogu ispitanice i s nama dijeli svoje snove", napominje se u najavi.
Poljski film 'Anny' donosi priču o odlučujućim trenucima žene s društvenog dna koja se povremeno prostituira
Priču o osnažujućoj promjeni vlastite slike o sebi donosi i poljski film "Anny" Helene Třeštíkove (Kontroverzni Dox) u kojoj poznata redateljica promatra odlučujuće trenutke u životu žene s društvenog dna koja se, kad treba dodatno zaraditi za unuke, povremeno prostituira.
Istodobno se upoznaje s organizacijom Zadovoljstvo bez rizika koja pomaže seksualnim radnicama, pa ih čak i angažira u kazališnim predstavama kroz koje Anny otkriva još jedan od svojih talenata.
Irački film o grupi koja riskira svoje živote pokušavajući spasiti što više jezidskih žena i djevojaka
Irački "Sabaya" Hogira Hirorija (Međunarodna konkurencija) govori o borbi za jednaka prava i ženskoj solidarnosti, kroz priču o grupi koja riskira svoje živote pokušavajući spasiti što više jezidskih žena i djevojaka koje ISIS drži kao Sabaye (seksualne robinje) u najopasnijem logoru na Bliskom istoku, Al-Holu u Siriji.
U međuvremenu, kod kuće, Mahmudova žena Siham i njegova majka Zahra pomažu traumatiziranim djevojkama da skinu crnu odoru isključive ideologije.
Priča o ženi koja ne želi napustiti svoj otok
Film "Aya" (Simon Coulibaly Gillard, Bugarska, Stanje stvari) prikazuje ženu s otoka Lahoua u zapadnoj Africi. Ona je borkinja za svoj otok, u kontekstu razornih klimatskih promjena. Radosna i bezbrižna, Aya uživa u branju kokosa i drijemanju na pijesku. Međutim, njen je raj osuđen na - doslovni - potop. Dok valovi prijete njezinoj kući, Aya donosi odluku: ona svoj otok neće napustiti.