FOTOGRAFIJE GRAFITA

U Splitu otvorena izložba o Kerumu

04.05.2009 u 22:24

Bionic
Reading

U galeriji kluba Ghetto u Splitu je otvorena kontroverzna izložba fotografija grafita snimljenih po Splitu posljednjih nekoliko godina, a tema im je poduzetnik i kandidat za splitskog gradonačelnika Željko Kerum

Samo otvaranje je bilo neformalno i prigodno popraćeno otvorenom tribinom. Moderator je bio Eugen Jakovčić, a diskutanti i izlagači Inge Tomić-Koludrović i Mirko Petrić. Interes za tribinu je bio velik zbog polemika koje su prethodile samoj izložbi i organizacijskim problemima koji su rezultirali premještanjem izložbe u galeriju kluba Ghetto.

Nekako se spontano nametnula i tema vezana uz otvoreni poziv dijela splitske kulturne javnosti građanima da ne glasaju za Željka Keruma. Stav te grupe intelektualaca je detaljnije izložila sociologinja Inge Tomić-Koludrović i istaknula da su reakcije javnosti bile pretjerane i nisu se bavile meritumom stvari. Po njenom mišljenju, bit svega je stav da poduzetnik Kerum konceptualno ne može zastupati javni interes ma koliko se trudio i da su funkcija poslovnog čovjeka koji štiti interes svog kapitala i funkcija gradonačelnika koji treba zastupati opći interes apsolutno nespojive.



Mirko Petrić se osvrnuo na trenutnu kulturnu i medijsku pustinju u Splitu, gradu koji je ostao bez važnih medija i kulturnih sadržaja. On se i ne čudi kontroverzama koje su pratile pripremu ove izložbe jer grad već godinama tone u provincijalizam i ustrajno njeguje protokolarni i isprazni kulturni sadržaj. Po njemu je ovakva izložba trebala biti dio postava gradskog muzeja kao važna kulturno-sociološka činjenica i suvremeni refleks splitske stvarnosti.

Na kraju se ta izložba pretvorila u zanimljivu tribinu bez povišenih tonova i s jasnom porukom o potrebi otvorenog i demokratskog dijaloga. Za utjehu Kerumu, ismijani su mahom svi kandidati za gradonačelnika. Odlučno su odbačeni argumenti o tobožnjoj predizbornoj ravnopravnosti i korektnosti prema kandidatima kao razlog otkazivanja dogovorene izložbe.