Ciklus DRŽIĆ U Zagrebačkom kazalištu mladih nastavlja se s drugonagrađenim dramskim tekstovima - Nagradom Marin Držić za 2019 – koje su u izvedbi glumaca ZKM-a režirane u video formatu
- drugonagrađenu dramu 'Međimurski lepi dečko', Mateje Posedi, u režiji i adaptaciji Tamare Damjanović.
- Autor videa: Lovro Mrđen
- Glazba: Stanko Kovačić
- Čitaju: Ugo Korani, Dora Polić Vitez, Zoran Čubrilo, Petra Svrtan, Toma Medvešek, Ivan Pašalić, Maro Martinović, Mia Melcher.
Nagradu za dramsko djelo 'Marin Držić' Ministarstvo kulture i medija dodjeljuje u svrhu poticanja hrvatskog dramskog i kazališnog stvaralaštva. Nagrada se dodjeljuje od 1991.
ZKM će u nastavku online prikazivanja 'DRŽIĆ U ZKM-u' uskoro predstaviti i čitanje u režiranom video formatu još jednog drugonagrađenog dramskog teksta: 'Dječak' Davora Špišića.
Drugu Nagradu Marin Držić za 2019 - ravnopravno dijele
- Mateja Posedi: Međimurski lepi dečko
- Davor Špišić: Dječak
Obrazloženja stručnog povjerenstva Ministarstva: predsjednica izv. prof. Branka Cvitković, Nenni Delmestre, prof. dr. sc. Sanja Nikčević:
Mateja Posedi: MEĐIMURSKI LEPI DEČKO
Međimurski lepi dečko je obiteljska drama napisana sočnim, slikovitim međimurskim narječjem. Iz međimurske zatvorenosti izvire obitelj čiji se život gubi u banalnoj svakodnevici i nemogućnostima komunikacije. U centru dramskih zbivanja nalazi se jedan mladi čovjek, kojeg s jedne strane pritišće potreba da bježi iz bezizglednog života provincije u neku nesigurnu i nejasnu budućnost “boljeg svijeta”, a s druge strane vežu ga odnosi među bližnjima koje nije u stanju samom sebi ni drugima definirati ni pokazati. Tekst je autentični atmosferski međimurski blues koji pruža zanimljive mogućnosti da ono neizgovoreno postigne jednaku dramaturšku napetost kao i ono što je izgovoreno.
Davor Špišić: DJEČAK Radnja drame koja je u osnovnim crtama preuzeta od Shakespearovog Koriolana, smještena je u naš geografski i socio-politički prostor. Događa se u poslijeratno vrijeme u kojem uvijek bukti poziv na revoluciju društvenih slojeva izostavljenih iz pobjedonosne podjele plijena društvene imovine. Vrhuška vlasti pokušava manipulirati zaslužnim ratnikom, braniteljem, osloboditeljem i koristi njegov herojski status za njegovo rušenje i osvetu. Heroj se pretvara u izdajnika koji neminovno srlja u smrt, obogaćen spoznajom da ga je od samog početka njegov životni put predodredio da postane ubojica. Ova drama nije samo antiratna, ona još i više govori o manipulaciji društvene vrhuške koja ne preza ni pred čim u svom cilju ostanka na vlasti, o lakovjernosti naroda i tankoj crti koja od heroja pravi izdajnika domovine. Kao i kod Shakespearovog Koriolana i u Dječaku, pritisak obitelji dovodi do žrtvovanja i neminovne predaje onima koji će i dalje okretati kotač povijesti dok ih neki novi heroj ili izdajnik ne sruši s trona.