U sklopu projekta 'Izvedba muzeja/Performing the Museum', u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti u petak i subotu 29. i 30. travnja gostovat će zvijezde angažiranog i participativnog kazališta, katalonski umjetnik i redatelj Roger Bernat i talijanski plesni umjetnik Roberto Fratini
Bernat i Fratini će u Dvorani Gorgona održati predavanje (petak u 19 sati) i radionicu (subota od 11 do 15 sati) u sklopu programa koji je dio inicijative MSU-a i još tri muzeja - Koroške galerije likovnih umetnosti iz Slovenije, Muzeja savremene umetnosti Vojvodine i Fundacio Antoni Tapies iz Barcelone, koji ima za cilj generirati nove načine razmišljanja i otvoriti nove mogućnosti za te muzejske institucije te uspostavu aktivnog dijaloga s publikom kroz niz prezentacija, produkcija, edukativnih radionica i predstavljanja umjetničkih istraživanja.
Bernat i Fratini dugi se niz godina aktivno bave proučavanjem tradicionalnih participativnih praksi, njihovom analizom i kritičkim osvrtom na njih, a Bernat je u sklopu nedavno u MSU-u otvorene 'Didaktičke izložbe' postavio svoju umjetničku intervenciju kojom poziva publiku da preispita svoje znanje o Muzeju suvremene umjetnosti i materijalnim uvjetima unutar kojih ona djeluje.
U formi upitnika kojeg posjetitelji rješavaju, od njih se traži da prepoznaju boljke te umjetničke institucije i njezine materijalne nedostatke, ali i saznaju više o njezinu odnosu prema svojim korisnicima i umjetnicima.
'Dok je forma upitnika učestao način komunikacije s posjetiteljima, kojeg muzeji redovito koriste, Bernatova umjetnička intervencija izokreće odnos između posjetitelja i muzeja, dajući priliku posjetiteljima da analiziraju muzej umjesto da daje podatke koje će muzej analizirati', stoji u najavi.
Umjetnička intervencija bit će dostupna publici tijekom cijelog trajanja izložbe do 15. svibnja.
Roger Bernat diplomirao je režiju i dramaturgiju na Kazališnom institutu u Barceloni. Između 1997. i 2001. bio je voditelj General Elèctrica, centra za plesno i kazališno stvaralaštvo, zajedno s Tomàsom Aragayem. Od 2008. je počeo osmišljavati kazališne komade u kojima publika preuzima scenu i sama postaje događanje na sceni, među kojima se ističu 'Public Domain' (2008.), 'Purely Coincidental' (2009.), 'The Rite of Spring' (2010.), 'Please Continue: Hamlet' (2011.), 'Pending Vote' (2012.), 'Desplazamiento del Palacio de La Moneda' (2014.) i 'Numax-Fagor-plus' (2014.), koji su bili postavljeni i izvedeni u preko 20 zemalja.
Roberto Fratini predaje teoriju plesa na Sveučilištu u Pisi te na Kazališnom institutu u Barceloni. Od 1995. kontinuirano surađuje s koreografima kao redatelj i dramaturg plesnih predstava i opera, a radionice i predavanja o plesu izvodi u brojnim europskim kazalištima. Izuzev plesa, piše poeziju i eseje koje redovito objavljuje, a zadnja mu izdana publikacija nosi naziv 'A contracuento. La danza y las derivas del danzar'. Godine 2009. njegova je plesna predstava 'Basso Ostinato' Udruga francuskih kritičara nagradila za najbolju izvedbu, a 2013. osvojio je nagradu FAD Sebastia Guasch.