Gradnja hidroelektrane na izvoru rijeke Une izazvala je oštre kritike, a u zaštitu Une i zaustavljanje devastacije prirode sada se uključio i poznati modni brend Patagonia. Objavom na Instagramu jasno su dali do znanja što misle te uputili apel Vladi
'Una, poznata i kao 'Jedna', zbog svoje jedinstvene ljepote, zaštićena je nacionalnim i međunarodnim propisima o zaštiti prirode. Ali nije sigurna. Lokalni investitor započeo je izgradnju brane na izvoru Une u Hrvatskoj. Uz izravne prijetnje koje ovo predstavlja, postavlja opasan presedan, potkopavajući zakone o zaštiti okoliša i zaštitu za očuvanje naše prirodne baštine.
Zajedno pošaljimo poruku Vladi RH da se ova gradnja mora zaustaviti prije nego što bude prekasno,' napisao je američki brend Patagonia na svom Instagram profilu pozivajući sve svoje pratitelje da se pridruže akciji te da potpiši peticiju za zaštitu Une te se tako pridruže u apelu Vladi da poduzme potrebne mjere. Objavu možete pogledati ovdje.
U linku na objavi nalazi se i obrazac pod nazivom: 'Poziv na akciju. Kriza na izvoru Une - izgradnja brane ugrožava budućnost ove divlje rijeke'. U objašnjenu dodatno navode kako lokalni investitor, unatoč uspostavljenim visokim standarde zaštite prirode, kao što su Natura 2000 i status Nacionalnog parka, započeo je izgradnju hidroenergetskog projekta koji prijeti njezinoj budućnosti - bageri su već na terenu na izvoru Une, nedaleko od bosanske granice, gdje rijeka slobodno teče 200 km.
Podsjetimo, proteklih dana održano je više prosvjeda lokalnog stanovništva, ljubitelja prirode i ekoloških udruga iz raznih gradova nakon što je uočeno da investitor Pipra d.o.o gradi malu hidroelektranu na izvoru Une, čime devastira tamošnju prirodu. Prosvjednici smatraju da je investitor počeo radove bez važećih dozvola i ignorirajući status tog područja pod ekološkom mrežom Natura 2000. Brojni ističu da se na Uni događa ekocid i kršenje konvencija, zato pozivaju nadležne službe da to spriječe.
Toj akciji se sada priključio i brend Patagonia. Ovaj američki brend odjeće osnovao je Yvon Chouinard 1973. godine, a specijalizirao se za outdoor odjeću. Prva trgovina otvorena je 1973. u Venturi, gdje se prodavala prilagođena opremu za planinarenje, a brzo nakon toga proizvodna linija je proširena na odjeću namijenjenu drugim sportovima na otvorenom, poput surfanja.
Osim sportske odjeće, Patagonia danas nudi i proizvode za boravak na otvorenom kao što su hrana za kampiranje, vreće za spavanje i ruksaci. U nastojanju da bude održiva tvrtka, Patagonia je 2017. predstavila koncept 'Worn Wear' koji omogućuje kupcima da vrate određene Patagonijine artikle u dobrom stanju u zamjenu za bon za nove proizvode.
Patagonia je također bila uključena u brojne ekološke i političke aktivističke kampanje, uključujući to da daje 1 posto svoje ukupne prodaje ekološkim grupama te 100 posto prodaje od Crnog petka ekološkim organizacijama (što ukupno iznosi 10 milijuna dolara).