Prije ili kasnije u modu se sve vraća pa većinu trendovskih opcija obuće danas predstavljaju istinski klasici iz ormara. No među svim tim opcijama pojavio se model koji nas tjera da se vratimo još dalje u prošlost
U vremenima u kojima se putem TikToka oživljavaju različite estetike i desetljeća, klompe ponovno uživaju svojih pet minuta slave.
Njihov drveni potplat povezivao se s trenucima ekonomskih poteškoća za vrijeme 40-ih. U vremenima nestašice pluto i drvo postali su ključni elementi obuće koja je obilježila i modnu eru 60-ih.
Novoj popularnosti klompi na modnoj sceni nesumnjivo je kumovao i razvoj brenda Scholl. Otkako je 2015. godine u njegovo poslovanje uložila privatna investicijska tvrtka Aurelius (nakon njezinog stjecanja licence u Europi i Aziji 2015.), brend je predstavio liniju obuće s većim fokusom na modu pod nazivom Scholl Iconic.
‘Ovaj je projekt nastao oko koncepta koji nazivamo visoka udobnost. Vjerujemo da visoka estetika i udobnost nisu nespojive i da mogu ići ruku pod ruku, kao što to dokazujemo našom obućom’, komentirao je 2021. godine Tobias Klaiber, izvršni direktor brenda.
Nema ničeg boljeg od pribjegavanja kultnim modelima obuće s vlastitim potpisom kada gradite priču vođenu tradicijom.
Scholl je u svojoj razvojnoj strategiji stavio naglasak na model Pescura, čija drvena struktura pristaje kao salivena, kao i na održivu filozofiju koja postavlja standarde u modnoj industriji.
Otkada se pojavio na tržištu krajem 50-ih, model Pescura postao je simbolom brenda Scholl zahvaljujući svom neodoljivom retro izgledu.
Od ove godine poznat je kao Pescura Carroarmatois. Novi dodatak imenu označio je donošenje daška trendova, poput potplata ‘na traku’, koji definira dobar dio obuće što posljednjih sezona dominira modnom scenom.
Baš poput suradnji koje je njemački Birkenstock ostvario s brendovima kao što su Manolo Blahnik, Supreme ili Proenza Schouler, dr. Scholl se također pomlađuje savezima u modnom sektoru, pokušavajući se i na taj način približiti mlađim generacijama modnih konzumenata.
Godine 2017. ostvario je suradnju s brendom Anthropologie, a prošle godine udružio je snage s Gannijem, jednim od najpopularnijih skandinavskih brendova današnjice, dok je francuski Jacquemus iste godine ponudio verziju kultnog Schollovog modela.
Veronica Beard novo je ime na popisu modnih suradnji, kao i popularni brend specijaliziran za denim - Re/Done. Potonji je omogućio velik zaokret originalnog dizajna modela Pescura predstavivši ga u potpuno crvenoj i crnoj verziji, od lakirane kože i s potplatom od lakiranog drva. Spomenute verzije kultnih Schollovih klompi rasprodane su brzinom svjetlosti, a zanimljiva je i njihova denim verzija koju je brend Re/Done predstavio u sklopu suradnje.
I dok su u modnoj eri 60-ih ambasadorice klompi bile Twiggy i Jean Shrimpton, danas su to poznate modne influencerice s Instagrama.
Francuskinja Jeanne Damas jedna je od insajderica koja često nosi otvorene klompe u kombinaciji s crnim hlačama, a Njemica Leonie Hannie vješto ih kombinira s haljinom, pritom dokazujući njihovu svestranost.