Kozmetički kemičari i eksperti u njezi kose ističu da se svi šamponi i regeneratori rade od gotovo identičnih sastojaka te nema smisla plaćati visoke iznose za proizvode u salonima
Pranje kose nekada je bilo dio beauty rutine na koje nitko nije previše obraćao pažnju, birajući šampon i regenerator u relativno uskoj ponudi na tržištu. No, danas je priča bitno drugačija.
Šamponi, maske, gelovi, pilinzi za tjeme, regeneratori, sprejevi za sjaj... I to sve u bezbrojnim mirisima, šarenim pakiranjima i raznolikom cjenovnom rangu od kojeg boli glava, danas su najjednostavnije održavanje urednosti kose sveli na 'višu matematiku'.
Isplati li se kupovati skupe šampone i regeneratore?
Uz sve to, tu su i brojna obećanja - od ravnanja valovite kose, preko stvaranja voluminoznih valova ravne kose, do gušće, tanje, sjajnije, lepršavije ili 'nalik Jennifer Aniston' frizure.
Pa ipak, najčešće je riječ o praznom slovu na papiru. Posebno kada govorimo o skupocjenim proizvodima iz salona koji se ističu, najčešće, samo - cijenom.
'Svi šamponi i regeneratori ustvari su voda pomiješana s nekoliko sastojaka koji mogu i ne moraju penetrirati u vlasi, a potom su isprani. Razlika između onih iz trgovina i salona je brendiranje i marketing. Dakle, razlika je samo u cijeni, ne i u učinku', rekla je kozmetička kemičarka Perry Romanowski za Washington Post.
Isti sastojci, drugačija cijena
U odabiru proizvoda, kupci se oslanjaju na listu sastojaka, ali oni su ionako većinom isti.
'Svi koristimo isti set sastojaka, a oni iz salona nisu ništa bolji od onih iz trgovina', naglašava Jeni Thomas, znanstvenica iz brenda P&G Global Hair Care.
Jedina prava razlika krije se u kvantiteti sastojaka u proizvodima. Najčešće, od 10 do 15 sastojaka navedenih na etiketi poredano je prema postotku zastupljenosti. Sve što čini manje od 1% je navedeno nasumičnim redom.
'Točan postotak zastupljenosti pojedinog sastojka na kraju se ne zna', ističe Vince Spinnato, kozmetički kemičar.
Izbjegavajte proizvode s SLS-om i SLES-om
Stručnjaci za njegu kose kažu da mogu postojati neke manje razlike između jeftinih i butik marki. Proizvodi niže cijene obično sadrže agresivnije tenzide — sastojke koji čiste kosu i vlasište — poput natrijevog lauril sulfata (SLS) ili natrijevog lauret sulfata (SLES). Oni mogu iritirati vlasište ili isušiti kosu, a s vremenom mogu oštetiti folikule dlake.
'Skuplji proizvodi iz ekskluzivnih salona obično imaju bolje koncentracije, a one čine razliku', napominje Amy Kimball, viša umjetnička direktorica u brendu Supercuts.
Međutim, te su razlike minimalne i u većini slučajeva ne čine značajnu razliku zbog koje bi se isplatilo uložiti u skuplji proizvod.
Pa ipak, postoji nešto na što svakako vrijedi obratiti pozornost - i nema nikakve veze s cijenom.
Najvažnije je pronaći proizvod za svoj tip kose
'Najvažnije je uskladiti šampon i regenerator s vašim tipom kose', savjetuje Thomas i dodaje:
'Teški sastojci mogu otežati tanku kosu. Hidratantne kreme s uljem jojobe ili shea maslacem mogu spriječiti lomljenje i suhoću crne kose. Sastojci za zaglađivanje prodiru u kosu i jačaju kovrčavu ili uvijenu kosu. Proizvodi za očuvanje boje pomiješani su posebno kako bi zadovoljili potrebe obojene kose.'
Ako kosu sušite fenom ili koristite peglu za kosu, svakako koristite proizvode koji umanjuju oštećenje toplinom, naglašavaju eksperti.
Isto tako, potražite proizvode s oznakom 'bez sulfata', koji bolje čuvaju obojenu kosu i manja je vjerojatnost da će ukloniti prirodna ulja.
'Proizvodi posebno formulirani za 'prirodnu' kosu također su dobra opcija, iako i proizvodi označeni kao 'hidratantni' obično jednako dobro djeluju', kaže Spinnato.
Zaboravite na pojačani volumen
Naposljetku, stručnjaci ističu da je najbolje odmah zaboraviti na to da će ijedan proizvod 'pojačati volumen' ili 'podebljati kosu'.
'Istina je da u laboratoriju pramen kose opran šamponom za volumen može izgledati malo napuhano u usporedbi s onim opranim običnim šamponom ili da kosu možete premazati polimerom koji čini vlakno mikroskopski 'debljim'. To nije lažno oglašavanje, ali također nije ništa što bi prosječan potrošač primijetio', zaključuje Romanowski.