Helle Petersen, predsjednica uprave Carlsberg Croatia karijeru je izgradila na Dalekom istoku, a sad živi u Hrvatskoj gotovo tri godine, a za tportal je usporedila način života u Danskoj i Hrvatskoj te otkrila zbog čega je ta skandinavska zemlja u kojoj žive najsretniji ljudi
Kampanja u kojoj se kupnjom Pan piva u Lidlu skupljaju sredstva za hranu napuštenim psima u skloništima bila je povod za razgovor s predsjednicom uprave Carlsberg Croatia Helle M. Peterson i to na njezinom omiljenom zagrebačkom mjestu, parku Maksimir kamo često odlazi sa svojim psićem Olliejem.
Živite u Hrvatskoj gotovo tri godine. Što vam je bilo najveće iznenađenje kad ste došli?
Količina kave koju Hrvati mogu popiti bez da budu cijelu noć budni. Stvarno impresivno.
Što mislite zašto Dansku stalno nazivaju najsretnijom zemljom, u čemu je tajna?
Danska socijalna država izgrađena je kroz mnoge godine, i većina ljudi ne mora se bojati gubitka posla, što će se dogoditi ako se razbole ili hoće li imati mirovinu kad dođu u te godine. Na sličan način, danski model obrazovanja omogućuje svima da dobiju kvalitetno obrazovanje, a nepotizam svi osuđuju - u pravilu, Danac je odgajan da misli da niti po čemu nije posebniji od druge osobe. To znači da imamo visoke poreze, ali to isto tako znači da društvo dobro funkcionira i omogućuje svima da žive s manje briga i više hygge. Hygge kao termin su već i Hrvati upoznali - radi se o vrlo danskom stanju uma - osjećaju udobnosti.
Je li taj danski duh primjenjiv i na Carlsberg Croatia? Ili Hrvati imaju svoju kulturu koju nije moguće promijeniti?
Svaka zemlja ima svoju jedinstvenu kulturu, ali mislim da je uživanje u pivu vrlo univerzalno i nešto oko čega se ljudi okupljaju. U Carlsbergu smo vrlo strastveni u vezi rada s pivom, i svaki dan ulažemo velik trud u proizvodnju sjajnih piva. To čini i našu kompanijsku kulturu vrlo društvenom i otvorenom.
Kako provodite svoje slobodno vrijeme? Imate li ga uopće kao predsjednica uprave?
Većinu slobodnog vremena provodim s obitelji. Kao vlasnici psa, mnogo šećemo i provodimo vrijeme u parkovima i šumi, a volimo i putovati u različite dijelove Hrvatske i istraživati prekrasnu prirodu i more. Kako sa sobom uvijek vodimo psa, on nam omogućuje da upoznamo i druge ljude koji šeću sa svojim psima. Zapravo je šetnja s psom sjajan način da upoznate domaće ljude i popričate s njima.
Psa ste usvojili - kako to da ste se odlučili na taj korak i kakvo vam je bilo to iskustvo?
Ranije u životu imali smo psa i nedostajao nam je taj osjećaj kad smo došli u Hrvatsku. Čim smo se smjestili počeli smo tražiti psa, tako da je Ollie dio naše obitelji od rujna 2017. Pratila sam mnoga skloništa na Facebooku, i kad je Ollieva slika objavljena na Facebook stranici skloništa HappyEnd AnimalRescue iz Pazina, jednostavno smo znali da je on bio taj kojeg smo tražili. Prije nego su nam odobrili usvajanje, voditelji skloništa došli su kod nas da bi se uvjerili da imamo uvjete i način razmišljanja da preuzmemo ovu odgovornost. Sviđa mi se taj pristup, pokazuje koliko im je stalo do pasa i da se žele pobrinuti da pas bude smješten s pravom obitelji.
Kakav je Ollie?
Iznimno zaigran i jako sladak.
Je li Ollie bio povod suradnji Pan Piva i Lidla, i kampanji 2 kune za zdjelice pune?
Bio je inspiracija jer puno pričam o njemu u uredu. Zapravo, shvatila sam da većina ljudi u Carlsberg Croatia uistinu voli pse, i mnogi kolege također imaju udomljene pse. Čini se da ljudi koji vole pivo, vole i pse, i jako smo sretni što zajedno s Lidlom možemo pomoći udrugama koje se brinu o napuštenim psima.
Kakva je povratna informacija s tržišta, sviđa li se potrošačima ideja?
Dobivamo vrlo pozitivne reakcije jer smo omogućili ljudima da kroz jednostavnu kupnju piva pomognu skloništima. Nadamo se da ćemo moći proširiti ovu priču, tako da još skloništa i još pasa može dobiti hranu od Pana i Lidla, a naši potrošači i dalje osvježavati svoj dan uz Pan.