PRIPAZITE

Ovo su trikovi kojima vas trgovci tjeraju da više kupujute

17.10.2018 u 13:59

Bionic
Reading

Je li vam se nekad dogodilo da uđete u trgovinu samo kako biste nešto kupili, a izađete s puno vrećicom čudeći se što se dogodilo? Nije teško zaključiti kako ste i vi bili žrtvom sitnih trgovačkih trikova uz pomoć kojih nas tjeraju da više kupujemo

Od specifične glazbe pa do proizvoda lukavo postavljenih oko blagajne, trgovci nas na različite načine potiču da trošimo za više!

Glazba i kupnja

Utjecaj glazbe na potrošačke navike bio je predmetom istraživanja još 1982. godine u časopisu Journal of Marketing.

Istraživač Ronald E. Milliman ustanovio je da je prosječna bruto prodaja u trgovini jedne američke trgovine odabrane za tu studiju bila veća kada je u trgovina svirala lagana glazba nego kad se puštala brza glazba. Ove je godine tako časopis Life Hacks potaknuo je ovog proljeća čitatelje da nose slušalice i slušaju 'up-tempo' glazbu dok kupuju kako bi smanjili spontane kupnje. No rezultati na temelju terenskog eksperimenta 2014. godine, istraživači u Norveškoj i Njemačkoj otkrili su da je u šest trgovina prehrambenim namirnicama glazba s up-tempo beatom zapravo potaknula potrošnju - kada su trgovine bile prepuno.

Važno je prepoznati kako glazba utječe na vas. Ako vam slušalice na ušima pomažu da ostanete imuni na besplatne uzorke i oznake za sniženje, najbolje da ih onda ni ne skidate u trgovini. S druge strane, ako vas lagana glazba čini fokusiranim na kupnju, bez drugih šoping 'izleta', nemojte ulaziti u trgovinu sa slušalicama.

Tali Sharot, izvanredna profesorica kognitivne neuroznanosti na Sveučilištu u Londonu i autorica mnogih knjiga iz područja neuroznanosti, zaključuje: 'Kad ste svjesni tih trgovačkih trikova, vjerojatno ćete više razmislite kad nešto kupujete'.

Proizvodi izloženi pored blagajne

Mnogi od nas teško se suzdržavaju od šopinga na samoj blagajni gdje je obično izloženo mnogo toga što nas mami, a radi se nažalost najviše o nezdravim grickalicama ili napicima.

'Trgovine smišljeno stavljaju slatkiše, sode, čips, itd. u blizini blagajne", rekla je Elana Paddock, registrirana nutricionistica u Cooper Clinic u Dallasu. "To vas naprosto mami da nešto brzo zgrabite, a ovo se osobito odnosi i na djecu. Pazite se ove zamke!'

Zato surfajte ili čitajte magazin kako bi ste se odvratili od neželjnog šopinga, a animirajte i vaše klince kako biste ih nekako zabavili.

Isticanje cijena

Skuplji proizvodi su obično lukavo istaknuti u visini očiju kako bi nas tako namamili na kupnju, objašnjavaju stručnjaci. Stari trik je i s isticanjem nove, povoljnije cijene preko stare cijene što privlači kupce koji su uvjereni kako su tom kupnjom zapravo uštedjeli.

Stoga uvijek dobro provjerite cijene, prije nego što ubacite u košaricu. Savjet više: Uvijek birajte manje košarice u trgovini jer ćete tako manje natrpati stvari u nju.

Raspored u trgovini

Elana Paddock je naglasila kako mnoge trgovine s prehrambenim namirnicama meso i mliječne proizvode namjerno postavljaju na sam kraj trgovine kako biste se kupci morali prošetati kako bi ih kupili.

'To znači da ćete u košaricu možda ubaciti i ono što ne trebate te potrošiti i više novca', rekla je Paddock.

Tali Sharot predlaže da se fokusirate na ono što želiti kupite bez da nepotrebnog zadržavanja i proučavanja drugih proizvoda. Stari je trik da prije odlaska u trgovinu napravite popis s namirnicama koje morate kupiti.

Smjer kretanja

Proizvodi u trgovinama koji vam zapnu za oko ili za koje mislite da ste ih otkrili jer su bili pomalo skriveni često su namjerno složeni tako da se baš to dogodi. S obzirom da su ljudi većinom dešnjaci, kupujemo uvijek tako da prvo gledamo stvari koje su nam s desne strane. Također, redoslijed proizvoda po cijenama je takav da ćemo uvijek odabrati ono što nije ni najskuplje, ni najjeftinije, već u zlatnoj sredini. Neke trgovine postavit će tepihe koji će vas voditi kamo to trgovac želi - dublje u dućan ili na odjele s proizvodima koje taj mjesec gura.

Ikea je tu briljirala – kod njih se krećete kao u kakvom zabavnom parku. Nema bijega dok niste vidjeli sve! I vjerojatno kupili još nešto što niste ni mislili.

  • +86
Ikea - povijesna Gratulera kolekcija Izvor: Promo fotografije / Autor: Ikea

Mirisi koji vas navode na trošenje

Možda ste primijetili i kako su trgovine ispunjene ugodnim mirisima koje biste na neki način mogli povezati s proizvodima na prodaji – na odjelu s kupaćim kostimima prevladavat će kokosovo ulje, a u blizini perilica rublja npr. miris svježe oprane tkanine.

Luksuzni proizvodi uglavnom su popraćeni mirisom vanilije i sandalovine koji se također koriste pri izradi skupih parfema. Neki brendovi čak su smislili svoje posebne mirise kako bi ih kupci odmah povezali s njihovim proizvodima.