Udruga Women on Wine četvrtu godinu zaredom organizira Pink Day - Međunarodni festival ružičastih vina. Nešto više o ovogodišnjem izdanju i radu udruge WOW otkriva osnivačica udruge WOW i festivala - Sanja Muzaferija
Osim organiziranja festivala Pink Day, kakve aktivnosti još podrazumijevaju rad udruge Women On Wine?
Aktivne smo već više od četiri godine i svaki mjesec imamo dva, a ponekad, osim ljeti, i tri događanja. U Zagrebu, ali i Splitu, Zadru, Istri, Rijeci i Primorju. Imamo, naime, uz zagrebačku – još tri podružnice ili kruga, ogranka ili đira – kako god ih voljeli nazvati. Kroz WOW se potiče kultura stola i umjereno konzumiranje vina koje je zdravo, uči se o vinu, druži, zabavlja i – ponekad studijski putuje. Naše je posljednje putovanje bilo u Ljubljanu na Salon penečih vin, a prije toga smo bile u gostima kod jedne slovenske vinarke i naše članice, Zale Šekoranje; u Istri već dvaput, u Opuzenu, na Pelješcu, u Zagorju, ali i talijanskom Pijemontu...Teško je, pa i nemoguće sve nabrojati jer ili same ili u suorganizaciji iza sebe imamo već oko osamdeset manjih i većih događanja, a svake godine dodjeljujemo i nagrade WOW vinarima u okviru akcije Što žene žele. Njih nagrađujemo statuetama koje je dizajnirala Grupa, a pobjedničkog vinara šaljemo na put u neku vinsku regiju svijeta. Posla je puno i previše, ali još me veseli. Ponekad se dogodi da zaboravim svoj deadline za novine jer se po pet-šest sati na dan bavim udrugom.
Koliko članica danas broji udruga WOW i kakav profil žena krasi udrugu? Kako se može postati članicom udruge i koji se uvjeti trebaju ispunjavati?
Ima nas preko stotinu. Ponekad neke ne produlje članstvo, što je normalno jer se pojavi zasićenje, ali uvijek dolaze nove, a drago mi je da su to i mlade osobe – pune znanja o vinu, ili želje da nauče; nerijetko vinarke ili iz obitelji vinara, ali i mlade vinske entuzijastice. Ima nas mlađih, starijih, srednjih. Ima vinarki, profesionalnih kušačica vina, enologinja, vlasnica vinoteka, žena koje se bave vinskim marketingom i eventima, novinarki koje pišu o lifestyleu i vinu, ali i 'običnih' ljubiteljica vina koje kroz druženja žele saznati o vinu. No nismo sve jednako aktivne. Zasad za učlanjenje ne treba zadovoljavati nikakve uvjete, osim što se nakon učlanjenja treba poštovati naš kodeks. On je dosta strog, ali se ipak još nije dogodilo da smo neku članicu izbacili iz udruge. Članarina je četiri godine bila ista – 700 kuna za cijelu godinu, uz mnogobrojne popuste koje iskaznica WOW, poput svojevrsnog loyalty carda osigurava – a od ove godine je 900 kuna, plativo u dvije rate. No svaka članica koja aktivno sudjeluje u organizaciji nekog događanja ili vinskog studijskog putovanja, što je prošlih godina većim dijelom ležalo na plećima nas nekolicine iz Uprave, sada aktivnošću može umanjiti članarinu. Primijetila sam da sustav djeluje jer su se sada mnoge pokrenule.
Udruga WOW četvrtu godinu zaredom organizira Međunarodni festival ružičastih vina. Zašto su u glavnom fokusu festivala upravo ona?
Premda je moja prva ideja bio festival mjehurića, tj. pjenušavih vina, prije četiri godine ih u Hrvatskoj nije bilo dovoljno, a šampanjci su skupi. Festival sam otpočetka zamišljala kao dan pozitive, ženskog ozračja, s djelomično humanitarnim i kulturnim karakterom. Tu najbolje pašu upravo ružičasta vina koja su, baš kao žene u vinskom svijetu, dugo bila zanemarivana, bilo pomalo zapostavljeno. Pink Day je svakako nešto više od vinskog festivala, jer uz izlagače vina imamo i proizvođače ekstradjevičanskog maslinova ulja u festivalu Green in Pink, kao i humanitarnu akciju.
Kako su ružičasta vina pozicionirana na domaćem tržištu i zašto su ona najprivlačnija upravo ženama?
Ima ih sve više hrvatskih, za što smo dijelom i same zaslužne što nam priznaju i vinari. Tako da je izbor sada uistinu velik. Zašto ih vole žene? Pa vole ih i muškarci. U Australiji se govori o revoluciji ružičastog, ono je posvuda sve traženije. Kod vina nije važno koje je boje – bijelo, crveno, ružičasto ili – sve popularnije – narančasto, važno je da je dobro. Ipak, roséi jesu laganiji, lepršaviji, imaju manje alkohola, mirisni su – lijepo izgledaju.
I ove godine festival će krasiti humanitaran karakter. Ovaj puta akciju na vašu inicijativu organizira humanitarna organizacija Dora programom Budi primjer. Zašto ste ove godine odabrali upravo nju?
Sjetila sam se da u udruzi imamo i članice koje su aktivne u nekim drugim udrugama. Mislim da smo zajedno jače, pa nam je ove godine nositelj akcije udruga Dora čija je članica uprave Renata Gubić, aktivna WOW-ica. Uz podršku WOW-a, Lions cluba Zrinjevac i udruge poslovnih žena Zonta čije su neke članice naše, dogodit će se humanitarna akcija kojom će se jednoj izuzetno talentiranoj mladoj djevojci pomoći u školovanju. Bit će to događaj Pink Tuesday koji će se uz nastup operne pjevačice Antonelle Malis i harfistice Marije Mlinar održati na Dan žena, 8. ožujka u Zagreb Eyeu, vidikovcu na vrhu Nebodera na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.
Koje nas novosti očekuju na 4. izdanju festivala naspram prošlogodišnjih? Kako je koncipirano ovogodišnje izdanje?
Uvijek imamo pregršt novosti, a ove godine ih je više nego ikada. Po prvi puta ove godine imamo b2b – tj. u prvom satu nakon otvaranja Pink Daya 19. ožujka – otvorit ćemo vrata isključivo vinskim znalcima, stručnjacima i profesionalcima – od sommeliera do vlasnika restorana, od vinskih kritičara do vinskih majstora, tako da će u posebnom okruženju, rezerviranom samo za njih – moći uživati u festivalu. Također, vrlo smo ponosni smo što je jedan od vodećih svjetskih aplikacija za razmjenu poruka koja danas broji više od 711 milijuna jedinstvenih korisnika širom svijeta te impresivnih 32 milijuna korisnika u Središnjoj i Istočnoj Europi, Viber, prepoznao WOW pa smo sada, s našim projektom Pink Day šesta organizacija u Hrvatskoj koja započinje suradnju s Viberom.
Možete li izdvojiti par ružičastih vina koje volite i preporučujete?
Ne bih se usudila. Dođite i - kušajte sami! O ukusima se ionako ne raspravlja.