Proslavljeni parfumerist Francis Kurkdjian, koji potpisuje mnoge nezaboravne parfeme za poznate modne brendove, itekako ima što reći o tom važnom segmentu beauty industrije
Proslavljeni je parfumerist u zanimljivom intervjuu za Allure ispričao kako je uvjeren da ćemo za 10 godina mirise - uključujući i njegov najnoviji, Diorov L'Or de J'Adore - doživjeti potpuno virtualno.
Riječ je o jednom od najpoznatijih kreatora parfema te osobi s ogromnim iskustvom, stoga njegova vizija budućnosti ovog segmenta beauty industrije itekako ima težinu.
U dobi od samo 26 godina Kurkdjian je napravio spektakularan proboj na toj sceni mirisom Le Mâle, osmišljenim za dizajnera Jean-Paula Gaultiera. Nakon mnogih klasičnih mirisa koje je stvorio za velike modne kuće, kao što su Armani, Burberry i Versace, poduzetni Francuz osnovao je svoju etiketu 2009. godine: Maison Francis Kurkdjian, poznatu po sad već kultnim parfemima kao što je legendarni Baccarat Rouge 540. Danas je također na čelu odjela za stvaranje parfema u Dioru i stoga je odgovoran za sve mirisno što izađe iz te kuće.
Nije mu ovo prvi put da radi s Diorom: stvorio je tri mirisa koji su se prestali proizvoditi još 2004., a prije toga blisko je surađivao s proslavljenom Calice Becker u Givaudanu 1999., kada je kreirala originalni J’Adore. U to vrijeme Becker je dobila zadatak stvoriti parfem koji je 'seksi poput stilettica i udoban kao cipele iz Tod'sa'. Dobivena mješavina kombinirala je ylang-ylang, ružu i jasmin - i iznjedrila franšizu na čelu s prelijepom Charlize Theron, vrijednu milijune dolara.
Nakon što je došao u Dior, Kurkdjian je imao važan zadatak: ponovno osmisliti mirisnu moć brenda. Počeo je u arhivi, proučivši nasljeđe Christiana Diora i prepoznatljive kreacije te kuće. 'Čak i da želim stvoriti nešto novo, iza sebe imam 75 godina baštine. Nije to samo novi početak - to je novi početak izgrađen na nečemu što ima svoju prepoznatljivost', kaže Kurkdjian.
Jedna od uspomena koja mu je zapela za oko bio je katalog cvijeća iz kojeg bi majka Christiana Diora naručivala sjeme za njihov obiteljski vrt u Normandiji. 'Christian Dior je jako volio cvijeće. Mogao bi ih sve imenovati njihovim latinskim imenima. Imao je 52 hektara zemlje na kojoj je uzgajao cvijeće za parfeme', kaže Kurkdjian.
Osim toga, Kurkdjian je bio inspiriran upotrebom zlata u modi i dodacima u ovoj kući: 'Na francuskom je l'or zlato. A kad kažemo Dior, izgovaramo ga gotovo na isti način. Dior je zlato i zlato je Dior', rekao je.
I tako je rođen Diorov L'Or de J'Adore, a nova bočica izgleda senzualnije u odnosu na original. Karakteristični oblik amfore je isti, ali sada one zlatne narukvice oko vrata izgledaju kao metal koji kaplje.
'Parfem je poput isparavanja. Dakle imamo prvu eksploziju, a zatim jednu sekundu, dvije sekunde, tri sekunde, i tako dalje. Sve je zamućeno do točke u kojoj izgleda gotovo kao akvarel. Smisao J'Adorea nije biti sladak, on ima neke gurmanske note, no nisam ih želio previše jer je to već na neki način zastarjelo', kaže Kurkdjian.
Dodaje da je njegov posao na neki način vrlo star.
'Nema velike razlike između mene i parfumerista prije 100 godina', ističe on.
No Kurkdjian uvijek gleda naprijed i veliki je ljubitelj tehnologije.
Na pitanje što ga danas oduševljava u industriji parfema, ističe tehnologiju. 'Radim na slušalicama koje mogu unijeti miris dok gledate virtualnu stvarnost. Tako biste gledali biste 3D reality film i mogli povezati do šest mirisa. Naravno, morate dizajnirati miris koji će ići uz film. Ali na tome još radimo', dodaje. Kurkdjian predviđa da za 10 godina 'više nećemo mirisati'.
'Mislim da ćemo imati čip točno u mozgu gdje je mirisno pamćenje. Otvorit ćete aplikaciju i kupiti 'članstvo' za L’Or de J’Adore. A onda ćete ga preuzeti i začut ćete pitanje: 'Želite li prihvatiti signal L'Or de J'Adore?' I pogodit će vaš mozak, a vi ćete ga 'namirisati'. Tehnologija ide tako brzo, siguran sam da ćemo to uskoro moći', uvjeren je slavni parfumerist.
U jednom je ranijem intervjuu dao odgovor i na ono vječno pitanje jesu li niche mirisi kvalitetniji samo zato što se prodaju u manjim količinama i nisu toliko poznati širokim masama.
'Opet tu moram navesti primjer iz umjetnosti: volim američkog umjetnika Jamesa Turrella. Vrijedi li njegova umjetnost više od Picassove jer je manje poznat? Le Mâle za Jean-Paula Gaultiera kreirao sam prije ravno 30 godina. I dalje je to četvrti najprodavaniji muški miris u Njemačkoj. Vrijedi li stoga Le Mâle manje od, primjerice, mirisa Baccarat Rouge 540 moje etikete? Ne mislim tako', rekao je parfumerist koji privatno nikad ne nanosi parfeme jer ih koristi dok radi.