Fondacija The James Beard je vodeća gastronomska neprofitna udruga Sjedinjenih Američkih Država koja putem niza aktivnosti promovira načine na koje prehrana obogaćuje živote
Vinarija Matošević prva je hrvatska vinarija koja je pozvana sudjelovati na večeri u organizaciji vodeće američke kulinarske fondacije The James Beard. Pod nazivom 'Mystical Malvasia' (Mistična malvazija), Ivica Matošević će predstaviti svoja vina, i potencijale istarskih autohtonih sorti, na večeri 14. listopada u prostorijama fondacije u New Yorku. U najavi večere i opisu malvazije na svojim stranicama, fondacija je vina ove sorte nazvala spektakularnim. Kao uvod u ovo događanje, vinarija Matošević je predstavila svoja vina na večeri 'Mistična malvazija' u Apetit City Restaurant&Baru u Zagrebu, pred više od 80 posjetitelja.
Fondacija The James Beard je vodeća gastronomska neprofitna udruga Sjedinjenih Američkih Država koja putem niza aktivnosti promovira načine na koje prehrana obogaćuje živote. Magazin Time je nagrade fondacije, koje se tradicionalno dodjeluju svake godine, nazvao 'Oscarima gastronomije'.
Značenje večere tim je veće ako se zna kako je poziv vinariji Matošević došao na inicijativu američkih partnera. Dosadašnja predstavljanja hrvatskih vina u Sjedinjenim Američkim Državama događala su se isključivo na inicijativu hrvatskih vinara ili institucija i udruga blisko povezanih s hrvatskim vinarstvom.
'Poziv da se naša vina predstave na večeri u New Yorku izniman je uspjeh i potvrda ispravnosti naše strategije promocije vinarije i istarskih vina općenito', pojasnio je vinar Ivica Matošević. 'Ovo je velik događaj i za hrvatska vina općenito. Jasno je da smo dosadašnjim naporima uspjeli stvoriti interes američke javnosti za vina jedne, u svjetskim razmjerima, i dalje male i nepoznate zemlje. Tim pravcem moramo nastaviti, a ključ uspjeha bit će potpora države, bez koje ne možemo nadograditi ove dobre početne rezultate', dodao je Matošević.
Večera u fondaciji dolazi u trenutku u kojem hrvatski vinari, među njima i oni iz Istre, intenzivnim kušanjima i promocijama pokušavaju osvijestiti američko tržište o svojim vinima. U posljednje dvije godine, vinarija Matošević sudjelovala je na nizu kušanja u gradovima poput New Yorka i Chicaga te već plasirala vina na ovo tržište.
'Prva hrvatska večera u fondaciji The James Beard dodatni je dokaz američke ‘zaljubljenosti’ u ovu još uvijek neotkrivenu vinsku regiju. Fina vina Ivice Matoševića su idealan uvod u hrvatsku scenu te će se savršeno složiti s kuhinjom chéfa Grega Elliotta', komentirali su nadolazeće događanje Mike DeSimone i Jeff Jenssen - poznatiji i kao dvojac pod nazivom World Wine Guys - novinari i komentatori vodećih vinskih magazina, poput Wine Spectatora i Wine Enthusiasta.
Vinarija Matošević će na večeri predstaviti Albu 2009, Albu Robiniu 2006, Albu Barrique 2009, bijelu i crvenu Grimaldu 2008. te izbor slatkih vina. Jelovnik večeri osmislio je Gregory Elliot, kuhar Lockwood Restaurant & Bara iz hotela Palmer House Hilton, smještenog u Chicagu.
Fondacija je na svojim stranicama malvaziju nazvala omiljenim pićem mediteranskih zemalja. Elliot je za malvaziju, među ostalim, predvidio spajanje s bakalarom, svinjskom roladom te divljači. Cijena večeri za članove fondacije je 130 američkih dolara, dok je redovita cijena 170 dolara.
Na svojevrsnom uvodu u večer u New Yorku Ivica Matošević je prije desetak dana održao kušanje svojih vina u zagrebačkom Apetit City Restaurant&Baru. Na večeri pod nazivom 'Mistična malvazija' Matošević je pred punim restoranom predstavio svoja manje komercijalna vina starijih godišta, kao i pjenušac te porto.