I VAS TO MUČI?

Stručnjakinja objasnila zbog čega parfem brzo nestane nakon što ste ga nanijeli

01.11.2024 u 21:01

Bionic
Reading

Našpricali ste se omiljenim parfemom, no već nakon dva sata ne možete ga uopće osjetiti? Ako se i vama događa ova situacija, evo znanstvenog objašnjenja

Nestaje li i vaš parfem u rekordom roku od dva sata nakon što ste ga stavili?

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Mnogo je faktora koji utječu na trajanje i projekciju parfema, a kemijska inženjerka Eva Viñas, stručnjakinja za istraživanje i razvoj svjetski poznate beauty tvrtke Coty (grupe koja razvija mirise, između ostalih, za kuće Gucci, Chloé i Calvin Klein te koja ove godine slavi 120. obljetnicu), otkrila je zbog čega se događa ova za mnoge iritantna pojava.

Svi priželjkuju postojan parfem pa je to često prilikom kupnje jedan od najvažnijih razloga za odabir.

Viñas, koja radi u Cotyju već gotovo 30 godina, savršeno poznaje kemiju parfema i njihovo trajanje.

'Kada biramo parfem, želimo trajanje i mirisnu projekciju. Potrošač želi da njihov miris traje, želi da ga drugi osjete i da bude primijećen', kaže ona.

'Važno nam je da nam se svidi čim ga isprobamo, da se dobro razvija na našoj koži i da kad npr. izađemo iz lifta ostavimo diskretan mirisni trag. Želimo da na našoj koži traje cijeli dan, a sve to nije lako. Tome moramo dodati višestruke čimbenike koji utječu na njegovo trajanje, a to znači da isti parfem niti miriše isto niti jednako traje na koži različitih osoba. To uvelike ovisi o tome kako ga svaka koža upija i o tjelesnoj temperaturi. Zapravo, temperatura kože je ono što najviše utječe na isparavanje nota parfema, što implicira da što je viša temperatura, to je vjerojatnije da će ispariti', objašnjava Viñas. To je dakako u skladu s onim zakonima fizike koji kažu da što je viša temperatura, to je veće isparavanje.

MARY OD DANSKE

U bojama jeseni: Chic kraljica zna kako nositi najtraženiju nijansu ove sezone

Pogledaj galeriju

Je li djelotvorno nanošenje mirisa na pulsne točke?

Ova objašnjenja stručnjaka u određenoj su mjeri u suprotnosti s onom univerzalnom preporukom nanošenja parfema na pulsirajuća područja poput zapešća ili vrata. No ovaj običaj, koji se toliko ukorijenio u kulturi korištenja parfema, postoji s razlogom. 'Ima smisla da se preporučuje primjena na tim točkama jer što je viša temperatura, veća je isparljivost i, prema tome, veća je projekcija mirisa', objašnjava.

Nadalje, oprezno i s trikom nanošenja vazelina na kožu kako bi se povećala 'fiksacija' parfema i, prema tome, njegova postojanost tijekom dana.

'To može promijeniti miris', ističe Viñas, a nakon gotovo 30 godina provedenih u Cotyju savršeno razumije da želimo produljiti djelovanje svog parfema.

Dodaje i da je miris najemocionalniji osjet. 'Kada mirišete, ne filtrirate parfem i upravo zato postoje određeni mirisi koji vas u trenutku mogu odvesti u prošlost i utjecati na raspoloženje', rekla je.

Ne možemo utjecati na tjelesnu temperaturu ili na to kako naša koža upija određene mirisne note, objasnila je Viñas.

Grupa Coty već godinama istražuje metode za produljenje trajanja mirisa i pronašla je tehnologiju koja se temelji na molekuli dobivenoj iz šećera, a koja djeluje na nepostojanost mirisnih nota, pokušavajući usporiti njihovo rasipanje. To je kao neka vrsta magneta koji zadržava najhlapljivije sastojke i naglašava druge, tako da parfem traje cijeli dan, čak i kada dođe u dodir s vodom ili vlagom.

Parfemi koji obećavaju postojanost 30 sati

Iako se ova dostignuća već primjenjuju u drugim brendovima Coty grupe kao što su neki od mirisa sportskog brenda Adidas, ona su u potpunosti ugrađena u novi brend kuće, Infiniment Coty Paris, kolekciju od 14 mirisa. Tehnologija molekularne aure osigurava da aroma traje do 30 sati i ostaje vrlo stabilna tijekom dana. Zapravo, jedan od najprodavanijih u dućanu u Parizu i diljem svijeta, a može se kupiti i online, parfem je s mirisom đumbira, inspiriran uspomenama iz djetinjstva izvršne direktorice Cotyja Sue Nabi, suosnivačice ovog novog brenda s Nicolasom Vuom. Riječ je o svježem i prozračnom parfemu koji na odjeći može trajati i do tri dana, kako kažu neki oduševljeni kupci.