ovako putuju najbogatiji

Za njih pravila ne vrijede? Ovo su nevjerojatni hirovi multimilijardera na luksuznim putovanjima

07.07.2024 u 20:54

Bionic
Reading

Oni s najdubljim džepovima na putovanja rijetko kreću bez privatnog kuhara i agenta koji će im u sekundi udovoljiti svakoj želji - a one se kreću od zatvaranja Aje Sofije za privatni razgled, preko slikanja s kraljevim portretistom, do potpune izolacije pod zvijezdama

Agencije koje poslužuju predsjednike, vile dizajnirane kao kulisa za Instagram, eko-čarteri i ekskluzivni safariji samo su dio najnovijih trendova u putovanjima onih najbogatijih, koji su odmore odlučili odvesti na još višu razinu.

O svim tajnama putovanja onih s najdubljih džepova pisao je ugledni magazin Conde Nast, koji je razotkrio najnovije hirove multimilijardera - nezasitnih u udovoljavanju svakojakih želja.

Prevare, škrtost i očaj: Ovo su skandali Davida i Victorije Beckham Izvor: Profimedia / Autor: Montaža: Neven Bučević

Lokalna ekspertiza

Kvalitetna usluga među najvažnijim je kriterijima uspješno putovanja bogataša. Pod time se ne misli samo na kakvoću hrane i generalnu profesionalnost u pristupu posluge, već i o angažmanu lokalca koji će se pobrinuti da i usred noći mogu dobiti 'ptičjeg mlijeka'.

'Razlog zbog kojeg bukiramo putovanja 18 mjeseci prije jest u pronalasku pravih ljudi koji će nam biti na usluzi na licu mjesta. Sve se svodi na to da imate dobro osoblje, a onda tek stvarate narativ za klijenta', kaže Jules Maury, iz agencije Scott Dunn Private.

Među čestim željama ove klijentele su doživljaji poput pronalaska beskompromisno najboljih restorana, dolazak do ulaznica za najposjećeniji operu u posljednji tren, privatan let helikopterom kako bi se 'ulovio' zalazak Sunca, posjete izložbama prije nego što su otvorene za javnost ili čak arheološkim iskopinama na koji je pristup inače strogo zabranjen.

Žudnja za vilama - i najboljim fotografijama

'Ako nije na Instagramu - nije se dogodilo', stav je koji vlada među mnogima u suvremeno doba, a posebno među bogatim i slavnim ljepoticama. Čemu uložiti sav novac ako nitko neće pozavidjeti na luksuzu u kojem se uživa? Čini se kako je upravo potonje pitanje nit vodilja brojnim bogatašima i bogatašicama, koji sve češće unajmljuju glamurozne vile umjesto hotela.

Naime, velebne vile pokazuju se kao puno bolji odabir za fotografiranje, a pružaju i znatno veću komociju (i toliko traženi osjećaj posebnosti) od hotela.

'Pandemija je napravila ogroman zaokret u poslovanju vila. Ljudi su shvatili da u njima imate svu udobnost i kvalitetu usluge kao u hotelu, samo što cijeli dan možete provesti u pidžami', pojasnila je za Conde Nast suosnivačica agencije za luksuzna putovanja The Thinking Traveller, Rossella Beaugie.

'Bilježimo povećanu potražnju svojih najvećih vila. Čini se da vrijedi pravilo 'što veće, to bolje', jer nam gosti često dolaze s čitavim obiteljima ili velikim skupinama prijatelja i poznanika. Kada je riječ o mlađoj populaciji, biraju lokacije koje će izgledati odlično na Instagramu.'

Eko-čarteri i privatni safariji

Pandemija je ostavila traga i na načinu putovanja. U doba kada su čarter letovi bili praktični jedino rješenje, bogataši su se uvjerili u komfor koji nadmašuje čak i biznis klasu i prvi razred u avionu. Srećom, uz to se pojavio trend eko-čartera, koji lete na biogorivo i potiču korištenje opcije dijeljenja leta.

No, čini se da je dijeljenje iskustva safarija ono gdje najbogatiji povlače crtu. Zajednički let? Može. Grupno promatranje lavova? Nikako.

Potražnju za ekskluzivnim iskustvima u divljini prepoznali su najspretniji biznismeni te je u kratkom roku niknuo poveći broj luksuznih kuća usred Nacionalnih parkova, u kojima imate priliku provesti odmor okruženi divljim životinjama i rajskim komadićem prirode u potpunoj anonimnosti i bezuvjetnom miru.

Privatne jedrilice nikad nisu bile poželjnije

Navika jedrenje duboko je utkana u gene 'old money' bogataša, no čini se kako se u proteklom desetljeću ovo divno iskustvo putovanja pomalo zagubilo među ljetovanjima na privatnim otocima i istraživanju svijeta čarter letovima.

Prema svemu sudeći, jedrenje se sada vraća u punom sjaju - kao idealan spoj romantike, ekskluzivnosti i održivosti putovanja. Primjerice u kenijskom arhipelagu Lamu ovakva putovanja dolaze s iskustvom tkanja s lokalnim ženama, pri čemu dio zarade ide u fond za očuvanje okoliša.

Sve su poželjnije i restaurirane jedrilice, poput elegantne brodice Malcolm Miller iz 1967. godine, koja se iznajmljuje za oko 52 tisuće funti tjedno.

'Šaptačica bogatašima'

Jaclyn Sienna India jedna je od najtraženijih agentica u kategoriji luksuznih putovanja te je svojim znanjem i iskustvom stekla nadimak 'šaptačica bogatašima'. Za Conde Nast otkrila je neke od želja svojih klijenata, među kojima su izvršni direktori s Forbesove liste 500 najbogatijih, ali i jedan bivši predsjednik SAD-a.

'Naši klijenti plaćaju pristup mojoj 'crnoj knjižici'. Znaju da nemoguće možemo učiniti mogućim - bilo da je riječ o zatvaranju Aje Sofije prema želji, dolasku do ulaznica za Super Bowl u zadnji čas ili dobivanje kraljevske dozvole za putovanje u doba pandemije', kaže Sienna i pojašnjava:

'Sve se svodi na poznavanje klijenta, ali i na sve detalje destinacije: od hotela i restorana preko doba dana u kojem vrijedi izbjeći prometne gužve. Moj posao je saznati ima li previše drugih multimilijardera u Ritzu u Parizu te da je ovih dana bolje odsjesti u Carboneu nego Marei, ali i dati vam točan broj najboljeg apartmana u novom Fifth Avenue hotelu.'

Nigdje bez privatnog kuhara

Nimalo ne čudi što se brojni bogataši, uz ekskluzivna iskustva, odlučuju i za ekskluzivnu kuhinju. Potraga za privatnim kuhara najviše klase nikad nije bila veća, a jedan od njih je i Michael Dane, koji je otkrio neke od čari ove usluge.

'Gostima serviram hranu koja je spoj mediteranske i kalifornijske kuhinje, pripremljena klasičnim francuskim tehnikama. Uz to služim i kao domaćin pa reguliram osvjetljenje, raspored cvijeća, mirise, vrste koktela, isl., a sve s ciljem da su moji klijenti posve bezbrižni.'

Opisao je i kako je važno uspostaviti blizak odnos i s najbogatijim klijentima, koji se tako lakše opuste i otkriju svoje stvarne želje.

'Ponekad cijeli boravak prođe u opuštenoj atmosferi, a ponekad priređujem i lude zabave. Jedan klijent je unajmio Houdinijevu vilu za 500 ljudi i ondje sam kreirao živi zid od sira i slastica, a jednom sam dobio zadatak u manje od jednog dana pripremiti buffet za 150 uzvanika na Sundance Film Festivalu.

Ključ je u ekskluzivnosti

Promatranje smjene straže iz unutrašnjosti Buckinghamske palače, sat slikanja s proslavljen kraljevskim portretistom ili privatan koncert zbora u katedrali svetog Pavla u Londonu, samo je dio ekskluzivnih iskustava za kojima tragaju multimilijunaši.

No, naglasak nije toliko na luksuzu, već na samoj činjenici da je riječ o nečem potpuno jedinstvenom.

'Ponekad najjednostavnija iskustva mogu izazvati najveću reakciju. Primjerice, svoje goste znamo odvesti na druženje sa starim vojnim kapetanom u pub, gdje uz hladno pivo mogu slušati stvarne priče koje nikad neće zaboraviti', kaže Henry Morley iz True Travel agencije.

Izolacija i dalje izaziva žudnju

I dok na tržištu gotovo svakodnevno raste broj agencija koje nude ovakve ekskluzivne događaje, istovremeno tinja žudnja za izolacijom i potpunim mirom. Umjesto insajderskog pristupa gradovima, sve je veći broj bogataša koji biraju inkluzivan odmor na lokacijama kao što je Južni otok Novog Zelanda, s apartmanima pod šatorima i hidromasažnim kadama na terasama.

'Popularna je i noć u Lindisu, domu visokog dizajna skrivenom pod valovitim krovom u netaknutoj dolini Ahuriri, poput staklenog doma hobita iz budućnosti', savjetuje Conde Nast.