Većina članova Goodreadsa razočarana je prodajom jer misle kako će Amazon komercijalizirati tu stranicu, no iskustvo govori kako Amazon vrlo vjerojatno na njoj neće mijenjati ništa, već samo koristiti podatke iz vrijedne čitateljske baze
Otkad je pokrenut prije šest godina, Goodreads postao je svojevrsna društvena mreža ljubitelja knjige iz cijelog svijeta.
Budući da je prava čitalačka publika vrlo specifična i voli svoju nezavisnost kakvu ima na Goodreadsu, gdje bez ikakvih ograničenja može pisati o knjigama, stavljati preporuke i anotacije većina je s priličnim neodobravanjem primila vijest kako od drugog kvartala ove godine novi vlasnik Goodreadsa postaje Amazon.
Iako je većina od 16 milijuna članova na Goodreadsu razočarana ovim potezom, s poslovne strane Amazon u ovom trenutku nije mogao napraviti bolju stvar.
Višestruka korist
S obzirom na to da se naveliko okrenuo knjigama i izdavačkoj industriji, Amazon će imati višestruku korist od kupnje Goodreadsa, možda čak i veću nego što će od ovoga imati Goodreads. Dovoljno je, naime, pogledati neke brojke Goodreadsa i povezati ih s trendovima i jasno je zašto je Amazon bacio oko na njega.
U posljednjih devedeset dana, članovi Goodreadsa u prosjeku su svake sekunde na Goodreads stavljali četiri knjige koje žele pročitati, a do danas su preporučili, pohvalili i kritizirali preko deset milijuna knjiga. Ovakve su brojke za Amazon očito bile i više nego privlačan mamac.
Naime, ne treba previše razmišljati kako bi se došlo do zaključka da su Amazonu od neprocjenjive vrijednosti podaci i čitateljska baza Goodreadsa i iako se još uvijek ne zna za koliko je novca prodan.
Amazonu će se isplatiti svaki uloženi cent. Osim čitateljske baze od 16 milijuna članova, Amazon će dobiti povratne informacije direktno od čitatelja, i to one koje su za posao s knjigama, Kindleom i e-knjigama itekako važne. Članovi Goodreadsa unaprijed najavljuju što žele čitati i zašto, što čitaju trenutačno i što su sve pročitali. Ono što tek namjeravaju pročitati Amazonu daje sjajne opcije za marketing, jer na taj način dobiva informacije o tome koji novi naslovi imaju potencijal postati bestseleri.
Amazon tu ima još jednu beneficiju – članovi Goodreadsa sve preporuke, kritike i pohvale te najave što žele čitati rade 'iz gušta', dakle besplatno, čime Amazon dobiva vjerojatno i više nego što je očekivao.
Komercijalizirati ili ne?
Članovi pa čak i neki pisci smatraju kako će Amazon od Goodreadsa napraviti komercijalnu stranicu i prilagoditi ga svojim potrebama, no tu bi mogli biti u krivu.
Amazon je prije nekoliko godina kupio sliččnu stranicu, Shelfari i nije promijenio gotovo ništa. Shelfari funkcionira slično kao Goodreads i kad saberemo što sve Amazon dobiva od korisnika Goodreadsa, bili bi zaista ludi kada bi ga mijenjali, jer bi to sigurno značilo osipanje članova, i to istih onih članova koji svaki dan entuzijastično pišu o knjigama i Amazonu daju prave informacije o tome što čitatelji zaista žele.