Apple se konačno sprema uhvatiti priključak s Amazonom i Googleom kad je riječ o tržištu pametnih domova. Pogledajmo što se sprema
Godinama je Apple prodavao uređaje za naše džepove, zapešća, ruksake i stolove. Širenje u druga područja, poput našeg lica, automobila i doma, dosad im nije polazilo za rukom.
Potrošili su milijarde američkih dolara na projekt razvoja automobila, da bi ga ranije ove godine zatvorili. Konzola za virtualnu stvarnost Vision Pro nije pokazala potencijal za hit proizvod.
Njegovi kućni proizvodi bilježili su mješovite rezultate. Iako pametni zvučni HomePod i set-top box Apple TV imaju svoje obožavatelje, oba uređaja zaostaju za proizvodima konkurencije.
Jabučari sad imaju novu agresivnu strategiju, čiji je cilj postavljanje Appleovih zaslona i softvera po cijeloj kući, kako bi glatko mogli prijeći s jednog njihovog uređaja na drugi.
Očekuje se kako će kućni hardver biti njihov glavni prioritet za naredne dvije godine. Razvit će pametni zaslon i robotski stolni uređaj, kao i novi operativni sustav homeOS kao podršku.
Odustajanje od ograđenog vrta?
Jedan od razloga zašto se Apple mučio je njegov fokus na izradu vrhunskih proizvoda koji rade u zatvorenom ekosustavu. To nije bila učinkovita strategija u pametnoj kući, gdje potrošači žele opremu koja može raditi sa širokim rasponom drugih proizvoda.
Kako bi Appleova sljedeća runda ponude kućnog hardvera bila uspješna, mora podržavati što je moguće više dodataka. U tom su smislu pomogli u razvoju protokola za pametnu kuću, osmišljenog kako bi različiti uređaji mogli raditi zajedno.
Drugi oslonac bit će umjetna inteligencija. Namjeravaju upotrijebiti platformu Apple Intelligence za naprednu kućnu automatizaciju i preciznu kontrolu aplikacija, uređaja i medija.
Temeljni dio Apple Intelligencea novi je sustav App Intents, koji omogućuje digitalnom asistentu Siri upravljanje značajkama unutar aplikacija. Umjetna inteligencija će također upravljati radom proizvoda. Stolni uređaj koristit će ju za razumijevanje okoline kako bi mogao osjetiti tko gleda u ekran, što ljudi rade i tko govori.
Apple Intelligence bit će dio iOS-a 18.1, koji je sada na svojoj šestoj razvojnoj beta verziji. Treća komponenta strategije pametne kuće je softver. To uključuje novi homeOS, koji će biti izgrađen na temelju tvOS-a.
Time bi se trebao baviti novi tim za kućni ekosustav, u koji su prebačeni inženjeri koji su dosad radili na razvoju automobila.
Jedan od prvih velikih koraka mogao bi biti novi pametni zaslon, koji će služiti za reprodukciju TV+ streaming sadržaja, pozive na FaceTimeu, surfanje webom i pristup aplikacijama kao što su Calendar i Notes. Bit će kao iPad, samo što će biti moguće postaviti više jedinica po kući.
Zaslon bi bio postavljen na vrhu okretne robotske ruke.
Stolni uređaj, za koji se očekuje da će doći kasnije, mogao bi koštati oko tisuću američkih dolara i bio bi fokusiran na nadzor kućne sigurnosti, napredne videokonferencije i reprodukciju medija s visokokvalitetnim zvukom.
Najmanje četiri nova proizvoda
Appleov tim za Vision Pro tim priprema svoj odgovor na proizvode tvrtke Meta Platforms, poput pametnih naočala Ray-Ban i konzola za proširenu stvarnost.
U razvoju su, piše Bloomberg, najmanje četiri nova uređaja. Jeftinija konzola Vision trebala bi stići tijekom iduće, a druga generacija Vision Pro s bržim čipom 2026.
Model niže klase koštao bi oko 2.000 USD i vjerojatno bi koristio lošiji procesor i jeftiniji materijala. Nedostajao bi mu i EyeSight, značajka koja prikazuje oči korisnika s vanjske strane slušalica.
Tijekom 2027. mogli bi izdati vlastite pametne naočale, kao i slušalice AirPods s kamerama.
Pitanje je i tko će u budućnosti upravljati timom za Vision Pro nakon odlaska Dana Riccia u mirovinu. Njegov su posao zasad preuzeli njegov dosadašnji zamjenik Mike Rockwell i šef hardvera John Ternus, koji bi mogao postati novi prvi čovjek Applea nakon odlaska Tima Cooka.
Ternusa bi mogao zamijeniti Eugene Kim, koji je vodio hardverski razvoj Apple Watcha.
Dan Rosckes, Appleov globalni potpredsjednik za nabavu, također se sprema za odlazak. Budući da Apple svake godine isporučuje stotine milijuna uređaja, dobivanje pravih komponenti i sklapanje ugovora s dobavljačima od ključne je važnosti za poslovanje tvrtke.
Ta odgovornost pada na veliku Appleovu organizaciju za nabavu. Rosckes je bio na čelu toga dugi niz godina i preuzeo je mjesto Appleova jedinog šefa nabave nakon odlaska Tonyja Blevinsa 2022. godine.
Kako se Rosckes sada bliži mirovini, zamjenik David Tom će preuzeti dužnost.