PROMJENA FOKUSA

Apple povećava prisutnost u Indiji, ali neće se brzo moći riješiti Kine

20.04.2023 u 10:32

Bionic
Reading

Kineske infrastrukturne mogućnosti još su daleko bolje od onoga što Indija može ponuditi

Godinama je Tim Cook bio optimističan po pitanju Indije. Već je i preselio dio Appleove proizvodnje u tu mnogoljudnu azijsku državu.

Ipak, analitičari očekuju kako će proizvođač iPhonea ovisiti o Kini još godinama, možda čak i čitavo desetljeće.

Div iz Cupertina i dalje je snažno prisutan u Kini zahvaljujući partnerima u opskrbnom lancu, a kineske infrastrukturne mogućnosti još su daleko bolje od onoga što Indija može ponuditi.

Ne samo u proizvodnji, već i u poluvodičkom ekosustavu i testiranju.

Ipak, Appleov rast u Indiji tek je započeo i očekuju ga brojne prilike.

Indija je drugo najveće tržište pametnih telefona u svijetu za godišnje isporuke i prodaju. Čini gotovo 12 posto svjetskog tržišta, prema podacima IDC-a.

Neće biti samo iPhone

Apple je 2022. iz Indije isporučio 6,7 milijuna iPhonea, porast u odnosu na 4,8 milijuna tijekom 2021. Nalazi se na šestom mjestu nakon SAD-a, Kine, Japana, Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke po globalnim isporukama iPhonea za prošlu godinu.

Apple trenutno proizvodi pet do sedam posto iPhonea u Indiji, što je skok u odnosu na samo jedan posto u 2021.

Apple u Indiji
  • Apple u Indiji
  • Apple u Indiji
  • Apple u Indiji
  • Apple u Indiji
  • Apple u Indiji
    +3
Apple u Indiji Izvor: Profimedia / Autor: Soumyabrata Roy / Zuma Press / Profimedia

Indijska vlada objavila je u siječnju ove godine kako Apple namjerava proizvesti četvrtinu svih iPhonea u Indiji. Analitičari taj cilj smatraju ambicioznim i procjenjuju kako je realnije očekivati 10 do 15 posto na dulji rok, piše CNBC.

Indija će također zadržati drugu poziciju nakon Vijetnama u proizvodnji sofisticiranijih proizvoda kao što su računala iz serije MacBook, ali manji proizvodi poput Appleovih pametnih satova i slušalica AirPods uskoro će dolaziti iz Indije.

Podaci IDC-a pokazali su da Apple ima samo pet posto tržišnog udjela u Indiji, gdje kupci pametnih telefona i dalje najviše traže uređaji niske do srednje razine.

Međutim, rast kupovne moći sve imućnije srednje klase i širenje mreže 4G mogao bi dovesti do veće prodaje iPhonea.

No, niži troškovi rada u Indiji neće smanjiti cijenu iPhonea. Kupci su, jednostavno, spremni platiti više za Apple.