Ferdinand Piech, bivši Volkswagenov predsjednik i prethodnik Martina Winterkorna je odbio svjedočiti njemačkim zakonodavcima koje istražuju mogućnost upliva države u Dieselgate skandalu
Piecha je zvao njemački parlamentarni odbor koji istražuje Dieselgate, no on se odbio odazvati.
Piechovo zadnje svjedočenje su uzeli pravnici u SAD-u u odvjetničkoj tvrtki Jones Day u travnju prošle godine, a njemački tužitelji u prosincu prošle godine, prema izjavi njegovih odvjetnika Reutersu. “Njegovi komentari su isključivo bili usmjereni na upite iz Jones Daya i tužitelja. Oni nisu usmjereni na javne medije", navodi u priopćenju Piechov odvjetnik Gerhard Strate.
Također je dodao da Piech nema namjeru "komentirati u javnosti o tome što cirkulira kao navodan sadržaj ispitivanja." Ranija izvješća njemačkog Bild am Sonntaga kažu da je Piech obavijestio top direktore u VW-u o mogućnosti varanja ispitivanja dizel emisija u SAD-u šest mjeseci prije nego što je skandal izašao u javnost u rujnu 2015. godine.
Isto izvješće dalje kaže da je Piech govorio o problemu s Winterkornom, tadašnjim prvim čovjekom Volkswagena a zatim obavijestio članove nadzornog odbora u ožujku 2015. godine, mjesec dana prije nego što je bio prisiljen napustiti poziciju predsjednika nadzornog odbora.
Izvor upoznat sa situacijom je izjavio za Reuters da nakon što je Piech razgovarao s Winterkornom o višku dizelskih emisija u američkim vozilima, Winterkorn rekao da je povlačenje pogođenih vozila već bilo planirano i da će problem biti riješen.
VW je rekao da su uzeli u obzir uzimanje pravnih akcija protiv Piecha zbog njegovih tvrdnji. Radnički predstavnici Nadzornog odbora su već negirali iskazane tvrdnje, sa Stephanom Weilom, članom upravnog odbora i premijerom Donje Saske države (koja je VW-ov drugi najveći dioničar), koji je učinio isto.
Ferdinand Piech je 79-godišnji Austrijanac, unuk osnivača Porschea, suvlasnik 10 posto Porschea, inženjer po zanimanju te je bio na čelu Volkswagena i u samom vrhu tvrtke preko dvadeset i pet godina, od 1993. nadalje. De facto je jedno vrijeme, bez obzira na to koju je poziciju obnašao, bio alfa i omega u najvećem njemačkom proizvođaču automobila.