Ambiciozni tim iz Bosne i Hercegovine ne želi samo višestruko uvećati broj korisnika svoje platforme za digitalnu razmjenu znanja, već postati i prva ekipa iz ovog dijela svijeta koja je osvojila Microsoftov Imagine Cup, ali i izrasti u globalno relevantnu tvrtku
Kao što smo već pisali, projekt Knowlead iz Bosne i Hercegovine pobijedio je na regionalnom natjecanju Imagine Cup, održanom na Leap Summitu u Zagrebu, čime se plasirao se na svjetsko finale u Seattleu gdje će se u srpnju natjecati s brojnim studentskim timovima iz raznih zemalja svijeta za nagradu od 100 tisuća američkih dolara.
Platformu Knowlead možete koristiti besplatno. Točnije, za nju ne morate izdvajati novac. Valuta kojom se 'plaća' su minute, koje simboliziraju vrijeme koje ulažete kako bi došli do znanja.
Kako Knowlead funkcionira? Kad učite od nekoga dajete minute, dok kada vi podučavate ili pomažete dobijate minute koje kasnije možete koristiti. Tko ne želi podučavati druge može kupiti minute na platformi i koristiti ih, dok će oni koji su nakupili veliki broj minuta podučavanja moći ih prodati.
Godinu dana star projekt
'Tako planiramo zaposliti profesore i pomoći korisnicima Knowleada koji tragaju za znanjem', pojašnjava Ekrem Nurović, voditelj tima iz Bosne i Hercegovine koji je osvojio prvo mjesto na regionalnom ogranku Microsoftovog studentskog natjecanja Imagine Cup. U planu je i financiranje oglašavanjem, za što su već stigli upiti iz BiH i regije, dodaje.
Ideja je nastala početkom 2016. godine nakon čega je uslijedio proces validacije pa potom u izradu detaljnog koncepta. 'U kolovozu te godine smo počeli pisati računalni kod, da bi 20. veljače ove godine lansirali minimalno funkcionalni proizvod.
Od tada smo stalno u komunikaciji s korisnicima, od kojih prikupljamo informacije o načinima kako možemo poboljšati uslugu. Temeljem tih prijedloga pripremili smo drugu inačicu platforme Knowlead, koja će biti spremna 22. svibnja.
'Vjerujemo kako će unaprijeđena platforma privući još veći broj korisnika naše mreže, koja sada broji 700 aktivnih korisnika. Kako je naša mreža prvenstveno namijenjena učenicima i studentima, veliki broj korisnika mreže pripada ovoj kategoriji. Ali koristi ju i dosta nešto starijih koji traže znanje i žele razmijeniti iskustva s drugima iz različitih životnih područja', pojašnjava Nurović.
Cilj: deset tisuća korisnika u dva mjeseca
Povećanje kojem se studentski tim nada nije malo. Nurović očekuje kako će novo izdanje platforme Knowlead okupiti deset tisuća korisnika do kraja srpnja, kada će se zaputiti u Seattle u Sjedinjenim Državama na globalno finale Microsoftovog natjecanja Imagine Cup.
'Svjesni smo kako je to poprilično ambiciozan cilj, posebno za projekt s područja Balkana. Ali, to je broj koji nas može odvesti do prvog mjesta na Imagine Cupu. Želimo biti prvi iz ove regije koji će pobijediti na tom natjecanju', kaže Nurović.
Na projektu je radilo pet ljudi, uz svesrdnu pomoć obitelji, prijatelja i sveučilišta. Uz Nurovića, u timu su još Ejub Hadžić, Amer Zavlan, Haris Botić i mentor Malcolm Duerod.
U ožujku 2016. godine su osvojili prvo mjesto na natjecanju za startupove Burch, održanom pri istoimenom sveučilištu u Sarajevu, u sklopu kojeg studenti mogu predstaviti svoje ideje i započeti kreiranje vlastitih tvrtki.
Serveri umjesto kahve
'Nagrada je bila besplatno korištenje prostora za rad na i mentorstvo profesora sa sveučilišta, koje nam je puno značilo na samom početku', kaže Nurović, 'Kako smo puno radili, nismo imali vremena za izlaske na kahve kao što to inače studenti imaju praksu, pa smo taj novac ulagali u stvari koje su nam bile potrebne za našu kompaniju poput održavanja računalnih poslužitelja, kupovine domene i odlazaka na razna natjecanja širom BiH i Europe.'
Nagradu osvojenu u regionalnom finalu (25 tisuća američkih dolara u kreditima za Azure) potrošit će kako bi pokrili povećane troškove zbog povećanog broja korisnika. 'Također, planiramo dodati još neke pojedinosti Azure servera koji će nam olakšati razvoj mreže i pregled statistike', kaže Nurović.
Uspiju li osvojiti prvo mjesto u Seattleu, sto tisuća američkih dolara iskoristit će za poboljšanje platforme, zapošljavanje dodatnih programera i poboljšanje kvalitete ponude.
Studentima iz BiH ambicije ne manjka. Ne samo što namjeravaju biti prvi pobjednici Imagine Cupa iz regije, već žele Knowlead pretvoriti u brend za online učenje koji će konkurirati globalnim tvrtkama u industriji e-učenja.
'Zvuči kao san, ali prije godinu dana cijeli projekt bio je tek san studenta koji je jako malo znao o kodiranju, internetu i cijeloj industriji. Nakon do sada postignutih rezultata vjerujemo da su tržištu potrebne usluge naše tvrtke. Na nama je da ih isprofiliramo i što bolje prilagodimo zahtjevima naših kupaca. Vjerujemo kako je uspjeh moguć uz dovoljno žrtve i rada', zaključuje Nurović.