Sposobnost inovacije kroz kreativnu vizualizaciju pomogla nam je pri istraživanju svemira, osmišljavanju računala koja stanu u džep i dizajniranju sjajnih koncepata za automobile
Izgledom i funkcionalnostima jedinstvena vozila nastaju već desetljećima, u malim radionicama i velikim pogonima, ponekad radi testiranja novih tehnologija, ponekad radi ostvarivanja fantazija za svemirsko doba.
Evo izbora nekolicine njih:
Pontiac Deluxe Six
General Motors imao je vozilo jedinstvenog dizajna u svom paviljonu 'Highways and Horizons' tijekom Svjetske izložbe za 1939./1940. Pontiac Deluxe Six iz 1939. prilagođen je u suradnji s tvrtkom Rohm & Haas, koja je razvila tada novi materijal pleksiglas. 'Auto duh', kako su ovo vozilo zvali, bio je obložen prozirnim materijalom i imao kromiranu upravljačku ploču te bijele gume.
Phantom Corsair
Elegantni koncept za Phantom Corsair iz 1938. dizajnirao je Rust Heinz. Imao je vrata koja su se otvarala pritiskom na dugme (bez ručki) i mjesta za šest putnika. Nikad nije otišao u masovnu proizvodnju - napravljen je samo jedan prototip.
L'Oeuf Electrique
'Električno jaje' dizajnirao je Paul Arzens, koji je studirao umjetnost prije no što se, u svojim tridesetima, počeo baviti automobilima. Trokolica dvosjed na baterije premijeru je imala 1942. Vozila je maksimalnom brzinom od 60 kilometara na sat i domet od kojih stotinjak kilometara.
GM Firebird III
U General Motorsu su 1958. godine razvili treći izdanak u seriji 'Motorama Firebird'. Izgledao je više kao svemirski brod nego kao auto namijenjen američkim ulicama, no neke od inovacija ugrađenih u njega dospjele su u serijsku proizvodnju. Imao je daleko manje usporednih linija i kroma no što je bilo uobičajeno u to vrijeme, kao i posve jedinstven upravljački mehanizam, koji je objedinjavao volan, mjenjač te papučice za kočenje i gas.
Holden Hurricane
Iza koncepta za Hurricane iz 1969. stoji australski Holden design. Izgrađen je radi isprobavanja niza novih tehnologija, poput kamere za retrovizor i digitalnog prikaza na upravljačkoj ploči.
Aston Martin Bulldog
Ovo konceptualno vozilo predstavljeno je 1980. i bilo je u voznom stanju. Aston Martin njime je htio pokazati kako može proizvesti superauto za '80-te. Oblik, nalik vozilima kakva smo mogli vidjeti u 'Istrebljivaču' Ridleya Scotta, nastao je pod utjecajem Aston Martinove Lagonde. Mogao je juriti brže od 300 kilometara na sat.
Mercedes-Benz F-Cell Roadster
Koncept iz 2009. spaja nekoliko razdoblja proizvodnje automobila. Imao je hibridni pogon, pomoću kojeg je mogao razviti maksimalnu brzinu od kojih dvadesetak kilometara na sat, ali uz domet od gotovo 300 kilometara. Prednji dio od fiberglasa i sjedišta nadahnuta su vozilima Formule 1, dok su brojni drugi elementi reference na klasičan Benzov dizajn.
eRinGo
Također iz 2009. godine, ovaj koncept nastoji spojiti motocikl s automobilom. Imao je tri kotača i dva sjedala.
Toyota Fun Vii
Japanski proizvođač prikazao je ovaj koncept tijekom sajma Tokyo Motor Show 2011. godine. U to je vrijeme bio potpuno nefunkcionalan - nije imao čak ni OLED zaslone za unutrašnjost koju se navodno moglo potpuno prilagoditi potrebama i željama vlasnika.
NASA MRV
Modular Robotic Vehicle predstavljen je 2014. Djelo inženjera zaposlenih u svemirskom centru Johnson, nastao je kako bi se ispitala funkcionalnost samostalno pogonjenih kotača i sustava za elektroničko upravljanje.
Mercedes F 015
Samovozni automobili još uvijek su nov koncept, no u Mercedesu su F 015 napravili zamišljajući naše buduće navike. Ovaj električni hibrid cilja na maksimalni domet i nudi niz zaslona osjetljivih na dodir, kao i sjedala koja nisu okrenuta u smjeru vožnje.
EDAG Light Cocoon
Koncept prikazan tijekom ovogodišnjeg sajma automobila u Ženevi koristi materijal otporan na vremenske neprilike umjesto standardne karoserije i 3D isprintane dijelove, kao i osvjetljenje koje se provlači kroz napola proziran materijal, dajući autu jedinstven izgled.
Više:Engadget