Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi Prestige
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi Prestige
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Dacia Lodgy Stepway pomalo je spartanski dizajniran automobil te mu matična kuća Renault na kapaljku daje bilo kakvu novu notu luksuza. Šminkerski detalji, stoga, prijeko su potrebni. Linija Stepway, koja je donijela mnogo dodatne opreme i u druge Dacijine modele, napokon je oplemenila i popularnog Lodgyja
Tako su izvana dodani crni plastični rubovi blatobrana i imitacije limenih zaštitnih ploča na prednjem i stražnjem odbojniku. Uz krovne nosače i aluminijske 16-colne kotače, Lodgy izgleda svježije i moćnije, no ne i pretjerano. Treba svakako napomenuti kako je sedam sjedala uvjetovalo teretni izgled Lodgyja te dizajnerima ruke i nisu bile previše odriješene. Upravo zbog toga spomenuta oprema Stepway uljepšava izgled i ukupni dojam.
Što se unutrašnjosti tiče, Dacia u ovom segmentu ne odstupa od svojih standarda. Zapravo se radi o smjernicama koje je Renault slijedio prije desetak godina, u što spada ručni klimatizacijski uređaj, jednostavno računalo za mjerenje puta i potrošnje te tvrda plastika i mnogo pretinaca. S obzirom na to da se prilikom kupovine Dacije obraća pažnja na cijenu, od luksuza ne treba mnogo ni očekivati. Ipak, treba napomenuti da su sjedala neudobna te je to ujedno najveća zamjerka ovom automobilu. Nedovoljno drže u zavojima, no najveći problem je nedostatak oslonca za donji dio kralješnice.
Oprema Stepway donijela je u unutrašnjost i malo svježine. Presvlake su u kombinaciji plave i crne boje s logotipom ušivenim na svako sjedalo. Uz to, ovaj Lodgy bogatiji je za limitator i tempomat te multimedijalni displej osjetljiv na dodir. Sasvim dovoljno da čovjeku uljepša dan.
Svakako treba napomenuti da je Lodgy najjeftiniji automobil na tržištu sa sedam sjedala. Na treći red sjedala mogu se smjestiti i djeca i odrasle osobe, a kad zadnja klupa nije potrebna, ima 875 litara prtljažnog prostora. Impresivno, zar ne?
Pod poklopcem motora nalazi se poznati 1.5 dizelaš odličnih performansi i niske potrošnje. Ona se u praksi kreće od 4,5 do sedam litara. Na autocesti ne treba očekivati čuda jer se radi o monovolumenu, pa iznad 110 km/h Lodgy troši zericu više od srednje klase. Kako i neće kad mu je otpor zraka malo bolji od onog vašeg trosjeda?
Ovjes je krut, a težište visoko. ABS i ESP rade besprijekorno iako se u nekim uvjetima rado aktiviraju nešto ranije no što bi trebali. Na otvorenoj cesti Lodgy je lak za vožnju i ugodan za putovanje. Kao takav, idealan je automobil za odmor - nećete se brinuti zbog toga koliko stvari ćete ponijeti na more ili skijanje.
Sve u svemu, Lodgy s ovom dodatnom opremom stoji nešto više novca, no odlično izgleda. Ako niste prezahtjevni po pitanju voznih performansi, svakako mu dajte šansu.
Proizvođač: Dacia
Model: Lodgy 1.5 dCi Stepway Prestige
Vrsta motora: 1.5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1461 cm3
Snaga (kW/KS): 79/107 @ 4000 o/min.
Okretni moment (Nm): 240 @ 1750
Potrošnja (l/100 km): 5,5/7,6/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,7 s
Maksimalna brzina: 179 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4500/1755/1680
Cijena do registracije: 125.460 kuna (osnovni model 79.900 kuna)