tportal u berlinu

Rimčev glavni softveraš otkrio kako su od nule napravili hrvatsko električno čudo

Bionic
Reading

Menadžer za razvoj softvera u tvrtki Rimac Technology, David Romić, ispričao je na glavnoj pozornici svjetskog developerskog kongresa WeAreDevelopers, koji se 27. i 28. srpnja održava u Berlinu, kako je hrpa entuzijasta s malo ili nimalo predznanja 'od nule' napravila hiperautomobil koji ruši rekorde

Otkrio je i kako izgleda električna i softverska arhitektura najbržeg automobila na svijetu, ustvrdivši da svojom pričom žele ohrabriti druge i pomoći im u novoj eri mobilnosti.

Romić je pojasnio da se Rimac Grupa sastoji od tvrtki Bugatti Rimac i Rimac Technology. 'Bugatti Rimac je, najjednostavnije rečeno, Bugatti i Rimac zajedno.

Rezultat je to velikog povjerenja Volkswagen grupe, najviše Porschea, koja je pet godina pratila ono što radimo. Nakon što su uložili u nas, zaključili su da smo upravo mi idealan partner koji će predstaviti Bugatti 21. stoljeća', rekao je Romić.

Osim proizvodnje automobila, u Zagrebu proizvode komponente za automobilsku industriju.

David Romić, Rimac Technology Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

'Kad biste razdvojili Neveru, većina komponenata imala bi logo naše tvrtke, dakle većinu njih proizvodimo sami, što je rijetkost u autoindustriji. Mnogi kolege iz industrije su nas pitali zašto sve to radimo sami kad postoje stotine tvrtki koje to mogu činiti za nas.

No kad odlučite stvoriti nešto poput Nevere, takve snage i brzine, i to u državi u kojoj autoindustrija nije bila ni u povojima, niste u poziciji da iskoristite lanac opskrbe na koji se oslanjaju druge tvrtke. Prije više od deset godina u garaži smo odlučili da ćemo raditi automobile, no kad smo počeli raditi komponente za sebe, to je postao novi biznis, pa danas druge tvrtke ne samo da kupuju, već i ulažu u nas', rekao je Romić.

  • +4
Prva Nevera isporučena u SAD Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Rimac

U svibnju Nevera u jednom danu oborila 23 svjetska rekorda

Hiperautomobil Rimac Nevera  u svibnju je službeno postavio novo rekordno vrijeme na 0-400-0 km/h istog dana u kojem je postavio još 22 rekorda pri ubrzanju i kočenju. Općenito smatran ultimativnim testom performansi hiperautomobila, rekord 0-400-0 km/h je test ubrzanja, aerodinamike, najveće brzine i zaustavne moći. A sada je Nevera pomaknula granice s novim rekordnim vremenom od 29,93 sekunde – preko sekunde brže od prethodnog nositelja rekorda.

Na testnoj stazi u Njemačkoj, Nevera je osigurala ukupno 23 neovisno potvrđena brzinska rekorda i – kao i svoju nedavnu titulu za najveću brzinu serijskog električnog automobila – sada posjeduje najviše rekorda što se tiče performansi oborenih u jednom danu, izvijestili su iz tvrtke.

Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe, rekao je tada: 'Dok sam odrastao, uvijek sam gledao automobile koji su pisali povijest pomičući ljestvicu, impresioniran tehnologijom koju su donijeli na cestu. To je ono što me motivira od prvog dana – razvijati novu tehnologiju koja mijenja ono što je moguće. Danas s ponosom mogu reći da automobil koji smo stvorili može ubrzati do 400 km/h i vratiti se na nulu za manje vremena nego što je bilo potrebno kultnom McLarenu F1 da ubrza do 350 km/h. I ne samo to, već to može činiti iznova, usput rušeći svaki drugi rekord na pravcu.'

Kako je biznis s komponentama bio vrlo uspješan, morali su, naveo je Romić, pronaći način na koji ne kompromitirati prvotnu misiju, a to je stvaranje novog moćnog vozila.

Neveru, koja je dobila ime po moćnoj hrvatskoj oluji, pokreće osam hardverskih i 15 softverskih platformi, međusobno povezanih, koje rade zajedno kako bi pokrenule automobil.

'Sami radimo ove stvari: distribuciju energije, malu upravljačku jedinicu, univerzalnu upravljačku jedinicu, veliki fleksibilni inverter, upravljanje baterijom, sustave... Kad smo tek počeli raditi na Neveri, morali smo donijeti puno odluka, od kojih su neke bile dobre, neke loše. Najvažnije je, naravno, bilo da automobil bude u potpunosti siguran, što smo i dokazali.

Počeli smo sa samo 12 ljudi u timu zaduženom za razvoj softvera, čiji sam danas menadžer, uvjereni da je to dovoljno za tako velik projekt. Danas nas ima oko 80, a i dalje nas je premalo. Zahtjevno je s malim brojem ljudi programirati cijeli automobil', naveo je Romić.

Dodao je i da je s vremenom tvrtka narasla na više od 2000 ljudi te da su dobivali sve veću pažnju javnosti, kupaca i novinara koji su isprobavali Neveru i ostali oduševljeni.

'Nevera pomiče granice, no za nas igra nije gotova; nastavljamo raditi na našem brendu i proizvoditi za masovno tržište. A trenutačno radimo i na nečemu novom', zaključio je Romić. Novi projekt Rimčeve tvrtke zasad ostaje tajna.