Kako je u Hrvatskoj sve teže prikupiti novac za kulturna događanja, tim koji stoji iza domaćeg festivala fotografije odlučio je financijsku podršku pronaći na platformi za zajedničko financiranje
Organ vida jedini je međunarodni festival suvremene dokumentarne fotografije u jugoistočnoj Europi. Organizira ga istoimena neprofitna i nevladina fotografska udruga, a čini je kreativan tim mladih profesionalca i freelancera kojima je cilj promicanje hrvatskih i inozemnih nadolazećih i etabliranih fotografa te promišljanje fotografskog medija.
Sedmo izdanje dvotjednog festivala trebalo bi biti održano u rujnu u Zagrebu. Na nekoliko lokacija i tijekom dva tjedna festival bi trebao ponuditi pregršt fotografskih izložbi, stručno-teorijskih predavanja i panela o suvremenoj fotografiji, razgovora s umjetnicima, (edukativnih) radionica, pregleda portfolija i koncerata. Festivalu će prethoditi natječaj na temu granica.
'Činjenica da nam je iz godine u godinu sve teže prikupiti dovoljno sredstava za realizaciju predstojećeg izdanja festivala potaknula nas je da po prvi puta pokušamo prikupiti ih na platformi za crowdfunding', kaže Marina Paulenka, direktorica festivala Organ vida, čija je kampanja na Kickstarteru krenula 25. svibnja.
'Svako novo izdanje festivala sve je kompleksnije i programski bogatije - povećava se broj inozemnih partnera i gostiju koji nam dolaze, a ideja, planova i energije imamo puno. Trudimo se ne prekinuti kontinuitet održavanja i nastaviti raditi ono što volimo i u što vjerujemo, ali volonterski je to sve teže. Sredstvima prikupljenima kampanjom nitko se neće obogatiti, ali će ona donijeti veću međunarodnu vidljivost festivala Organ vida i određena sredstva za produkciju', pojašnjava.
Cilj je do 24. lipnja skupiti 9.500 kanadskih dolara (nešto više od 53 tisuće kuna). Ta će sredstva poslužiti za produkciju izložbenog materijala, tisak promotivnih materijala i kataloga, tehniku, troškove organizacije i troškove kampanje. 'Uz finaliste, ove godine dovodimo više od dvadeset stručnjaka iz područja fotografije - umjetnike, kustose, urednike časopisa - pa ćemo dio sredstava potrošiti za prijevoz i smještaj gostiju. Dio prihoda otići će i na nagrade za naše podržavatelje', navodi Paulenka.
Premaše li ciljani iznos, višak će utrošiti na putujuće izložbe, sljedeće izdanje festivala i, eventualno, za novi projekt koji planiraju uskoro pokrenuti.
Kickstarter su odabrali zato što je blizak mladima, ali i računajući na podršku velike međunarodne zajednice okupljene oko festivala. Kampanju su pripremali tijekom vrlo intenzivna dva mjeseca. 'Organizirali smo tim od desetak ljudi i svatko je u udruzi bio zadužen za svoje područje, ali smo se međusobno idejno i u radu nadopunjavali. Puno smjernica smo prikupili i na masterclassu kolega iz susjedne Slovenije, Jana Kikelja i Luke Piškorića, koji su nam svojim nesebičnim savjetima uvelike pomogli', kaže Paulenka.
Vođenje kampanje preuzela je producentica festivala Medina Rešić. Za video je odgovoran Matija Pekić, a dizajnerice Alma Šavar i Anta Bučević stvorile su vizualni identitet. Karla Milevoj je zadužena za odnose s javnošću, a asistirali su još Hanna Kunić, Ana Marjanović, Matej Subotić, Martin Šatović, Ana Pavlić i Marko Mihaljević, uz kreativne savjete Ana-Marije Petričević
Za simboličnu podršku u vidu dolara dobit ćete zahvalu. Od drugih nagrada tu su dizajnirane majice i torbe, katalozi, potpisani posteri finalista, specijalno dizajnirano izdanje festivalskih tenisica (Borovo Startas), mogućnost pohađanja vrhunskih radionica, večera s pozvanim umjetnicima i nekoliko dana boravka u Zagrebu za vrijeme festivala uz privatna vodstva kroz sve festivalske izložbe.