ISTRAŽIVANJE POTVRDILO

Društvene mreže postaju sve važniji izvor vijesti

11.04.2017 u 16:47

Bionic
Reading

Sve više ljudi čita isključivo digitalizirane vijesti, a Facebook je najvažniji medij za traženje, čitanje, gledanje i prosljeđivanje vijesti

Ljudi sve više koriste društvene mreže kao izvor vijesti, a sve manje tradicionalne, tiskane medije, stoji u godišnjem izvještaju Reutersovog instituta za istraživanje novinarstva o digitalnim vijestima za 2016. godinu koje je objavilo Hrvatsko novinarsko društvo (HND).

Studija pokazuje da se povećava broj onih koji čitaju isključivo digitalizirane vijesti te da je Facebook za gotovo polovicu ispitanika (44 posto) najvažniji medij za traženje, čitanje, gledanje i prosljeđivanje vijesti.

Potvrđuje također da su televizijske i online vijesti u većini zemalja najčešće posjećivane i da je znatno opao broj ljudi koji čitaju vijesti u tiskanim medijima.

Istraživanje je tijekom 2016. provela udruga YouGov putem online upitnika u 26 zemalja svijeta.

Tako je 51 posto ispitanih izjavilo da društvene medije kao izvor informacija koristi svaki tjedan, a europski prosjek je (17 zemalja) 46 posto. Društvene medije kao glavni izvor vijesti u Europskoj uniji koristi 10 posto ispitanika, najviše u Grčkoj - njih 27 posto.

U većini istraženih zemalja vijesti se najviše čitaju na pametnim telefonima (53 posto), dok je korištenje kompjutera u tu svrhu u padu, a rast tableta usporen. Taj je trend posebno istaknut u  u Ujedinjenom Kraljevstvu gdje se 70 posto sadržaja BBC-a prati preko mobilnih uređaja. 

Studija također pokazuje velike razlike u razini povjerenja u vijesti i dok je u zemljama Zapadne Europe i skandinavskim zemljama ono na relativno visokoj razini, u južnoeuropskim zemljama je niže. Primjerice, u Grčkoj iznosi samo 20 posto.

Podaci su pokazali i da se posvuda više vjeruje brendu vijesti nego novinarima, osim u Francuskoj. Zanimljivo je i da se više povjerenja iskazuju prema kompjuterskim algoritmima nego izboru urednika.

Ovi rezultati, naglašeno je u izvješću, značajno utječu na poslovne modele izdavača koji zbog rasta društvenih medija gube nadzor nad distribucijom i prihodom od oglašavanja. Problem je i porast broja onih koji blokiraju reklamiranje na svojim uređajima (38 posto u Poljskoj, 36 posto u Grčkoj, 30 posto u Francuskoj).

O rezultatima  istraživanja o digitalnim vijestima raspravljat će se 30. svibnja u Bruxellesu na skupu Europske federacije novinara i zaklade Friedrich Naumann Stiftung pod nazivom Dobro novinarstvo za informirano društvo: inovacije i financije, navodi se u priopćenju.