GOVOR MRŽNJE

Društvene mreže u Njemačkoj imat će 24 sata za brisanje uvredljivog sadržaja ili...

06.07.2017 u 13:39

Bionic
Reading

Njemačka bi uskoro mogla početi kažnjavati velike društvene mreže poput Facebooka, Twittera i YouTubea sa kaznama i do 50 milijuna eura ako ne uspiju maknuti uvredljiv ili ilegalan sadržaj za manje od 24 sata

Zakon dolazi na snagu ovog listopada i primjenjuje se na svim društvenim mrežama koje imaju više od dva milijuna korisnika. Dok će stranice morati maknuti uvredljiv sadržaj za manje od 24 sata, manje uvredljiv sadržaj imat će rok od nekoliko dana.

Minimalna kazna za kršenje takozvanog zakona (udahnite duboko) Netzwerkdurchsetzungsgesetz (NetzDG) kreće od 5 milijuna eura pa sve do 50 milijuna za ekstremne prekršaje, piše BBC. Facebook je njemačkim vlastima došao u susret te obećao da će raditi na suzbijanju ilegalnog i uvredljivog sadržaja, no izrazio zabrinutost o učinkovitosti ovog zakona.

'Čvrsto smo uvjereni da će najbolja rješenja stići kada se vlada, društvo i industrija ujedine te pokažu da ovaj zakon u trenutnom obliku neće poboljšati naša nastojanja da se suočimo sa ovim vrlo ozbiljnim društvenim problemom' kažu iz Facebooka.

Facebook stoji uz Njemačku

Prve naznake donošenja ovog zakona počele su pristizati još ovog travnja kada je Reuters po prvi put dobio vijest da njemački dužnosnici razmišljaju o novoj metodi prisile društvenih mreža da krenu u borbu protiv 'lažnih vijesti'. Kako stvari stoje - vlada je konačno odlučila zakonu dati zeleno svjetlo.

Osim Facebooka, čini se, malo koja društvena mreža (bez prijetnje kaznama) planira poraditi na zakonom reguliranim moderatorskim obvezama, izjavio je ministar pravosuđa Heiko Maas..

Kako bi prekinuo niz nasilnih incidenata koji se prenose na Facebooku, glavni čovjek kompanije Mark Zuckerberg predložio je kompanija pojača svoje redove operatora sa 4500 na 7500 kako bi učinkovitije regulirala sadržaj koji korisnici objavljuju.

Ne slažu se svi sa novim kontroverznim zakonom

Zagovornici slobodnog govora tvrde da su 24 sata premalo za suzbijanje poplave prijavljenog sadržaja koje Facebook, Twitter i YouTube primaju svakog dana – bez obzira koliko oni moderatora uposlili. Mnogi brinu da je ovaj potez prema strožoj regulativi mogao dovesti do slučajne cenzure, oduziumajući ljudima slobodu govora.