Prije točno 51 godinu, 22. prosinca 1963, Lockheedov SR-71 uzletio je iz zračne baze Palmdale u Kaliforniji i pojurio brzinom od 3.530 km/h na gotovo 26.000 metara. Niti danas, petnaest godina od posljednjeg leta Blackbirda, nijedan zrakoplov nije uspio poletjeti brže ili više
Trideset i dva primjerka ovog kultnog zrakoplova služila su Američkoj vojsci od 1964. do 1998. U tom periodu nanizali su 53.490 radnih sati, od čega 11.675 pri brzini većoj od tri macha.
U 3.551 misiji na njih je ispaljeno više od tisuću projektila zemlja-zrak. Nijedan nije pogodio cilj.
Iako je svaki djelić SR-71 fascinantan na svoj način, nijedan toliko ne uzrokuje nekontrolirano opuštanje čeljusnih mišića kao Pratt & Whitneyev mlazni motor J58.
Dizajniran tako da bude najštedljiviji pri ekstremnim brzinama, J58 je bio prvi motor sposoban za dugotrajno korištenje takozvanog afterburnera, zbog čega je, između ostalog, ponio naziv - 'crna magija'.
Video koji možete pogledati u nastavku na donekle jednostavan način objašnjava funkcioniranje ovog mehaničkog dragulja koji je Lockheed SR-71 Blackbirdu omogućio da i danas, pola stoljeća kasnije, od čega posljednjih 15 u muzejima, još uvijek nosi titulu najbržeg zrakoplova na svijetu.