Netgen se u proteklih 19 godina profilirao u implementaciji kompleksnih digitalnih projekata, s fokusom na integrirana web i e-commerce rješenja, a sada su svoja vrata otvorili i u Švicarskoj. O detaljima poslovnog razvoja razgovarali smo sa suosnivačem i direktorom Ivom Lukačem
Netgen, domaća IT tvrtka koju je 2002. osnovalo nekoliko kolega sa zagrebačkog Fakulteta elektrotehnike i računarstva, ovih dana otvorila je ured u Zürichu, što predstavlja nastavak dugogodišnje partnerske suradnje s kolegama iz Švicarske. Dok u Zagrebu zapošljava 30 ljudi, Netgen Switzerland AG u Zürichu zasad okuplja devetoro stručnjaka pod vodstvom Christiana Paredesa, a on će nastaviti raditi na već započetim, ali i novim projektima. O tome, pandemijskim prilagodbama i novom zapošljavanju razgovarali smo s Ivom Lukačem, suosnivačem i direktorom Netgena.
'Otvaranje ureda u Zürichu vidimo kao bitan korak u jačanju pozicioniranja na švicarskom tržištu, kao i u cijeloj regiji DACH. Dobitna kombinacija lokalne prisutnosti i poznavanja specifičnosti švicarskih klijenata te uigranih implementacijskih timova u oba grada već je dokazana na nizu dugogodišnjih projekata, a integracija pod jednim brendom čini nas samo prepoznatljivijim i jačim. Osim što će nam se time otvoriti prilike daljnjeg tržišnog rasta i širenja, a uz to ćemo svim zaposlenicima moći pružiti direktne opcije rada na raznolikim projektima s partnerskim timovima, mogućnosti dijeljenja znanja i napredovanja', kaže Lukač.
Kako naglašava, trenutno su usmjereni na kvalitetno uhodavanje rada švicarskog, ali i na rast centralnog zagrebačkog ureda.
Pandemijski izazovi
'Do kraja godine planiramo zaposliti još ljudi, a u skladu s time poraditi na poboljšanjima u organizaciji rada i procesa u firmi. Kad se u to ubroje svi projekti na kojima radimo, nikad nije dosadno', ističe.
Kako nam objašnjava, pandemija je sigurno u brojnim segmentima ubrzala okretanje digitalnom načinu života. Brojne su kompanije brzo osvijestile to da moraju početi poslovati online ili barem unaprijediti prijašnje modele, u čemu su se najbrže isticale one čiji user experience najbolje odgovara zahtjevima korisnika.
'Kod nas su se neki projekti, koji su prvotno bili planirani za offline, morali prebaciti u online, što nam je otvorilo neke nove prilike. No generalno govoreći, nakon prvotnih nesigurnosti zbog nove situacije brzo smo nastavili prijašnjim tempom rada', kaže Lukač.
'Kao i dobar dio drugih digitalnih kompanija, možemo biti zadovoljni time da smo prošli relativno neokrznuti krizom, što ne znači da možemo sjediti skrštenih ruku, već da moramo biti spremni na nove izazove. Ove godine očekujemo nastavak rasta, od otprilike 15-20 posto, no bitno nam je da on ostane održiv te da ne utječe na ravnotežu između privatnog i poslovnog života', ističe.
Prilike za posao
Što se tiče zapošljavanja, kaže da su stalno u potrazi za novim i zanimljivim kadrovima.
'Trenutno imamo otvorene četiri pozicije i planiramo daljnji rast', precizira Lukač.
'Tržište rada je kao živi organizam i na njega utječu razni aspekti. Teško je generalizirati i možda je nezahvalno reći da uvijek, brzo i lako nalazimo nove ljude. Međutim tražimo dok ne nađemo one za koje smo sigurni da će se, uz tražene kvalifikacije ili prethodno iskustvo, brzo uklopiti u našu kulturu', pojašnjava.
Što se uvjeta za rad u ovoj kompaniji tiče, Lukač ističe da su oni pošteni i konkurentni.
'Stalno podržavamo daljnju edukaciju, mentoriranje i certificiranje zaposlenika, a kroz posebne, personalizirane programe pratimo njihov osobni razvoj. Uz to, podržavamo fleksibilan način i mjesto rada iako većina i dalje bira raditi iz ureda. Možda je i zgodno spomenuti to da zaposlenici mogu sami birati opremu i operativni sustav na kojem će raditi. Činjenica da nam se zaposlenici zadržavaju u prosjeku 6,8 godina - što je za današnje prilike, ali i industriju, značajno iznad prosjeka - govori sama za sebe', zaključio je.