Nakon gotovo dvije godine, CES se vratio 'kući'; u Las Vegas ugostivši više od 40.000 sudionika, a 30 posto posjetitelja doputovalo je izvan SAD-a predstavljajući 119 zemalja
U petak, 7. siječnja završio je CES 2022 zaključivši tako tjedan ispunjen tisućama debija inovativnih proizvoda. U konačnici, više od 2300 tvrtki izlagača iz cijelog svijeta, uključujući više od 800 startupa, lansiralo je proizvode koji sadrže inovacije u području umjetne inteligencije, automobilske tehnologije, digitalnog zdravlja, pametnog doma i više. Nakon gotovo dvije godine, CES se vratio 'kući'; u Las Vegas ugostivši više od 40.000 sudionika, a 30 posto posjetitelja doputovalo je izvan SAD-a predstavljajući 119 zemalja.
Glavni direktor udruge CTA koja organizira CES Gary Shapiro je rekao: 'CES 2022. pogonjen je kolektivnim entuzijazmom. Zajedno možemo pokazati kako tehnologija može osnažiti snagu ljudskih kapaciteta i realizirati snagu koja će svijet promijeniti na bolje. Kroz svaku tehnološku kategoriju koju predstavljamo, uključujući umjetnu inteligenciju, robotiku, virtualnu stvarnost, zdravlje, 5G i druge, očito je kako tehnologija utječe na bolju održivost, pristupačnost i ima sve veću važnost u našim društvima.'
Financijski rezultati to i potvrđuju: stopa rasta u tehnološkoj domeni u Americi prošle godine bila je čak 10 posto! Najviše su se prodavali 4K televizori, kao i smart home rješenja, uglavnom vezana uz sigurnost. Također, sve više raste pretplata na tech usluge i servise kao što su Netflix i Spotify. Među trendovima koji se nastavljaju svakako se ističu 5G, umjetna inteligencija, IoT, auto-trendovi i digitalno zdravlje, dok se kao novi nameću metaverzum, svemirska tehnologija i tehnologija održivosti.
Svemirska tehnologija usmjerena je na putovanja izvan Zemljine atmosfere i temelj je realne svemirske ekonomije koja bi u desetljećima koja dolaze mogla takva putovanja približiti široj populaciji, a ne samo dokonim milijarderima. Tehnologija održivosti postaje sve važnija pa materijali koji se ugrađuju u uređaje sve više utječu i na kvalitetu i na cijenu proizvoda.
U konferencijskom dijelu sajma govorilo se o prehrambenom aspektu tehnologije, kao i o neizostavnim kriptovalutama te NFT-u. Svo troje iznimno je zanimljivo i širi granice no još uvijek je dvojbeno hoće li se razviti u glavne tehnološke trendove koji će za sobom povući velik broj korisnika.
Dakako, broj posjetitelja je daleko od 2019. godine, u kojoj je više od 180.000 sudionika ispunilo kongresni centar u Las Vegasu, no CES je postavio temelje novoga, hibridnoga tipa organizacije evenata: sva događanja ne samo da su prenošena online, nego su i dostupna još mjesec dana.
S dvije godine iskustva u organizaciji ili sudjelovanju na virtualnim sajmovima korporacije sada mogu procijeniti učinkovitost virtualnog sajma u odnosu na stvarni te napraviti temeljitu analizu troškova i koristi.
CES ima strahovitu energiju koja je neporeciva i sigurno se ne može kopirati online. Vidjeti nešto osobno i imati kontakt uživo s poslovnim partnerima uvijek je impresivnije od gledanja videa. CES je napravio prvi korak, na ostalima je da to slijede, dakako, u ovisnosti o svim pojavnostima pandemije.