Stvari koje će vas ponukati da jednog dana kupite novi smartfon iz Googlea treba jako pametno odvagnuti s onima koje će vas možda i obeshrabriti
Pogledali ste prezentaciju novih smartfona iz Googlea, pročitali naše izvješće i sad se pitate isplati li vam se kupovati uređaj. Istina, oba smartfona odišu minimalizmom, Googleovom poznatom estetikom i softverom kojeg drugi proizvođači smartfona mogu samo sanjati. Kako bismo vam olakšali odluku, donosimo vam nekoliko razloga zašto kupiti uređaj, kao i nekoliko razloga zašto ga zaobići u širokom krugu.
Pixel 2 i Pixel 2 XL imaju istu kameru
Ova značajka nove generacije Google smartfona pravi je dvosjekli mač. Općenito je, naime, poznato da su kamere i softver za snimanje najjače stvari kod Pixel telefona. Ako je suditi po prvim iskustvima sretnika koji su ih isprobali, nova kamera od 16 megapiksela je apsolutno predobra. Što je najbolje od svega, za koji god se uređaj korisnici odlučili, dobit će isto korisničko iskustvo - ista kamera, ista rezolucija. Zvuči super, zar ne?
Razmislite još jednom. Cijenovna razlika između Pixela 2 i Pixela 2 XL je 200 američkih dolara. Za razliku od Appleovih perjanica čije Plus verzije pored većeg ekrana nude i moćniju kameru, ovdje dobijate jedno te isto. To znači da za tih (okvirno) 1269 kuna u vrećici odnosite samo veći ekran i malo jaču bateriju. Realno, ako ne patite na dijagonalu uređaja, ne vidimo apsolutno nikakvog smisla u kupovanju veće verzije Pixela 2.
Senzori za stisak, Google Lens i AR naljepnice izgledaju dosta obećavajuće
Najmoćnije značajke novog Pixela ne leže u hardveru, već u softveru. Tehnološki div je u novu liniju uređaja uvalio hrpu značajki koji rade na temelju umjetne inteligencije. Najbolji primjer je neobični sustav za prepoznavanje predmeta Google Lens koji na zahtjev korisnika prepoznaje ono što vidi na kameri. Sustav, sudeći prema prezentaciji, radi jako dobro pri prepoznavanju naslovnica knjiga i velikih poznatih građevina.
Druga zgodna stvar je ARCore, sustav za proširenu stvarnost koji omogućuje igranje s AR naljepnicama - simpatičnim animiranim likovima koje možete 'ubaciti' u kadar kamere i natjerati ih da reagiraju na svoju okolinu. Treća jako zgodna stvar definitivno je senzor za stisak koji (makar se na njega treba naviknuti) omogućuje paljenje digitalnog Google asistenta jednostavnim stezanjem mobitela. I ne, niste jedini kojima se čini da će ovi sustavi, ako zbilja ne budu praktični, biti prilično beskorisni.
Always-On ekran je super stvar
Da, dobro ste pročitali. Pixel 2 je dobar zbog savjesnog čekanja korisnika da kaže čarobne riječi 'Ok Google' ili sluša neku predobru pjesmu u kafiću i zapita se kakvo joj je ime. Oba Pixela 2 napravljena su da svojim vlasnicima uvijek budu nadohvat ruke te da im pomognu u najkraćem mogućem vremenu. Istina, ovakva 'spremnost u svakoj sekundi' značajka je koja se naplaćuje kraćim trajanjem baterije, no realno - beneficije su puno bolje od zaostatka.
Manjak ulaza za slušalice
Sjećate li se kada ste svi prigovarali Appleu da napušta 3,5 milimetarski ulaz za slušalice i zamjenjuje ga bluetoothom i lightning portom? Sada možete početi i prigovarati Googleu. Tehnološki div je zbog smanjivanja kućišta svojih novih uređaja odlučio reći zbogom 3,5-milimetarskom priključku, što znači samo jednu stvar: korisnici koji su dali suho zlato za super slušalice, morat će se snaći sa produžecima za bluetooth ili kupiti bežičnu soluciju (poput Google earbudsa). Ako spadate u potonju skupinu, uvjereni smo da vam nedostatak priključka neće dobro sjesti.
U slučaju da izgubite produžetak za 3,5 milimetarski port, pripremite se za trošak od oko 20 eura, što je dvaput više od cijene dodatka za istu namjeru kojeg nudi Apple.
Ekran Pixela 2 XL nije baš kao onaj Galaxyja 8 ili iPhonea X
Čisto da ne okolišamo - ekran Pixela 2 XL nije atraktivan kao onaj Galaxyja S8, Notea 8 ili iPhonea X. Istina, sva četiri nabrojana ponose se prekrasnim OLED prikazima, no stvar kod Pixela 2 XL je što su njegovi rubovi vrlo vidljivi. Naravno, prikaz i dalje izgleda super, no ne dolazi blizu prekrasnom zakrivljenom ekranu kojeg nalazimo kod konkurencije.