GEJMING POSLASTICA

Odigrali smo veličanstveni i superteški Cuphead

11.10.2017 u 15:05

Bionic
Reading

Igre poput ove prijeko su potrebne svijetu gejminga koji je, sudeći prema hrpi razjarenih novinara, očigledno zaboravio značenje riječi 'izazov'

Izazovne igre vrijedne igračevog vremena zbilja su vrlo rijetka pojava. Moderni gejming se u posljednje vrijeme sveo na naslove koje mogu završiti u jednom popodnevu i ultrateške sage za koje, kako stvari stoje, trebam rezervirati tri tjedna godišnjeg odmora i javiti rodbini i prijateljima da sam mrtav. Sedam godina razvijani Cuphead slijedi tradiciju stare škole igara - ultrateških platformskih užasa u kojima je akcija brza a krepavanje još brže. Pitanje koje si mnogi u ovom trenu postavljaju je: ako je igra zbilja toliko teška, što me motivira da ju završim?

Trik kod svih igara inspiriranih Controm i Metal Slugom na kraju je dana sažetost. Ti naslovi zbilja su ubitačno teški, no trik je u tome što samu igru raspoređuju u kratke zalogaje: najteži među njima koriste metodu 'igraš, umreš, za čas si nazad u akciji'.

O čemu se radi?

Cuphead stavlja igrača u ulogu antropomorfne šalice za čaj koja jednostavno obožava kockanje. Glavni junak i njegov prijatelj Mugman na samom početku priče zapadnu u kockarski dug samom vragu. Kako bi zadržali glavu na ramenima, kreću na opasno putovanjem tijekom kojeg moraju utjerati dugove pojedincima koji nečastivom duguju dušu. Uostalom, sve je lijepo objašnjeno u uvodnoj pjesmi.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Kristofer Maddigan

Mehanički gledano, Cuphead je boss rush u kojem se nivoi dijele na tri osnovna oblika. Prvi je standardni platformski level u kojem je cilj doći s jedne strane mape na drugi. Ovo je ujedno najslabiji dio igre, ne zato što je neigriv ili težak, već zbog toga jer su ostala dva puno dorađenija i bolja. Drugi oblik je borba s bossovima odnosno velikim neprijateljima koja traje nekoliko minuta te se dijeli na nekoliko etapa. Treći oblik levela letački su nivoi u kojima igra slobodu kretanja kombinira s nešto kraćom borbom protiv bossova. Svi nivoi mogu se igrati u dva igrača, s time da u tom slučaju svi neprijatelji imaju više zdravlja. Ovo je balansirano manevrom uz kojeg Cuphead i Mugman mogu uz malo sreće jedan drugoga vraćati u život.

Vizualna utopija

U igrama poput ove nikad nije naodmet imati nelošu grafiku i glazbu. MDHR-ov platformer na tom polju, bez okolišanja, apsolutno briljira. Riječ je o pravoj vizualnoj ekstravaganci inspiriranoj američkom animacijom tridesetih godina prošlog stoljeća. Sve animacije unutar igre producirane su tradicionalnim metodama: likovi su crtani na papiru olovkom i tintom, a pozadine su rukom crtani akvareli. Vidjeti cijelu stvar u akciji je starom jarcu koji je odrastao na starom Zekoslavu Mrkvi i Popaju legitiman povratak u djetinjstvo.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Studio MDHR

Jedini problem s grafikom šarolikost je pozadine koja otežava prepoznavanje metaka ili likova. Cijela stvar u nekoliko je navrata postala prezasićena detaljima i jedino čemu sam se mogao nadati je eventualno razaznavanje metaka koji lete prema Cupheadovom licu.

Predivnu grafiku prati i prikladna glazbena pozadina koju je skladao Kristofer Maddigan. Izvodi ju big jazz band, a tema joj je 'videoigra iz 1930'. Rezultat je izvanredno ukomponiran u Cupheadov imidž, s time da je istovremeno dovoljno razigran i zabavan da ga se isplati slušati i izvan konteksta same igre.

Izvor: Društvene mreže

Težina i mehanike

Cuphead je, kao što ste sigurno već sto puta čuli, teška igra. Ono što ga čini jako dobrim je činjenica da je za skoro sve smrti u igri odgovoran igrač. Onih nekoliko slučajeva kada vas igra 'kažnjava' nasumični su sukobi s velikim neprijateljima gdje se nizovi napada raspoređuju nasumično. Cuphead igrača na ovo 'navikava' tako da sve nove 'servira' jednom po borbi. Ovo znači otprilike da sam sve 'nepoštene' napade imao vremena naučiti prije nego što ih je igra odlučila servirati nekoliko puta zaredom. Svaki nivo napravljen je da vas slomi i bez ceremonije pošalje na početak svaki put kada zeznete stvar. Svu patnju i živciranje Cuphead (nasreću) vraća nazad u trenutku kada konačno uspijete zabiti neprijatelja koji vas je mučio sat vremena.

Kupiti ili ne?

Cuphead je igra napravljena za nostalgičare željne izazova. Riječ je o vizualno ispoliranom naslovu koji definitivno nije za svakog te koji vas ni u jednom trenu (osim u poduci) ne vodi za ruku. Igranje u dva igrača apsolutna je poslastica i osobno ju preporučujem svim parovima koji obožavaju igre stare škole. MDHR-ov platformer veliko je ljubavno pismo konzolaškim pucačkim platformerima, kao i animaciji tridesetih godina prošlog stoljeća, što je vidljivo u svakoj sekundi gameplaya. Ako ste otvoreni izazovima, a odrastali ste uz Looney Tunes i Popaja, pripremite se za zbilja vrhunsku uživanciju.

Cuphead
  • Cuphead
  • Cuphead
  • Cuphead
  • Cuphead
  • Cuphead
    +5
Cuphead Izvor: Screenshot / Autor: Studio MDHR
  • Ime: Cuphead
  • Žanr: Platformska igra
  • Proizvođač: MDHR Studio
  • Izdavač: MDHR Studio
  • Platforme: Xbox One, Windows 10

Plus:

  • Grafika
  • Izazov
  • Atmosfera
  • Glazba

Minus:

  • Platformski nivoi
  • Teško razaznavanje pozadine od projektila