Godina 2022. završila je 'boomom' na tehnološkoj sceni kada je krajem studenog ChatGPT konačno ugledao svjetlo dana. I dok su neki u njemu pronašli rješenje za pisanje složenih kodova, drugi za slaganje medijskih objava, neki su mu se okrenuli i kako bi umjesto njih položio ispite ili napisao diplomski rad. Neki će zbog atraktivnosti i lakoće korištenja ove sofisticirane tehnologije potencijalno odustati od studija zbog toga što mogu mijenjati svijet iz naslonjača, dok će drugi pokušati oblikovati školstvo vjerujući u važnost obrazovanja
Kroz panel raspravu, udruga CroAI (Hrvatska udruga za umjetnu inteligenciju) potencijalne prednosti i izazove korištenja ChatGPT-a u učionici i razgovarati o strategijama za uspješnu integraciju umjetne inteligencije u obrazovni sustav. Cilj je pružiti polaznicima dublje razumijevanje načina na koji se umjetna inteligencija može koristiti za poboljšanje iskustva učenja i pomoći učenicima i studentima da ostvare svoj puni potencijal.
Svoja mišljenja i stavove o ovoj temi pružit će Juraj Bilić, zamjenik ravnatelja CARNET-a, Albert Gajšak, osnivač CircuitMess-a i član Upravnog odbora u CroAI-u, i Nikola Dmitrović, ravnatelj MIOC-a. Panel raspravu moderirat će Ana Smoljo, voditeljica komunikacija u CARNET-u i članica Upravnog odbora CroAI-a.
'Škole i fakulteti moraju se čim prije prilagoditi vremenu u kojem se nalaze. Kodiranje se ne uči na papiru, a o AI-u se ne priča kao o dalekoj budućnosti i nečemu što treba ostaviti stručnjacima. Ovo je vrijeme u kojem treba iskoristiti velik potencijal koji kriju alati poput ChatGPT-a za korištenje u učionicama', zaključio je Gajšak.
Prvi ovogodišnji CroAI meetup održat će se 15. veljače u 18 sati u prostorima Udruge (Zavrtnica 17, crno-bijela zgrada) na temu utjecaja umjetne inteligencije na obrazovanje.
'ChatGPT je postavio veliki izazov pred obrazovni sustav, a njegov dugoročni utjecaj ovisit će o našoj prilagodbi i sposobnosti svrsishodnog korištenja ove tehnologije. Osim toga, na panelu ćemo razgovarati i kako iskoristiti AI za kreiranje personaliziranog pristupa razvoju svakog učenika te kako učenicima omogućiti razumijevanje digitalne tehnologije i umjetne inteligencije kako bi postali korisnici i kreatori digitalnih alata i alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji, ali i kako bi prepoznali na koji način algoritmi utječu na percepciju svijeta', objasnila je Smoljo.