Kada govorimo o modernom gejmingu, najčešće govorimo o konzolama, kućnim računalima i ekskluzivama. Što ako tome svemu uskoro dolazi kraj?
U posljednje vrijeme vrlo često čitamo o revoluciji gejminga. Skoro svaki naslov koji dolazi na police garantira da će promijeniti gejmerski svijet iz samog korijena. Nove mehanike, revolucionarni multiplayer, prekrasna grafika i tako dalje. Ružna istina, doduše, jest ta da svatko tko uživa u videoigrama više od deset godina zna da su to prazne riječi. Ljudi i dalje vole stare stvari te potajno kukaju kako im je bilo super igrati igre izašle prije x godina (čitaj: dok su imali vremena za igranje).
Jedini trik kojim se firme ovih dana trebaju poigrati jest onaj kako servirati novi proizvod tako da zadovolji ukuse sve većeg broja kupaca. Na taj način dolazimo do čuvenog razvodnjavanja žanrova o kojem kukaju svi hardkoraši. Međutim, koliko god grafika išla prema gore a profilirani žanrovi prema dolje, industrija će i dalje postojati. Objektivno pitanje koje bi se mogao postaviti tijekom idućih par godina je - hoćemo li uopće imati platforme na kojima ćemo se igrati?
Zlosutna prognoza Michaela Pachtera prema kojoj tehnologija ide prema naprijed prevelikom brzinom da bi je konzole u trenutačnom obliku mogle pratiti i nije toliko daleko od istine. Jedva da je prošlo godinu dana otkad smo pričali o novim konzolama, a autori igara već prigovaraju o njihovoj ograničenosti. Kontroverza o Full HD igrama koje rade samo na jednoj platformi nove generacije povlači se gejmerskim sajtovima od izlaska Xboxa One i PlayStationa 4. Samo je pitanje vremena kada će svi morati početi koristiti trikove kako bi njihove igre izgledale sjajno na svim konzolama. Vlasnici PC-a vjerojatno likuju nad ovom prognozom, ako uzmemo u obzir hardversku fleksibilnost klasičnog kućnog računala. Međutim, stanimo na tren i zapitajmo se: dolazi li i svemu tome kraj?
Premda ideja PC računala kao karike koja preživljava svaku kataklizmu zvuči kao super stvar, postoji ono nešto pod imenom streaming. Za one manje vične modernom gejmerskom slengu, streaming videoigara koncept je prema kojem korisnik igru igra na televizoru/prijemniku spojenom na internet dok sav posao procesiranja vrši računalo u centrali. Premda ovo danas ne zvuči kao nešto što bi gejming moglo izmijeniti iz korijena, industrija se ubrzano kreće prema njemu. Sony je prije nekoliko mjeseci pokrenuo beta testiranje servisa PlayStation Now koji će njihov softver nuditi korisnicima konzola PlayStation, Sonyjevih tableta i televizora Bravia. Ništa, ali apsolutno ništa neće spriječiti da ova tehnologija, ako zaživi, ne obuhvati širi spektar platformi. Ovdje se, napominjemo, ne radi o čudesnom hardveru koji pokreće igre. Sve što je potrebno je prosječna broadband veza. I kako onda barem na trenutak ne strepiti pred budućnošću koja od tebe ne traži da kupuješ konzolu nego da samo plaćaš servis.
Dokaz polaganog faznog pomaka u gejming industriji također dokazuje i Microsoft koji je za gotovo nezamislivu količinu novca priskrbio jednu od najvećih mobilnih franšiza u povijesti. Nedavno kupljeni Mojang i njihov Minecraft dokaz su kako velika kompanija polako ali sigurno kreće osvajati tržište temeljeno na platformi koju svi nosimo u džepu. Kakve to veze ima sa krajem gejminga kakvog znamo? Time što Microsoft ovime neizravno pretkazuje budućnost. Dokazano je kako se sve više ljudi igra na pametnim telefonima i tabletima te je samo pitanje vremena kada će velike kompanije zahvaljujući novim tehnologijama danas nezamislivo lijepe igre nuditi putem tih malih uređaja. I gdje u tu priču onda upadaju konzole? Pa, u onu koja ima sve manju i manju tržišnu važnost. Balkanski favorit PC drži adut u rukavu zbog protektorata vrlo agresivne industrije hardvera koja, u slučaju razvoja streaming servisa, ostaje bez posla. Drugim riječima, hardveraški lobi klasični će PC još neko vrijeme održavati na životu. Još neko vrijeme...
Znači li ovo da ćemo uskoro sve igrati na tabletima? Sastoji li se naša gejmerska budućnost od soba bez PC računala i konzola? Ne u potpunosti. Ono čemu ćemo svjedočiti tijekom idućih par godina je postupno oslobađanje igara od dediciranih platformi. Ono što ćemo uskoro igrati su igre koje neće biti ekskluzivne na PC-u ili PlayStationu, već provideru. I što je najbolje od svega, priču je fantastično jednostavno vizualizirati. Zamislite si digitalnu televiziju, samo s igrama. Koje možete igrati na pametnom telefonu i velikom ekranu. Zvuči grozno, zar ne. Možda je nekima od vas koncept igre koja ne ovisi o grafičkoj kartici ili procesoru jednostavno grozna, ali postoje realni izgledi kako će to biti budućnost gejminga. Izmijenjena, revolucionarna i nezavisna o računalu koje biste platili više od 6.000 kuna