istraživanje potvrdilo

Jedna društvena mreža privlači sve veću pozornost tinejdžera: Rastom premašila i X

13.12.2024 u 11:57

Bionic
Reading

Američki tinejdžeri jednostavno ne vole X, bivši Twitter. To je jedna od najmanje korištenih platformi društvenih medija među mladima, odmah iza Reddita i Threadsa, prema novoj studiji koju je objavio Pew Research Center

Think tank sa sjedištem u Washingtonu, D.C., anketirao je gotovo 1400 tinejdžera između rujna i listopada kako bi prikupio podatke. Rezultati su pokazali da je 17 posto njih izjavilo da koriste X, što je pad od šest postotnih bodova u usporedbi s 2022. godinom, kada ih je 23 posto koristilo ovu platformu, piše Business Insider.

Elon Musk kupio je X, nekadašnji Twitter, 2022. godine. I druge popularne društvene mreže zabilježile su pad korištenja među tinejdžerima.

YouTube i dalje privlači najviše mladih

Međutim YouTube i dalje privlači najveći postotak tinejdžera, unatoč padu s 95 na 90 posto između 2022. i 2024. godine. TikTok, aplikacija u vlasništvu ByteDancea, zauzima drugo mjesto sa 63 posto korisnika, što je također pad u usporedbi sa 67 posto prije dvije godine. Snapchat, koji je u vlasništvu kompanije Snap Inc., zabilježio je blagi pad s 59 na 55 posto.

Instagram, platforma u vlasništvu Mete, koristilo je 61 posto tinejdžera, što je gotovo nepromijenjeno u odnosu na podatke prije dvije godine, dok je Metin Facebook ostao stabilan na 32 posto. Reddit se također pokazao dosljednim, s 14 posto tinejdžera koji su ga koristili, isto kao i 2022. godine. Threads, aplikacija koju je Meta pokrenula 2023. godine, upotrebljava pak šest posto tinejdžera.

WhatsApp bilježi porast popularnosti među tinejdžerima

Jedina društvena mreža koja je zabilježila rast popularnosti među tinejdžerima u posljednje dvije godine je WhatsApp. Tu aplikaciju za razmjenu poruka, također u vlasništvu Mete, 2022. godine koristilo je 17 posto tinejdžera, a ove godine taj broj porastao je na 23 posto – premašivši X u njihovom broju, navodi Pew Research Center.

Meta, tada poznata kao Facebook Inc., kupila je WhatsApp 2014. godine za 22 milijarde dolara, a to ulaganje tvrtka sada opisuje kao izuzetno isplativo.

U izvješću o zaradi za treće tromjesečje u studenome navela je povećanje prihoda od nereklamiranja od 48 posto u odnosu na prethodnu godinu, što se velikim dijelom pripisuje WhatsAppu. Porast prihoda uglavnom je posljedica novog proizvoda aplikacije koji omogućuje tvrtkama plaćanje za izravan razgovor s klijentima.

Osim toga, WhatsApp je poznat po velikim grupnim razgovorima, a oni su postali iznimno popularni među tinejdžerima.