zbog jedne riječi

Jeste li čuli za 'Google bombing'? Evo zašto ga Trump ne voli

20.07.2018 u 10:49

Bionic
Reading

Prošloga je tjedna u Velikoj Britaniji pokrenuta kampanja protiv američkog predsjednika Donalda Trumpa, a neka od oružja aktivista bila su 'Google bombing', golemi balon koji je izgledao poput državnika u pelenama i guranje jedne pjesme na vrh ljestvica

Aktivisti protiv američkog predsjednika Donalda Trumpa zloupotrijebili su Googleov algoritam kako bi svaki puta kad netko ugugla riječ 'idiot' tražilica izbacila predsjednikove fotografije među prvim rezultatima.

Takav način napada naziva se 'Google bombing' i nastaje tako što prosvjednici protiv Trumpove administracije objavljuju članke na vlastitim platformama koje povezuju s određenom riječi i Trumpom. Dijeljenje i preusmjeravanje takvih članaka širi efekt bombardiranja.

Googleov algoritam za pretraživanje rangira rezultate po relevantnosti pomoću određenih fraza za pretraživanje. Za to je potrebno dovoljno drugih stranica koje koriste iste fraze. Do siječnja 2007. tvrtka je napravila izmjene rezultata pretraživanja kako bi suzbio zlouporabu popularne bombe. Primjerice, rezultati za 'miserable failure' sada prikazuju stranice o samoj Google bombi.

U Trumpovom slučaju bomba je proradila jer je 'efekt mreže' ojačao tako što su korisnici sami namjerno stvorili veze među pojmovima, što rezultira prikazivanjem Trumpove fotografije kada ljudi unesu spornu riječ. Kako bi efekt bio učinkovitiji, pojmove treba povezati što više ljudi, a tome su pridonijeli brojni britanski mediji i društveme mreže.

Fenomen se javio tijekom kampanje u Velikoj Britaniji da bi pjesma grupe Green Day 'American Idiot' zasjela na vrh britanskih top ljestvica dok je Trump bio u četverodnevnom posjetu Britaniji prošlog tjedna.

Mnogi članci o kampanji objavljeni prošlog tjedna sadržavali su riječi 'američki idiot' u svojim naslovima i istaknutim slikama Trumpa, što je zauzvrat ojačalo vezu između slike i ključne riječi.

Od tada, aktivisti pokušavaju pojačati efekt manipuliranjem Googleovim algoritmom kako bi fotografije Trump ostale na rezultatima pretraživanja slika za tu riječ, najprije je izvijestio The Guardian.

Taktike uključuju ​​objavljivanje članaka koji sadrže riječ 'idiot' u naslovu pored fotografije Trumpa, pisanje tekstova koji sadrže ime i pridjev ili više povezivanje određenih ključnih riječi s web stranicom ili slikom.

Balon u obliku Trumpa
  • Balon u obliku Trumpa
  • Balon u obliku Trumpa
  • Balon u obliku Trumpa
  • Balon u obliku Trumpa
  • Balon u obliku Trumpa
    +4
Balon u obliku Trumpa Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Riječi će se povezivati dok Google ne promijeni algoritam

Nije jasno koliko dugo na snazi ostaje trenutni dobro čuvani algoritam za pretraživanje i koliko će dugo Trumpove fotografije biti povezane s tom riječi.

Godine 2009. Google je davao uvid u to kako algoritam radi nakon što je jedan korisnik otkrio da traženje slika za 'Michelle Obama' sadrži i rasističku fotografiju majmuna koji nosi naušnice.

Tada su iz tehnološkog diva rekli da 'rezultati pretraživanja s interneta ponekad mogu uključivati ​​uznemirujući sadržaj, čak i iz nedozvoljenih izvora. Uvjeravamo vas da Google na bilo koji način ne podržava stavove koje izražavaju takve web-lokacije. Tražilice odražavaju sadržaj i informacije dostupne na internetu.'

'Rangiranje web mjesta u Googleovim rezultatima pretraživanja snažno se oslanja na algoritme koji rade pomoću tisuća čimbenika za izračunavanje relevantnosti neke stranice za određeni upit. Uvjerenja i preferencije onih koji rade u Googleu, kao i mišljenja javnosti, ne određuju niti utječu na naše rezultate pretraživanja', zaključili su.

Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
  • Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
  • Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
  • Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
  • Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
  • Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj
    +13
Protesti protiv Donalda Trumpa u Škotskoj Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia