GEJMING

Kako je nastao The Talos Principle 2? Razgovarali smo s Croteamom i saznali detalje

19.11.2023 u 09:19

Bionic
Reading

Priča o drugom nastavku Croteamove 3D slagalice usko je vezana uz njihovu najpopularniju videoigru, pucački hit Serious Sam

The Talos Principle 2, nastavak hvaljene trodimenzionalne slagalice koju je dizajnirao, osmislio i producirao hrvatski Croteam, početkom studenog došao je na većinu popularnih platformi te, sudeći prema dosadašnjim recenzijama, predstavlja zreliji, veći i bolji projekt od svojeg prethodnika.

Ali iza ove igre nalazi se puno veći pothvat od poboljšavanja prošlog nastavka. Na koncu, Talos 2 je razvojnom timu omogućio da pristupe razvoju iz puno konkretnijeg kuta.

Daniel Lucić iz Devolvera u Croteamu je proveo deset godina i dobro se sjeća kako je funkcionirao prvi nastavak Talosa.

Neobični počeci

'Produkcija Talos Principlea počela je usred rada na tad najnovijem Serious Samu 3. Razvijali smo razne dijelove igre i tim je u nekom trenu počeo raditi na zanimljivim slagalicama', kaže Lucić.

Nakon što su osmislili neke od njih, došli su do zaključka da im one nekako ne bi pasale u novoj pucačkoj igri.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Croteam

Međutim slagalice s laserima, koje su jako podsjećale na logičke zavrzlame iz kultnog Portala, bile su tako zabavne i zanimljive da je Croteam s njima jednostavno morao nešto napraviti.

'Uostalom, nakon velikog broja pucačkih igara, napraviti nenasilnu slagalicu bio je dvostruki blagoslov. Kao prvo, dobili smo priliku dokazati da možemo raditi puno više toga od pucačkih igara. Kao drugo, odmak od nečeg čime se bavimo godinama služi kao savršen kreativni odušak', tumači Lucić.

Priča o priči

Problem koji je nastao nakon što se tim počeo baviti igrom koja će se nazvati The Talos Principle bila je priča. Slagalice su bile kvalitetne, gameplay je bio zanimljiv i svi su bili zainteresirani, no nedostajala je radnja koja će zaokružiti cijelu stvar.

Croteam je zbog toga nakon razrade prototipa angažirao autore Toma Juberta i Jonasa Kyratzesa, a oni su za igru napisali priču te ideju za slagalicu u Serious Samu pretvorili u punokrvnu igru.

Evokativna radnja i zanimljivi izazovi privukli su velik broj fanova te su Croteamu dali znak da se isplati raditi na novom nastavku i prebaciti ga na što veći broj platformi.

'Zgodna stvar oko našeg tima je to što uvijek pokušavamo gurati tehnološke inovacije. Za Serious Sam 3 i Talos Principle koristili smo pokretač koji smo razvili unutar kompanije i svaku od igara pokušali smo prebaciti na druge platforme zbog toga da naslove ponudimo što većem broju igrača, ali i da sebi dokažemo da možemo napraviti nešto više', objasnio nam je Lucić.

Izvor: Društvene mreže

Velika tranzicija

Prelazak na nov nastavak timu je omogućio da iskoristi posve obrnutu strategiju te napravi igru koja počinje od priče i završava sa slagalicama.

'Ne samo da smo imali priliku pristupiti igri iz druge polazne točke, već smo u jednom trenu prešli na nov pokretač, Unreal Engine 5.2, koji nam je pružio pristup naprednim vizualima kakve susrećemo u igri', kaže Lucić.

Sve ovo kulminiralo je naslovom koji je, u deset godina od izlaska prvog Talos Principlea, sakupio sve što je bilo dobro u prvoj igri te to pokušao nadograditi i stvoriti nešto što se može zvati punokrvnim nastavkom.

  • +4
Talos Principle 2 - slike iz igre Izvor: Screenshot / Autor: Croteam

Croteam je, na koncu, kompanija koja postoji trideset godina te koja je, koliko god se Serious Sam činio jednostavnim, igra koja je donijela brojne tehnološke i dizajnerske inovacije. Raditi s timom koji je većinu svojeg postojanja proveo usavršavajući ovu formulu jamči da njihovi proizvodi imaju smisao i koheziju kakvu možemo susresti samo u studijima s velikom količinom iskustva.

Ovo nam je potvrdila i Brodice Roman, senior producentica iz Devolvera. 'Croteam je najveću kompetentnost pokazao tijekom zadnjih nekoliko mjeseci razvoja Talos Principlea 2. Tranzicija na nov engine i uska suradnja s Devolverom samo je potvrdila njihovu reputaciju', komentirala je Roman.

  • +6
Croteam na Infogameru Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Igra za nove i stare fanove

Tim rečeno, Talos Principle 2 je vrlo ambiciozan projekt koji se nadovezuje na prošli dio priče, no od igrača ne traži da završi 'jedinicu' kako bi igrao 'dvojku'.

'Drugi nastavak dizajniran je kao cjelovita priča s nekoliko mogućih završetaka. Croteamov cilj bio je napraviti igru koja može postojati zasebno te u kojoj gejmeri mogu uživati bez toga da se opterećuju onime što se prije dogodilo - makar će oni koji su odigrali prvi Talos Principle primijetiti nekoliko zanimljivih detalja', kaže Lucić.

The Talos Principle 2 nalazi se na tržištu od 2. studenog, a dostupan je na PlayStationu 5, Xboxu Series X i Series S, Microsoft Windowsima i GeForceu Now.