Kinezi su razvili tehnologiju kojom mogu printati titanijske dijelove za zrakoplove koji su jeftiniji, lakši i izdržljiviji od postojećih, čime su napravili korak bliže komercijalnoj upotrebi 3D printera
Kina bi mogla postati vodeća zemlja u komercijalnoj upotrebi 3D printera u zrakoplovnoj industriji.
Prema pisanju kineske stranice Guancha Zhe, Kinezi rade na izradi titanijskih dijelova za zrakoplovnu industriju pomoću 3D printera.
Tehnologija koju nazivaju 'lasersko oblikovanje krutih tvari' temelji se na laserskom zagrijavanju metalnog praha, čime se mogu oblikovati oblici po želji. Smanjuje troškove titanijskih dijelova za 95 posto, a istovremeno smanjuje njihovu težinu i povećava izdržljivost.
Navodno se težina dijelova izrađenih kineskom tehnikom može smanjiti i do 40 posto u usporedbi s originalnim dijelovima.
Uz potporu kineske vlade i vojske, kineski stručnjaci već proizvode titanijske dijelove za kineske borbene zrakoplove pete generacije, J-20 i J-31.
Sjeverozapadno politehničko sveučilište iz Kine također radi na 5-metarskim titanijskim nosivim gredama za krilo putničkog zrakoplova C919 koje bi trebalo krenuti u komercijalnu upotrebu 2016. godine.
Kinezi ističu kako moderna zrakoplovna industrija zahtijeva da materijali imaju izuzetne mehaničke karakteristike, što je veoma teško postići tradicionalnim načinima proizvodnje.
No '3D lasersko printanje dijelova za zrakoplove' moglo bi zadovoljiti te potrebe. Što je još važnije, ističu da se ovom tehnikom mogu i popraviti oštećeni dijelovi bez potrebe za izradom novih dijelova.
Ne bi nas trebalo iznenaditi za kroz nekoliko godina Kinezi doslovno isprintaju cijeli zrakoplov.