COMBIS GOVERNMENT DAY

Koji bi trebali biti prioriteti javnih službi?

09.05.2013 u 16:20

Bionic
Reading

Sudeći po rezultatima istraživanja koje je proveo Combis, modernizacija postojećih IT resursa te kvalitetnija dostupnost javnih servisa među prva su tri

Regionalni sistem integrator Combis, u suradnji s IBM-om Hrvatska, organizirao je treći Combis Government Day, tijekom kojeg su predstavljena poslovno-tehnološka rješenja namijenjena javnom sektoru i državnoj upravi.

Proveli su istraživanje među sudionicima događanja te nešto više od 1.000 posjetitelja sitea Bug on line vezano uz prioritete javnih službi za 2013. godinu.

'Zanimljivo je bilo otkriti koje su podudarnosti odnosno razmimoilaženja u mišljenjima ispitanika. Primjerice, sudionici Government Daya na prvo mjesto prioriteta postavili su unapređenje poslovnih procesa, dok je za čitatelje Buga na samom vrhu povezanost podatkovnih infrastruktura', rekao je Perica Šandić, Combisov voditelj prodaje za državnu upravu i javni sektor.

Modernizacija postojećih IT resursa te kvalitetnija dostupnost javnih servisa u oba istraživanja kotiraju vrlo visoko te su se našla među prva tri prioriteta.

'Pogledom na ove rezultate dolazimo do zaključka kako svi razmišljamo slično, i predstavnici javnog sektora i državnih službi i šira javnost, što je vrlo pozitivno jer nam pokazuje da se slažemo oko smjera u kojem želimo ići odnosno cilja koji nastojimo postići.

Stoga danas predstavljamo teme već prepoznate kao prioritetne u 2013. godini od strane hrvatske IT zajednice, a visoko primjenjive upravo u javnom sektoru i državnoj upravi', komentirao je Šandić.

U uvodnom prikazu rezultata ankete o ICT prioritetima javnih službi je, uz Pericu Šandića, sudjelovao i Miroslav Mađarić iz KBC-a Zagreb, kao jedan od vodećih stručnjaka u važnom segmentu javnih usluga - zdravstvu.

'Iz sumarnih rezultata provedene ankete vidimo kako korisnici iskazuju veću potrebu za uslugama nego ICT struka javnih službi, koja još uvijek daje prioritet tehnologiji. Rezultati upućuju na potrebu za promjenom stanja svijesti u javnim službama, a to je velik posao kojem ICT može pomoći već na prvoj stepenici - u orijentaciji na transparentnost i integriranost ustanova javnih službi', rekao je Mađarić.

Potrebno je, prema njegovom mišljenju, osigurati e-servise koji će se bazirati na dva jednostavna načela: da sav posao javnih službi bude javan i kao takav objavljen na internetu te da javne službe međusobno u potpunosti dijele i koriste podatke i dokumente potrebne građanima.

Tijekom događanja predstavljena su rješenja koja stvaraju preduvjete za transparentnost te omogućuju povezanost organizacija, kao što su primjerice rješenja za automatizaciju procesa te ona za zaštitu i sigurnost sustava i podataka.

Između ostalog, bilo je govora i o prednostima cloud tehnologije, iskustvima Ministarstva poduzetništva i obrta prilikom integracije centralnog registra potpora s drugim sustavima javne uprave te su predstavljeni primjeri iz prakse IBM-a iz regije u korištenju fondova EU-a.