Kako bismo novu generaciju pripremili za budućnost, moramo razumjeti što nam nedostaje na tržištu. Govorimo o ljudskim vještinama koje računala, umjetna inteligencija i automatizacija ne mogu postići; a ljudska kreativnost tu se savršeno uklapa
Kreativnost u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM) vrlo slična kreativnosti u umjetnosti, a od holističkog pristupa podučavanju kreativnosti u školama i na sveučilištima koristi će imati svi, pokazalo je novo istraživanje.
David Cropley, međunarodni stručnjak za kreativnost i inovacije i profesor na Sveučilištu Južna Australija, kaže da studija daje vrijedan uvid u to kako obrazovni sustavi mogu procijeniti i potaknuti kreativne sposobnosti učenika.
'Velika promjena u obrazovnim sustavima kretala bi se od prilično fragmentiranog podučavanja kreativnosti do mnogo holističnijeg i cjelovitijeg pristupa', kaže prof. Cropley koji je na istraživanju radio s Kim van Broekhoven sa Sveučilišta Maastricht. Njihov tim istraživao je prirodu kreativnosti kako bi utvrdili postoje li posebne razlike između kreativnosti u znanosti i kreativnosti u umjetnosti.
'Kako bismo novu generaciju pripremili za budućnost, moramo razumjeti što nam nedostaje na tržištu. Govorimo o ljudskim vještinama koje računala, umjetna inteligencija i automatizacija ne mogu postići; a ljudska kreativnost tu se savršeno uklapa', kaže Cropley.
Istraživači su pokušali saznati je li kreativnost u STEM-u jednaka kreativnosti u bilo čemu drugome ili je po nečemu posebna. Ako je posebna i uključuje neke posebne stavove ili sposobnosti, to bi značilo da se STEM studente treba različito učiti kako bi razvili svoju kreativnost.
Pokazalo se da je kreativnost opća, da je riječ o višestranoj kompetenciji koja uključuje slične stavove, raspoloženja, vještine i znanja, a sve se to prenosi s jedne situacije na drugu.
'Bez obzira jeste li skloniji umjetnosti, matematici ili inženjerstvu, dijelit ćete otvorenost za nove ideje, različita razmišljanja i osjećaj fleksibilnosti', kaže Cropley. 'To je sjajna vijest za nastavnike, koji sada mogu samouvjereno prigrliti i integrirati povećanu razinu kreativnosti u svoj nastavni plan i program za dobrobit svih učenika - bilo da je riječ o STEM-u ili umjetnosti.'
Studija je ispitala 2277 studenata njemačkih dodiplomskih studija u dobi od 17 do 37 godina (2147 upisanih na tečajeve znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike i 130 upisanih na tečajeve umjetnosti) kako bi istražili kako se kreativnost razlikuje u pogledu misli i percepcije o samoizražavanju.
I Svjetski ekonomski forum utvrdio je da je kreativnost jednako važna kao i umjetna inteligencija u poslovima budućnosti.
'Učenici u 21. stoljeću moraju biti otvoreni nevjerojatnoj raznolikosti mogućnosti koje im se pružaju u daljnjem obrazovanju i karijeri kad napuste školu. I dok će svaki učenik stvoriti svoj jedinstveni put, neophodno je čvrsto i zajedničko tlo koje prihvaća kreativnost', kaže dr. Tim Patston, koordinator kreativnosti i inovativnosti Centra za kreativno obrazovanje pri Gimnaziji Geelong koji smatra kako se ne smije podcijeniti važnost kreativnosti u digitalnom svijetu.