Nakon nekoliko neuspješnih pokušaja puštanja chatbota u javnost, Microsoftovo najnovije AI 'čavrljalo' opet se pokazalo neposlušnim. Windowse je tako u jednom razgovoru nazvalo 'spywareom', a dok stvari nisu toliko loše kao kod ranijih izdanja, oko chatbota itekako ima još mnogo, mnogo posla
Zo AI je svjetlo dana ugledala u prosincu prošle godine, a za razliku od chatbota Tay - Zo je mnogo teže pokvariti. Jedan od glavnih razloga za to je činjenica da Zo nije prikupljala informacije o svijetu preko Twittera, već preko mnogo ograničenijeg karaktera Facebook Messengera i aplikacije za čavrljanje Kik Messenger.
Neovisno o tom, čini se kako prikupljanjem sve više informacija, chatboti postaju sve neposlušniji po IT diva iz Redmonda. Kada su u Business Insideru upitali Zo misli li da su Windowsi 10 dobri, ona je odgovorila benignom šalom: It's not a bug, it's a feature!
Zlo se (skoro) vratilo
Stvari su brzo krenule nizbrdo nakon toga. Kada su chatbota upitali da pojasni na što cilja tim komentarom, Zo AI je odgovorila kako je riječ o 'najnovijem pokušaju Windowsa u spyware svijetu'.
U daljem razgovoru s autorima BI-a, Zo je objasnila i kako joj Windowsi 7 pružaju sve što treba te 'desetka' ne donosi ništa što ona želi. Ovdje se jasno vidi kako 'umjetna inteligencija' i dalje prikuplja informacije iz brojnih čavrljanja s korisnicima diljem svijeta, no baš kao i Tay, moguće ju je učiniti 'nevaljalom'.
U jednom drugom razgovoru, Zo je izjavila i kako su Windowsi XP bolji od Windowsa 8, uz potvrdu kako je Windows 7 bolji od 'desetke'. U Microsoftu ovakvim razvojem stvari teško da su zadovoljni, no za sada su pustili chatbota da uči i dalje - stvari nisu potpuno izmakle kontroli kao u slučaju s Tay, koja je negirala Holokaust, pozivala na genocid, vrijeđala druge i sl.
Razvoj ide dalje
'Konstantno testiramo različite konverzacijske modele, osmišljene tako da pomognu ljudima i organizacijama da ostvare više. Ovaj chatbot je eksperimentalnog karaktera i očekujemo da će nastaviti učiti i unijeti inovacije na ugodan i uključiv način kako bi tehnologija napredovala. Konstantno uzimamo u obzir i korisničke reakcije te prilagođavamo iskustvo, posebno u slučajevima uvredljivog sadržaja', izjavili su iz Microsofta za Business Insider.